"והצנע לכת עם אלוהיך" (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 18/7/2024
בס"ד
"והצנע לכת עם אלוהיך".
==================.
בַּמָּה אֲקַדֵּם יְהוָה, אִכַּף לֵאלֹהֵי מָרוֹם; הַאֲקַדְּמֶנּוּ בְעוֹלוֹת, בַּעֲגָלִים בְּנֵי שָׁנָה. ז הֲיִרְצֶה יְהוָה בְּאַלְפֵי אֵילִים, בְּרִבְבוֹת נַחֲלֵי-שָׁמֶן; הַאֶתֵּן בְּכוֹרִי פִּשְׁעִי, פְּרִי בִטְנִי חַטַּאת נַפְשִׁי. ח הִגִּיד לְךָ אָדָם, מַה-טּוֹב; וּמָה-יְהוָה דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם-עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד, וְהַצְנֵעַ לֶכֶת, עִם-אֱלֹהֶיךָ.
הפטרת השבוע לפרשת בלק בנביא מיכה [פרק ו']
היהדות הפולחנית הקפדנית במה שמכונה מצוות שבין אדם למקום.
פועלת בניגוד למאמר הנביא : "והצנע לכת עם אלוהיך".[הפגנת צנעה דווקא בעבודת האלוהים]
הקב"ה מבקש ברמה של "דורש " ותחת שם הוויה:
קיום תחילה מצוות שבין אדם לחברו . [עשיית משפט ואהבת חסד].
ורק אחר כך ברמה נאותה וסבירה של צניעות ומתינות , ללכת גם עם האלוהים:
עם "אלוהיך".
והנה הפכו היוצרות הפנו עורף או חצי עורף לדרישת ה' הבסיסית של :
עשות משפט ואהבת חסד.
ושניים אלה במובהק מתייחסים לזולת ו.
מנופפים בעבודת אלוהים נוקשה וקפדנית מה שמכונה : מצוות שבין אדם למקום
לעבוד את האלוהים עבודת ראווה וברגל גאווה ולעיתים גם ברגל הדורסת את הזולת
מי שהיה מתעמק וצולל לדברי הנביא הללו , היה מניח לכל .- אבל לכל.
כולל לימוד תורה ונחלץ לקיים עם אחיו עשיית משפט [שויון] וחסד להחזיק בהם ולהשתתף עימהם במלחמת קיום והישרדות .
לימים בבית דין של מעלה כל משתמט יתבע להסביר מדוע לא קיים :
וְהַצְנֵעַ לֶכֶת, עִם-אֱלֹהֶיךָ.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
לפעמים המקרא מצפה להשלמה בבחינת ונביא לבב חוכמה.
לכן צריך להמשיך את הנביא
הצנע לכת עם אלוהיך והפלג לכת עם ריעך.
כך צריך לחקוק על כל קיר .אבן ולוח
משה אהרון