אברהם אוהבי (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 10/11/2024
בס"ד.
אברהם אוהבי.
----------------------------------
אנשי צדק ה' אוהבם והם אוהבים את ה'.
אברהם היה רודף צדק - אושייה ראשונה של צדקבעולם -כעין מימוש אופטימלי של -
צלם האלוהים.= תעתיק של אלוהים
ומתוך כך אהבו הקב"ה ובחר דווקא בו לחולל קימום של אומה שתפיץ אורו בכל העולם.
ומימלא תמלא ותקרין צדק בעולם
ובראש ובראשונה בהצגת מודל מעשי של צדק לעולם.
הנה כי כן ,ישראל ללא צדק בכל המישורים .
הוא בבחינת בוגד בייעודו .
שהרי לא בכדי שמו "ישר- אל" ,להציג לעולם יושרו של האל - צורי ולא עוולתה בו
על מנת להביא ולבטא צדק לכל .
והנה מה שמח הקב"ה שאוהבו אברהם, נחלץ לסנגר ולהציל אפילו אומה של רשעים.
משל נטל םלס של צדק אפילו למדוד את מלך הצדק : "מלכי צדק"
והנה אברהם קיים גם "צדק" ב"רדיפה" להציל קודם לכן את לוט וחבר מרעיו .
לא פלא כשאברהם שב עם השבויים נחלץ "מלכי צדק מלך שלם, .
שם סמלי עד מאד בהיקשר שבכאן .
נחלץ מלכי צדק להוציא לחם ויין לקיים סעודת הודיה .....[ככהן לאל עליון]
אמרנו כי בהיקשר שבכאן השם "מלכי צדק" הוא שם סימבולי לרמז על
מלכו של העולם [אל עליון בפי הכהן] שהוא כל כולו צדק. מלך של צדק והוא גם מלך שלם בכל .
אברהם כהרגלו,עשה צדק וקידש את שמו של מלך הצדק מלכו של העולם
השלם כאמור גם בכל יתר מידותיו
נ.ב
לא להתבלבל ,"אדוני" צדק " שבספר יהושוע, הוא צאצא כושל ונפסד של זה : "מלכי צדק" שבעניינו.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
לא נחה דעתו של הקב"ה עד שכינהו לאברהם : "צדק".
משל אמור : זה "צלם אלוהים" - תעתיק נאמן
שנאמר : "מי העיר ממזרח צדק"
משה אהרון