chiddush logo

מטבעות לשון בפרשה... (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 27/5/2024

בס"ד.


מטבעות לשון בפרשה.
======================

 
מהומת ה"רפורמה המשפטית".
----------------------------------
וְנָתַתִּי מִשְׁכָּנִי, בְּתוֹכְכֶם; וְלֹא-תִגְעַל נַפְשִׁי, אֶתְכֶם.  יב וְהִתְהַלַּכְתִּי, בְּתוֹכְכֶם, וְהָיִיתִי לָכֶם, לֵאלֹהִים; וְאַתֶּם, תִּהְיוּ-לִי לְעָם..

בלי : "". עם אחד מאוחד בבחינת  וְאַתֶּם, תִּהְיוּ-לִי לְעָם מול ה' אחד .
 אחד מול אחד חלילה מסתלכת השכינה.
 ואוי ואבוי לאותם שיודעים כי העם מתפלג ומשוסע ובכל זאת, דוהרים בדהרה פראית לעשות ככל העולה על רוחם וגחמותיהם . "ולעזאזל העם"
ולוואי ולקח זה יילמד שהמחיר ששילמנו גבוה מאד.

וְיָסַפְתִּי לְיַסְּרָה אֶתְכֶם, שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם..

 וכי למה דווקא "שבע" אלא לרמז כשעם ישראל, אינו מקיים ייעודו להיות "עם אחד" כאמור לקב"ה . כל הבריאה של שבעה ימים לא הייתה כדאית.  ויותר מזה כל הבריאה של שבעת ימים מתהפכת להיות נגד העם ולהענישו ....
ולבסוף גם לרמז על "חטא השבע" : אי שמירת השמיטות .

וְשָׁבַרְתִּי, אֶת-גְּאוֹן עֻזְּכֶם; וְנָתַתִּי אֶת-שְׁמֵיכֶם כַּבַּרְזֶל, וְאֶת-אַרְצְכֶם כַּנְּחֻשָׁה.  
 משל ההפתעה הנוראית  של ההתקפה על העוטף שלפתע כל "עוזינו" גם אותו שהתפארנו בו בבחינת :"גאונות".
 נגוזו כלא היו. כל ה"חכמים" התגלו כבני אדם ריקים וחדלים. 
 ושמינו הפכו לברזל - משל שמיים הזרועים בבליסטראות של ברזל  וארצנו נחושה להקיא ולפלוט את יושביה מחבליה .

וְאִם-תֵּלְכוּ עִמִּי קֶרִי, וְלֹא תֹאבוּ לִשְׁמֹעַ לִי-
 "קרי" הוא צירוף שניים : 
 "קרירות" ועקשנות של "קיר"..
 משל מתקרר בכם כליל ה"חום והאור של סיני" ,ואתם גם הופכים אטומים כ"קיר" וגם מפנים עורף להציב מתרס - קיר המבדיל ביני לביניכם .

הברית הנשכחת
-------------------
 וְזָכַרְתִּי לָהֶם, בְּרִית רִאשֹׁנִים:  אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי-אֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לְעֵינֵי הַגּוֹיִם, לִהְיוֹת לָהֶם לֵאלֹהִים--אֲנִי יְהוָה. .
 לאחר זכרון הברית עם האבות ואחר כך הברית עם הארץ  .
בא הזיכרון של מה שמכונה  :"ברית ראשונים". שהיא עיקר העיקרים  ושהיא היא המסמיכה גאולה לגאולה:
 גאולת מצרים לגאולת הקץ השלמה.
 רק בקיום וזכרתי להם ברית ראשונים  ניצת הפתיל של הגאולה השלמה  . האתחלתא : מדינת ישראל  : היא היא  תוצאה של  
 : "וְזָכַרְתִּי לָהֶם, בְּרִית רִאשֹׁנִים: "

 והתורות .
-----------------
אֵלֶּה הַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים, וְהַתּוֹרֹת, אֲשֶׁר נָתַן יְהוָה, בֵּינוֹ וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל--בְּהַר סִינַי, בְּיַד-מֹשֶׁה.  {פ}.
 ראשית למה תורות  ברבים - ולא סתם ברבים.
 זאת ועוד,אם נתן חוקים ומשפטים ,מה לי עוד תורות וכאמור ועוד  ברבים .
ואוי לו מי שאומר אך תורות :"שתיים". ......
תורות בכוונה  כעין סל גורף נוסף ולא בייחוד או בסייג כזה או אחר.
 אלא .
 שהקב"ה נתן ביד משה מפתחות  לשכלל ולחדש בתורה בהתאם לפניו וצרכיו של כל דור ודור .לעדכן ולשנות לא חלילה בליבה אלא בכל הסובב אותה.[חז"ל בחוכמתם עשו כן לשנות במספר נושאים  .....]
 דור שמעתיק אך את התורה של קודמיו בלוא חידוש, ותוך התעלמות מקשיי העם ,אין בו  מ"ידו ומרוחו" של משה . 
ולסוף תורתו גם אינה מתקיימת .
 
 ההוכחה הניצחת ביותר לאלה הדברים  :
 היא נאום,וכתיבת "משנה תורה" על ידי משה ,בשלהי שליחותו לקראת סוף דור המדבר .
שבחומש משנה תורה משה "משנה" מוסיף ומעדכן ואפילו שינה מעשרת הדיברות .
 ומעל לכל ,הוסיף וטבע משה את ערך העל של : "הטוב והישר" והכפיף אליו את כל שאר המצוות ....
 משה אהרון  

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (27/5/2024)
בס"ד.
"ביד משה". וכי ידיו של משה בונות או יוצרות "תורות" .
כן !
===========.
אומרים שאותה הדמות המוזרה ,החצי פילאית - מר שושני אמר :
שכל מילה שבתורה ניתנת למליונים של פירושי פרד"ס.
הנה אם כן ,אין לך צירוף מילים כמו "ידו של משה ".
לאשש דעה זו . שיש בידו של משה לכאורה, הכל. :
מצרעת, דרך מטה, וכוחות של מלחה ושלום .
וכלה בשבירת הלוחות ובפיסול של תורות חדשות .
הנה אם כן
אמר הקב"ה למשה :
תורה זו שכתבנו שנינו ,תהפוך להרבה "תורות" בידך שלך [ובידי ממשיך].
שאותה יד ששברה לוחות ראשונים מוסמכת ורשאית היא גם לשבור
משפטי תורה .
שלפיכך גם ניתנו משפטי התורה דווקא אחרי מעמד הר סיני .
ולא עוד תוך הדגש של אות.
של "ו" הניגוד" לאמור "ואלה המשפטים" .
לרמז על היותם ,נחותים מהחוקים הקודמים ודוואי מעשרת
(להמשך התגובה לחץ כאן )

ציורים לפרשת שבוע