מטבעות לשון בפרשה... (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 27/5/2024
בס"ד.
מטבעות לשון בפרשה.
======================
מהומת ה"רפורמה המשפטית".
----------------------------------
וְנָתַתִּי מִשְׁכָּנִי, בְּתוֹכְכֶם; וְלֹא-תִגְעַל נַפְשִׁי, אֶתְכֶם. יב וְהִתְהַלַּכְתִּי, בְּתוֹכְכֶם, וְהָיִיתִי לָכֶם, לֵאלֹהִים; וְאַתֶּם, תִּהְיוּ-לִי לְעָם..
בלי : "". עם אחד מאוחד בבחינת וְאַתֶּם, תִּהְיוּ-לִי לְעָם מול ה' אחד .
אחד מול אחד חלילה מסתלכת השכינה.
ואוי ואבוי לאותם שיודעים כי העם מתפלג ומשוסע ובכל זאת, דוהרים בדהרה פראית לעשות ככל העולה על רוחם וגחמותיהם . "ולעזאזל העם"
ולוואי ולקח זה יילמד שהמחיר ששילמנו גבוה מאד.
וְיָסַפְתִּי לְיַסְּרָה אֶתְכֶם, שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם..
וכי למה דווקא "שבע" אלא לרמז כשעם ישראל, אינו מקיים ייעודו להיות "עם אחד" כאמור לקב"ה . כל הבריאה של שבעה ימים לא הייתה כדאית. ויותר מזה כל הבריאה של שבעת ימים מתהפכת להיות נגד העם ולהענישו ....
ולבסוף גם לרמז על "חטא השבע" : אי שמירת השמיטות .
וְשָׁבַרְתִּי, אֶת-גְּאוֹן עֻזְּכֶם; וְנָתַתִּי אֶת-שְׁמֵיכֶם כַּבַּרְזֶל, וְאֶת-אַרְצְכֶם כַּנְּחֻשָׁה.
משל ההפתעה הנוראית של ההתקפה על העוטף שלפתע כל "עוזינו" גם אותו שהתפארנו בו בבחינת :"גאונות".
נגוזו כלא היו. כל ה"חכמים" התגלו כבני אדם ריקים וחדלים.
ושמינו הפכו לברזל - משל שמיים הזרועים בבליסטראות של ברזל וארצנו נחושה להקיא ולפלוט את יושביה מחבליה .
וְאִם-תֵּלְכוּ עִמִּי קֶרִי, וְלֹא תֹאבוּ לִשְׁמֹעַ לִי-
"קרי" הוא צירוף שניים :
"קרירות" ועקשנות של "קיר"..
משל מתקרר בכם כליל ה"חום והאור של סיני" ,ואתם גם הופכים אטומים כ"קיר" וגם מפנים עורף להציב מתרס - קיר המבדיל ביני לביניכם .
הברית הנשכחת
-------------------
וְזָכַרְתִּי לָהֶם, בְּרִית רִאשֹׁנִים: אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי-אֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לְעֵינֵי הַגּוֹיִם, לִהְיוֹת לָהֶם לֵאלֹהִים--אֲנִי יְהוָה. .
לאחר זכרון הברית עם האבות ואחר כך הברית עם הארץ .
בא הזיכרון של מה שמכונה :"ברית ראשונים". שהיא עיקר העיקרים ושהיא היא המסמיכה גאולה לגאולה:
גאולת מצרים לגאולת הקץ השלמה.
רק בקיום וזכרתי להם ברית ראשונים ניצת הפתיל של הגאולה השלמה . האתחלתא : מדינת ישראל : היא היא תוצאה של
: "וְזָכַרְתִּי לָהֶם, בְּרִית רִאשֹׁנִים: "
והתורות .
-----------------
אֵלֶּה הַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים, וְהַתּוֹרֹת, אֲשֶׁר נָתַן יְהוָה, בֵּינוֹ וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל--בְּהַר סִינַי, בְּיַד-מֹשֶׁה. {פ}.
ראשית למה תורות ברבים - ולא סתם ברבים.
זאת ועוד,אם נתן חוקים ומשפטים ,מה לי עוד תורות וכאמור ועוד ברבים .
ואוי לו מי שאומר אך תורות :"שתיים". ......
תורות בכוונה כעין סל גורף נוסף ולא בייחוד או בסייג כזה או אחר.
אלא .
שהקב"ה נתן ביד משה מפתחות לשכלל ולחדש בתורה בהתאם לפניו וצרכיו של כל דור ודור .לעדכן ולשנות לא חלילה בליבה אלא בכל הסובב אותה.[חז"ל בחוכמתם עשו כן לשנות במספר נושאים .....]
דור שמעתיק אך את התורה של קודמיו בלוא חידוש, ותוך התעלמות מקשיי העם ,אין בו מ"ידו ומרוחו" של משה .
ולסוף תורתו גם אינה מתקיימת .
ההוכחה הניצחת ביותר לאלה הדברים :
היא נאום,וכתיבת "משנה תורה" על ידי משה ,בשלהי שליחותו לקראת סוף דור המדבר .
שבחומש משנה תורה משה "משנה" מוסיף ומעדכן ואפילו שינה מעשרת הדיברות .
ומעל לכל ,הוסיף וטבע משה את ערך העל של : "הטוב והישר" והכפיף אליו את כל שאר המצוות ....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
"ביד משה". וכי ידיו של משה בונות או יוצרות "תורות" .
כן !
===========.
אומרים שאותה הדמות המוזרה ,החצי פילאית - מר שושני אמר :
שכל מילה שבתורה ניתנת למליונים של פירושי פרד"ס.
הנה אם כן ,אין לך צירוף מילים כמו "ידו של משה ".
לאשש דעה זו . שיש בידו של משה לכאורה, הכל. :
מצרעת, דרך מטה, וכוחות של מלחה ושלום .
וכלה בשבירת הלוחות ובפיסול של תורות חדשות .
הנה אם כן
אמר הקב"ה למשה :
תורה זו שכתבנו שנינו ,תהפוך להרבה "תורות" בידך שלך [ובידי ממשיך].
שאותה יד ששברה לוחות ראשונים מוסמכת ורשאית היא גם לשבור
משפטי תורה .
שלפיכך גם ניתנו משפטי התורה דווקא אחרי מעמד הר סיני .
ולא עוד תוך הדגש של אות.
של "ו" הניגוד" לאמור "ואלה המשפטים" .
לרמז על היותם ,נחותים מהחוקים הקודמים ודוואי מעשרת