הסוד של : "ואתה תצווה"....
נכתב על ידי משה אהרון, 21/2/2024
בס"ד
הסוד של : "ואתה תצווה.
-------------------------------
אחרי הביטוי הרב של : "ועשית" בפרשה קודמת , לפתע בפרשת תצווה יש את "ו" הייחוד. לשם ציוויים מיוחדים של : "ואתה תצווה".
והנה בפתח הפרשה יש שלוש פניות של "ואתה" לפעלים מיוחדים :
תחילה : "תצווה" אחר כך "הקרב" ולבסוף : "תדבר"
וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית--לַמָּאוֹר: לְהַעֲלֹת נֵר, תָּמִיד. כא בְּאֹהֶל מוֹעֵד מִחוּץ לַפָּרֹכֶת אֲשֶׁר עַל-הָעֵדֻת, יַעֲרֹךְ אֹתוֹ אַהֲרֹן וּבָנָיו מֵעֶרֶב עַד-בֹּקֶר--לִפְנֵי יְהוָה: חֻקַּת עוֹלָם לְדֹרֹתָם, מֵאֵת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. {ס}
וְאַתָּה הַקְרֵב אֵלֶיךָ אֶת-אַהֲרֹן אָחִיךָ וְאֶת-בָּנָיו אִתּוֹ, מִתּוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל--לְכַהֲנוֹ-לִי: אַהֲרֹן--נָדָב וַאֲבִיהוּא אֶלְעָזָר וְאִיתָמָר, בְּנֵי אַהֲרֹן. ב וְעָשִׂיתָ בִגְדֵי-קֹדֶשׁ, לְאַהֲרֹן אָחִיךָ, לְכָבוֹד, וּלְתִפְאָרֶת. ג וְאַתָּה, תְּדַבֵּר אֶל-כָּל-חַכְמֵי-לֵב, אֲשֶׁר מִלֵּאתִיו, רוּחַ חָכְמָה; וְעָשׂוּ אֶת-בִּגְדֵי אַהֲרֹן, לְקַדְּשׁוֹ--לְכַהֲנוֹ-לִי.
והנה זו דרכה של התורה לאלף בינה וערכים לכל מנהיג בישראל .
לגנוז את שמו של המנהיג הנוכחי להפכו ל : "אתה" . משל הפנייה היא :
לך אתה כל מנהיג לעתיד בישראל
אתה כל מנהיג עתידי בישראל .
והנה לכל מנהיג עתידי ביקשה התורה לומר ולהזהיר על שלושה דברים שמהם נגזרת כל המנהיגות ודווקא לאחר פרשת התרומות ...
ראשית מנהיג ראש מעייניו לעסוק באור[ולא חלילה בתרומות של כסף וזהב] וכי מה שיקחו "אליו" יהיה אך שמן למאור.
וכל כך :"להעלות נר תמיד" .
להעלות מעלה את בני ישראל שכל אחד מהם שקול כנגד :
"נר תמיד".
והנה עוד מצווה מנהיג שבכל דור ודור :
שיהא "מקריב" אליו גם מנהיגים נוספים יפצל ויבזר סמכויות ....
ואחרון לא די לקרב נוספים למלא כהונות משלימות נוספות ולבזר סמכויות כאמור.
..אלא צריך לדאוג שכל המנהיגים והמנהלים תחתיו יהיו מסובבים ומונחים על ידי חכמי לב שיעצבו גם את דמותם החיצונית לקדש שם שמיים ולשרת את עם ישראל .
הנה כי כן אלו הציוויים הסמכויות האישיות והישירות
של כל "משה" שבכל דור ודור.....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)