עבודה זרה שהיא מותרת ועבודה זרה שהיא אסורה
בתחילת תקופת השופטים היה פילוסוף יהודי אחד שאמר שכל דומם ודומם וכל צומח וצומח וכל חי וחי וכל מדבר ומדבר וכל מחשבה ומחשבה וכל דיבור ודיבור וכל מעשה ומעשה יש לו שורשים רוחניים בלי סוף וכל שורש ושורש הוא אלוהות בפני עצמו וכל שורש ושורש יש לו חלקים רוחניים בלי סוף וכל חלק וחלק מאותם החלקים הרוחניים הוא אלוהות בפני עצמו וגם לחלקים הרוחניים עצמם יש להם חלקים רוחניים משלהם עד אין סוף וגם הם אלוהות בפני עצמם ואז עם ישראל שאלו אותו איך לעבוד אותם ואז אותו פילוסוף יהודי אמר להם שאם הם יעבדו את השמש אז כך הם יעבדו את השורשים הרוחניים של הדומם של הצומח של החי של המדבר של המחשבה של הדיבור ושל המעשה ואם הם יעבדו את הירח אז כך הם יעבדו את החלקים הרוחניים של השורשים הרוחניים ואם הם יעבדו את הכוכבים אז כך הם יעבדו את החלקים הרוחניים של החלקים הרוחניים ואז עם ישראל אמרו לו שהתורה אסרה לעבוד את השמש את הירח ואת הכוכבים כמו שנאמר בפסוק ופן תישא עיניך השמימה וראית את השמש ואת הירח ואת הכוכבים כל צבא השמיים ונידחת והשתחווית להם ועבדתם אשר חלק יהוה אלוהיך אותם לכל העמים תחת כל השמיים ואז אותו פילוסוף יהודי אמר להם שמה שהתורה אסרה לעבוד את השמש את הירח ואת הכוכבים זה רק אם אנחנו מתכוונים לעבוד את השמש את הירח ואת הכוכבים אבל אם אנחנו עובדים את השמש את הירח ואת הכוכבים בשביל לעבוד את השורשים הרוחניים של הדומם של הצומח של החי של המדבר של המחשבה של הדיבור ושל המעשה ובשביל לעבוד את החלקים הרוחניים של השורשים הרוחניים ובשביל לעבוד את החלקים הרוחניים של החלקים הרוחניים את זה התורה לא אסרה בגלל אותו פילוסוף יהודי עם ישראל עבדו עבודה זרה בתקופת השופטים ובתקופת המלכים ואז בתקופה של אנשי כנסת הגדולה כל עם ישראל קיבלו על עצמם לא לעבוד יותר עבודת כוכבים ומזלות דבר זה נלמד ממה שנאמר בספר נחמיה בפרק י בפסוק ל נאמר שם מחזיקים על אחיהם אדיריהם ובאים באלה ובשבועה ללכת בתורת האלוהים אשר ניתנה ביד משה עבד האלוהים ולשמור ולעשות את כל מצוות יהוה אדונינו ומשפטיו וחוקיו מהמילים ללכת בתורת האלוהים אשר ניתנה ביד משה עבד האלוהים אנחנו לומדים שכל עם ישראל אמרו לעצמם ללכת בתורתו של אלוהים ולא ללכת בתורתו של אותו פילוסוף יהודי שהסית והדיח את עם ישראל לעבודת כוכבים ומזלות מהמילים ולשמור ולעשות את כל מצוות יהוה אדונינו ומשפטיו וחוקיו אנחנו לומדים שכל עם ישראל אמרו לעצמם לשמור ולעשות את מצוותיו של אלוהים ולא לשמור ולעשות את מצוותיו של אותו פילוסוף יהודי שהסית והדיח את עם ישראל לעבודת כוכבים ומזלות חשוב לומר גם שבתקופת השופטים עם ישראל עבדו שבעה סוגים של עבודות זרות כנגד שבעה דברים שהם דומם צומח חי מדבר מחשבה דיבור ומעשה כמו שנאמר בספר שופטים בפרק י בפסוק ו נאמר שם ויוסיפו בני ישראל לעשות הרע בעיני יהוה ויעבדו את הבעלים ואת העשתרות ואת אלוהי ארם ואת אלוהי צידון ואת אלוהי מואב ואת אלוהי בני עמון ואת אלוהי פלישתים ויעזבו את יהוה ולא עבדוהו