"והצנע לכת עם אלוהיך"
נכתב על ידי משה אהרון, 18/7/2024
בס"ד
"והצנע לכת עם אלוהיך".
==================.
בַּמָּה אֲקַדֵּם יְהוָה, אִכַּף לֵאלֹהֵי מָרוֹם; הַאֲקַדְּמֶנּוּ בְעוֹלוֹת, בַּעֲגָלִים בְּנֵי שָׁנָה. ז הֲיִרְצֶה יְהוָה בְּאַלְפֵי אֵילִים, בְּרִבְבוֹת נַחֲלֵי-שָׁמֶן; הַאֶתֵּן בְּכוֹרִי פִּשְׁעִי, פְּרִי בִטְנִי חַטַּאת נַפְשִׁי. ח הִגִּיד לְךָ אָדָם, מַה-טּוֹב; וּמָה-יְהוָה דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם-עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד, וְהַצְנֵעַ לֶכֶת, עִם-אֱלֹהֶיךָ.
הפטרת השבוע לפרשת בלק בנביא מיכה [פרק ו']
היהדות הפולחנית הקפדנית במה שמכונה מצוות שבין אדם למקום.
פועלת בניגוד למאמר הנביא : "והצנע לכת עם אלוהיך".[הפגנת צנעה דווקא בעבודת האלוהים]
הקב"ה מבקש ברמה של "דורש " ותחת שם הוויה:
קיום תחילה מצוות שבין אדם לחברו . [עשיית משפט ואהבת חסד].
ורק אחר כך ברמה נאותה וסבירה של צניעות ומתינות , ללכת גם עם האלוהים:
עם "אלוהיך".
והנה הפכו היוצרות הפנו עורף או חצי עורף לדרישת ה' הבסיסית של :
עשות משפט ואהבת חסד.
ושניים אלה במובהק מתייחסים לזולת ו.
מנופפים בעבודת אלוהים נוקשה וקפדנית מה שמכונה : מצוות שבין אדם למקום
לעבוד את האלוהים עבודת ראווה וברגל גאווה ולעיתים גם ברגל הדורסת את הזולת
מי שהיה מתעמק וצולל לדברי הנביא הללו , היה מניח לכל .- אבל לכל.
כולל לימוד תורה ונחלץ לקיים עם אחיו עשיית משפט [שויון] וחסד להחזיק בהם ולהשתתף עימהם במלחמת קיום והישרדות .
לימים בבית דין של מעלה כל משתמט יתבע להסביר מדוע לא קיים :
וְהַצְנֵעַ לֶכֶת, עִם-אֱלֹהֶיךָ.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)