chiddush logo

תמכו בזוג טרי

נכתב על ידי הרב יהושע אלט, 17/6/2024

 להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חנם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.


כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

 

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שמונה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.


תמכו בזוג טרי

הרב בן ציון ידלר (1871-1962) , מביא בספרו "טוב ירושלים" את המנהג של הורי החתן או הכלה לתמוך בזוג טרי במשך מספר שנים לאחר הנישואין כדי שלא יצטרכו להתמודד מיידית עם נטל התשלום שיהיה אפשרי כמה שנים להתעסק רק בללמוד תורה.

 

הוא הוסיף את מה ששמע מהרב זלמן בהרן: כתוב (אבות ה:כה) שגיל 18 שנים הם זמן הנישואין, וגיל 20 הוא הזמן לרדוף (בן שמונה עשרה לחופה בן עשרים לרדוף) פרנסה. אם גיל 18 מיועד לנישואין וגיל 20 הוא הזמן לפרנסה, איך הזוג הצעיר מפרנס את עצמו במשך השנתיים שלאחר הנישואין? זה חייב להיות שהם נתמכים על ידי הוריו.


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע