chiddush logo

"והצנע לכת עם אלוהיך"

נכתב על ידי משה אהרון, 18/7/2024

 בס"ד


"והצנע לכת עם אלוהיך".
==================.
בַּמָּה אֲקַדֵּם יְהוָה, אִכַּף לֵאלֹהֵי מָרוֹם; הַאֲקַדְּמֶנּוּ בְעוֹלוֹת, בַּעֲגָלִים בְּנֵי שָׁנָה.  ז הֲיִרְצֶה יְהוָה בְּאַלְפֵי אֵילִים, בְּרִבְבוֹת נַחֲלֵי-שָׁמֶן; הַאֶתֵּן בְּכוֹרִי פִּשְׁעִי, פְּרִי בִטְנִי חַטַּאת נַפְשִׁי.  ח הִגִּיד לְךָ אָדָם, מַה-טּוֹב; וּמָה-יְהוָה דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם-עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד, וְהַצְנֵעַ לֶכֶת, עִם-אֱלֹהֶיךָ. 

הפטרת השבוע לפרשת בלק בנביא מיכה [פרק ו']
 היהדות הפולחנית הקפדנית במה שמכונה מצוות שבין אדם למקום.
 פועלת בניגוד למאמר הנביא : "והצנע לכת עם אלוהיך".[הפגנת צנעה דווקא בעבודת האלוהים]
 הקב"ה מבקש ברמה של "דורש " ותחת שם הוויה:
קיום תחילה מצוות שבין אדם לחברו . [עשיית משפט ואהבת חסד].
ורק אחר כך ברמה נאותה וסבירה של צניעות ומתינות , ללכת גם עם האלוהים:
 עם "אלוהיך".
 והנה הפכו היוצרות  הפנו עורף או חצי עורף לדרישת ה' הבסיסית של :
 עשות משפט ואהבת חסד.
 ושניים אלה במובהק מתייחסים לזולת ו.
מנופפים בעבודת אלוהים נוקשה וקפדנית מה שמכונה : מצוות שבין אדם למקום   
 לעבוד את האלוהים עבודת ראווה וברגל גאווה ולעיתים גם ברגל הדורסת את הזולת 
 
מי שהיה מתעמק וצולל לדברי הנביא הללו , היה מניח לכל .- אבל לכל.
 כולל לימוד תורה ונחלץ לקיים עם אחיו  עשיית משפט [שויון] וחסד להחזיק בהם ולהשתתף עימהם במלחמת קיום והישרדות .
 לימים בבית דין של מעלה כל משתמט יתבע להסביר מדוע לא קיים :

וְהַצְנֵעַ לֶכֶת, עִם-אֱלֹהֶיךָ. 

משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע