הגדת הבגד
בס"ד.
הגדת הבגדמשה אהרון, (06.03.2023)
בס"ד.
הגדת הב-גד - שבא להגיד הגדה של קדושה
===========================
. .בגדי הכהונה לא היו אביזרים של צורה או כלים המבטאים סטייל של ניהול, מעמד או היררכיה .
כל כולם היו פונקציה מהותית התורמת לקדושה ולחיבור שבין אלוהים ואדם
היו הם המשך למהות מזוקקת,מהות אקטיבית של תוכן ומהות.
נדבכים חיוניים בבנייתה של הקדושה עלי אדמות .
ובהאצלתה מאלוהים לאדם
ב" מכונה". הקרויה : "כהן" [יש קשר מילולי בין "מכונה" לכהן" כמו שיש קשר בין "כהן" לנכות] .
גופו של הכהן,לא התקשט בבגדים להשביע את מראית הין.
אלא עתה הילה ומהות המבטאים קדושה .
וכאמור תכלית מעשית ופונקציונאלית של חיבור בין אלוהים ואדם.
בחסדי ה' זכינו לכתוב משהו על אותו הלבוש הפונקציונאלי :
המעיל , האפוד החושן. אבני השוהם והציץ [גם באתר זה] .
התבנית הייעודית והרעיונית, הינם שתי המילים :
"לכבוד ולתפארת".
מחד לשקף כלפי מעלה, כלפי הבורא - "כבוד" .[צניעות]
ובעת ובעונה לפאר את עמו ב"תפארת".
הנה אם כן ,בבגדי הכהונה יש אמירה מן "הגדה" .
שגם השם : "בגד" .
לעניות דעתנו, הוא צירוף של שניים : "בא" ו"גד" - .
שהבגד בדרך כלל בא לומר כאמור אמירה - "הגדה".
הנה אם כן ,בגדי הכהונה לא באו לומר דבר גדול על הכהנים. או לגרום להם להיות "נוצצים".
אלא להפוך את גופם וכל אונם ל"מכונה" שמייצרת ומשקפת קדושה שממית......
לכן התכלית הדומיננטית שבמעיל .
מן "קוממיות" הכפולה של מעלה ומטה :
מחד : כבוד לה'.
ומאידך : תפארת לעמו."והקורא הנותן..."
"והאומר...."
משה אהרון