chiddush logo
נכתב על ידי משה אהרון, 20/11/2024

 בס"ד.


שבועת ירך.
---------------------
 הירך בגוף האדם  מתאפיין בשתי פונקציות, לכאורה משלימות.
 ראשית  : כמקור לצאצאים [ולכן חשוב למנוע התבוללות]
ושנית  : משכן לחרב ולחנית,  לגונן על אותם הצאצאים ועוד.

 והנה מצאנו בתורה שתי שבועות ירך .

אצל אברהם : בהשבעת העבד ליקח אישה הנכונה ליצחק
אצל יעקב  :  בהשבעת יוסף להעלותו לארץ .אומנם ואפילו לקבורה.
 שחלילה לא להנציח הגלות - כמצב צבירה קבוע

ודומה שמרמזת התורה כי  על הפרת שני הערכים כאמור
 מוצדק לכאורה לשלוף את חרב הירך ולהילחם.
 יעקב בחזרתו לארץ  נאלץ  לשלם מחיר על המאבק בנקיעת ירכו.
 אברהם מנגד לא עמד בפני מכשול של הפרת שבועת הירך.
 כך שחלילה לא נצרך להשתמש בנשק הירך .

הנה כי כן, מבחינת השימוש בכלי המלחמה שעל הירך.
 יעקב ספג מכה גם כמורשת לבניו : "ירכו" הפכה נקועה. 
והוא נכנס "צולע לארץ".
הנה כי כן גם כיום  : חרבנו צריך שתהא מרוסנת ,
 נקייה ולא מוקעת ..
 גזירה היא שנשוב לארץ "צולעים".....[ארץ ישראל נקנית תמיד בייסורין]
 עד שיתקיים גם בנו לבוא סוף סוף :
 "שלמים" לארץ......
משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (3)
משה אהרון (21/11/2024)
בס"ד.
מוסד : "שבועת הירך" בתורה
--------------------------------------
מוסד שבועת הירך בתורה מלמד אותנו.
שראוי לו לאדם להסתכן אפילו
:"בחרב" [מצב מלחמה]
בעבור שניים אלה :
בעבור בניין בית נאמן בישראל
בקידוש אישה ראויה והמתאימה
לייעוד כאמור.
ובעבור החיים דווקא בארץ ישראל
ודוק ,עד מיתה,
דווקא בה.
משה אהרון
משה אהרון (21/11/2024)
בס"ד.
ארץ ישראל ויהי מה.
--------------------------
יעקב שחווה גלות פעמיים.
בתחילת דרכו ובסופה עת מת במצרים.
לימד אותנו דבר גדול.
ארץ ישראל ויהי מה....
לא רק בחיים אלא גם במוות .
וקל וחומר : מה במוות כך
בחיים וודאי וודאי שכך.
לפיכך, כל הדרים בחוצה לארץ ,
נכשלים בניסיון הקשה של המרגלים :
: מאיסת ארץ חמדה.
משה אהרון.
משה אהרון (20/11/2024)
בס"ד.
שוב מעלתה של האחדות.
---------------------------------------
שלמות יעקב בארץ ישראל כרוכה .
בהתעוררות לאחדות שנאמר :
ויבא יעקב שלם עיר שכם
יעקב מגיע להיותו שלם ,כשהוא משכיל לעורר את כל בניו
להיותם - "שכם" אחד - באחדות מלאה .
אחדות של הרתמות כולם,להיותם פועלים
בשכם אחד.
משה אהרון