chiddush logo

השפעת מערכות מיזוג אוויר על איכות האוויר הפנימי: כיצד לשמור על בריאות וסביבה נעימה?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 13/10/2024

בעידן שבו יש יותר ויותר גלי חום משמעותיים, וכשגם הטמפרטורות הממוצעות לאורך הקיץ קובעות שוב ושוב שיאים חדשים, מזגנים הם מכשירים מבוקשים מאוד ובעצם הכרחיים. ההשפעה המידית של מערכות מיזוג האוויר היא כמובן על הטמפרטורה בבתים ובעסקים, שהופכת לנעימה. המערכות המתקדמות גם מנטרלות את הלחות המכבידה, ויש להם עוד השפעה שחשוב לקחת בחשבון: על איכות האוויר בכל חלל ממוזג. כאן בעמוד תמצאו מידע מפורט שיעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורכם.

החשיבות של תחלופת האוויר

מערכות בקרת אקלים מתקדמות מצננות את האוויר בחדר לטמפרטורה הרצויה והופכות את השהות בו לנעימה גם בימים הכי לוהטים. במקביל המערכות האלה ממחזרות את האוויר שבחדר, ולא מאפשרות כניסת אוויר צח. בלי זרימה של אוויר מבחוץ, וללא כניסה של חמצן טרי שימנע את ההצטברות של המזהמים בחלל, התוצאה עלולה להיות איכות אוויר ירודה במיוחד. לכן חשוב מאוד להקפיד על אוורור של כל חדר, ולנצל כל הזדמנות שבה אין צורך במזגן כדי לפתוח את החלונות לרווחה וכך לרענן את האוויר.

מה קורה בתוך המזגן?

כשאנחנו מפעילים את המזגן והחדר הופך לקריר ונעים, התוצאה היא הקלה משמעותית. לכן, לא תמיד אנחנו מקדישים תשומת לב לשאלה מה קורה בתוך המזגן אלא "מסתפקים" בכך שהוא ממלא את התפקיד החיוני שלו.

כשרוצים לוודא שאיכות האוויר בחלל טובה מספיק, כדאי כן להתייחס גם למה שקורה בתוך מערכת מיזוג האוויר. בתוך המזגן שוררת טמפרטורה גבוהה יחסית בגלל האנרגיה הרבה המושקעת בקירור החדר, בנוסף זהו מקום חשוך ועוד מאפיין בולט הוא לחות. כל אלה מהווים סביבה אופטימלית להתפתחות חיידקים, פטריות (כלומר עובש) וגם וירוסים שונים. הבעיה היא שכל אלה לא נשארים בתוך המזגן אלא נפלטים לחלל החדר ועלולים לגרום לבעיות בריאותיות.


קרדיט תמונה: אברהם בדוש.

ניקוי עמוק לחיסול כל המפגעים התברואתיים

הדרך היחידה לחסל את כל אותם מזיקים שמגיעים אל דרכי הנשימה של הנוכחים בבית או בעסק מתוך המזגן היא ניקוי עמוק. הכוונה היא לניקוי יסודי, באמצעות ציוד ייעודי, של כל חלקי מערכת מיזוג האוויר. חברה מקצועית שמנקה ומחטאת את תעלות המזגן, את המאייד, את הסוללה, את המסננים ואת שאר החלקים משאירה את המכשיר החשמלי נקי באמת, ללא כל המיקרואורגניזמים שפוגעים בבריאות שלנו - וכך איכות האוויר משתפרת פלאים.

מערכות מיזוג אוויר משוכללות שכוללות מסננים רגישים

עוד המלצה לשיפור איכות האוויר הפנימי היא להתקין מערכות מיזוג אוויר משוכללות, כאלה שכוללות מסננים שמצליחים למנוע מחלקיקים מזהמים לחדור לחדר. למשל, מסנני HEPA שלוכדים 99% מהחלקיקים בגודל 0.3 מיקרון או יותר, כך שהאוויר שמוזרם לחדר יהיה נקי באמת.

*** נכתב באדיבות המומחים של אתר צלזיוס - בקרו באתר החברה:  https://celsiuss.co.il

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה