chiddush logo

טע את הנטיעה! (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אלון, 24/1/2024

 

מלמד אותנו רבן יוחנן בן זכאי: "אם היתה הנטיעה בתוך ידך ויאמרו לך הרי משיח בא, נטע את הנטיעה ואחר כך צא והקבילו".

עם ישראל כבר יותר מאלפיים שנה בצפייה שיבוא המשיח ויגאל אותנו, ולמרות זאת, מדריך אותנו רבן יוחנן בן זכאי: לא כך! אלא סיים תחילה את נטיעת העץ, ורק אחר כך - צא והקבילו.

נראה מדברי רבן יוחנן שכביכול יש כאן שני ערכים הסותרים זה את זה, אך העומק היותר גדול הוא לראות שיש כאן חלק ממהלך אחד. רצונך לקחת חלק בגאולת עם ישראל? טע עצים בארץ ישראל!

רבן יוחנן בא לומר: רצונך להקביל פני משיח? טע את הנטיעה! הנטיעה ויישוב ארץ ישראל אינם ניגוד למשיח, אדרבה הם משלימים ומכשירים את הדרך אליו. בניית עם ישראל בארצו, היא חלק בלתי נפרד מהגאולה.

(הרב חיים דרוקמן זצ"ל)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (2/2/2024)
בס"ד.
הרמז של רבן יוחנן בן זכאי. :
לעניות דעתי החידוש הגדול של רבן יוחנן בן זכאי. הוא המסר הסמוי שביקש להעביר ודווקא לבני ישראל המצויים בפתחה של גלות נוראה. - גלות אלפיים
והמסר הוא לא להיות שבוי בקונספציה שאליה נשאבנו להשאר פאסיביים תוך כניעה לגלות מתוך צפייה ללא תוחלת ומבלי כל הגבלה של זמן צפייה עקרה של עד אין סוף - אלפיים שנה ,בכדי להטלטל בסוף בשואה נוראה .
רבן יוחנן יותר ממרמז תצפו למשיח אך לעולם אל תחדלו הממעשה .
במילים אחרות למסור את הנפש לא בעבור הערך הערטילאי של היות ה' אחד ושמו אחד. [מה שמכונה בצורה סיטונית : "קידוש שם שמיים].ערך שהוא מתייחס לנקודת הסוף והוא בכלל בסגולותיו של המשיח.
אלא למסור את הנפש - לעלות בכל מחיר לארץ ובהמונים.
לחונן עפרה ואבניה לנטוע בה לקיים "צפייה" מעשית של ל"צפות" ולהציף את הארץ בעצי נטיעה.
לעורר גם את השמיים לקיים :"תביאמו ותטעמו".
החלוצים המכוני
(להמשך התגובה לחץ כאן )