סגולותיו של ה"נר השמיני"....
נכתב על ידי משה אהרון, 8/12/2023
בס"ד.
סגולותיו של הנר השמיני כסגולותיו של היום השמיני.
--------------------------------------------------------------------------.
סגולותיו של האור - אור הנרות ה"נערם" ביום השמיני . הוא כסגולותיו של היום השמיני שבפרשת שמיני [ויקרא] .היום השמיני הוא גולת הכותרת של הבריאה, שהרי ביום השביעי שבת הקב"ה ממלאכת הבריאה בשלמות האלוקית הראויה :לקדושה ולברכה .
והנה, מה נותר לו לכאורה לקב"ה....
אלא לייחל גם למפעלו של היום השמיני ....
אותו שהאדם ממלא בו תוכן ועד לשיא של התחברות האדם עם האלוהים .
ועד לשיא השאים של התגלות ושמחת עולם שבאה לאדם בהתגלות כאמור :
בבחינת : "וירונו".
הנה אם כן ,היום השמיני אשר ניצת ב"נר השמיני", הוא כאמור : "יום האדם".
ואשר בו מצווה האדם לממש את ייעודו במסגרת המנדט של : "אשר ברא לעשות ".
אושרו של עולם בא בעשיית האדם ביום השמיני, עשייה אשר משלימה את הבריאה לכלל ייעודה המלא. [למשל ברית המילה]
כל הפתיח כאמור, נכתב,להציע את ההנהגה הבאה:
לעשות מנהג לחבר בין שבעת ימי הבריאה והיום השממיני כאמור עם שמונת נרות חנוכה.
וכיצד ?
לאחר כל הדלקה להוסיף ולקרוא את הפסוק האחרון של הבריאה באותו היום ואשר בו מופיעים המילים :"ויהי ערב ויהי בוקר יום.... [יום אחד ועד ליום השישי].
דהיינו שכל נר מוסיף ומערים אור ההופך כל "ערב" - ל"בוקר".....
בנר שביעי לקרוא כל הפסקה של ויכולו השמיים ועד לסיומת של : "אשר ברא לעשות .
והנה ביום השמיני בנר השמיני הייתי מציע לקרוא לאחר ההדלקה את הפסוקים הבאים מפרשת שמיני [בתוספת של דברי התורה על חג שמיני עצרת]
מפרשת שמיני :
------------------------
וַיְהִי, בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי, קָרָא מֹשֶׁה, לְאַהֲרֹן וּלְבָנָיו--וּלְזִקְנֵי, יִשְׂרָאֵל. ב וַיֹּאמֶר אֶל-אַהֲרֹן, קַח-לְךָ עֵגֶל בֶּן-בָּקָר לְחַטָּאת וְאַיִל לְעֹלָה--תְּמִימִם; וְהַקְרֵב, לִפְנֵי יְהוָה. ג וְאֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, תְּדַבֵּר לֵאמֹר: קְחוּ שְׂעִיר-עִזִּים לְחַטָּאת, וְעֵגֶל וָכֶבֶשׂ בְּנֵי-שָׁנָה תְּמִימִם לְעֹלָה. ד וְשׁוֹר וָאַיִל לִשְׁלָמִים, לִזְבֹּחַ לִפְנֵי יְהוָה, וּמִנְחָה, בְּלוּלָה בַשָּׁמֶן: כִּי הַיּוֹם, יְהוָה נִרְאָה אֲלֵיכֶם.
יִּקְחוּ, אֵת אֲשֶׁר צִוָּה מֹשֶׁה, אֶל-פְּנֵי, אֹהֶל מוֹעֵד; וַיִּקְרְבוּ, כָּל-הָעֵדָה, וַיַּעַמְדוּ, לִפְנֵי יְהוָה. ו וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר-צִוָּה יְהוָה תַּעֲשׂוּ--וְיֵרָא אֲלֵיכֶם, כְּבוֹד יְהוָה.
וַיִּשָּׂא אַהֲרֹן אֶת-יָדָו אֶל-הָעָם, וַיְבָרְכֵם; וַיֵּרֶד, מֵעֲשֹׂת הַחַטָּאת וְהָעֹלָה--וְהַשְּׁלָמִים. כג וַיָּבֹא מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, אֶל-אֹהֶל מוֹעֵד, וַיֵּצְאוּ, וַיְבָרְכוּ אֶת-הָעָם; וַיֵּרָא כְבוֹד-יְהוָה, אֶל-כָּל-הָעָם. כד וַתֵּצֵא אֵשׁ, מִלִּפְנֵי יְהוָה, וַתֹּאכַל עַל-הַמִּזְבֵּחַ, אֶת-הָעֹלָה וְאֶת-הַחֲלָבִים; וַיַּרְא כָּל-הָעָם וַיָּרֹנּוּ, וַיִּפְּלוּ עַל-פְּנֵיהֶם.
גם אם לא תתקבל ההנהגה כאמור, די גם להגות ולחשוב על הדברים במתכונת האמורה לחבר בין הדבקים.......
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)