בגדי החמודות של עשיו
בס"ד.
בגדי החמודות של עשיו לא הפיקו מכח עצמם ריח שדה המשופר פי מאה [אשר ברכו ה']
נדמה לי שיש כאן כעין סתירה פנימית בדברים. על יצחק נאמר שהריח את ריח הבגדים שלבש יעקב : ומה שלבש יעקב היו בגדי עשיו החמודות אשר הלבישה אותו במיוחד רבקה אמו . והנה בגדים אלו היו בכלל "בגדי חמודות" .לכאורה אותם שלבש מחוץ לשדה מין מדי הייצוג המגוהצים של עשיו. כעין "בגדי שבת" .כך שריח שדה וודאי עוצמתי ומיוחד, קשה להאמין שנדף מהם. ועוד שדה שופע במיוחד אותו אשר ברכו ה'.[ריח מועצם פי מאה] אז לאמיתו של דבר כאן נכנס המרכיב הנעלם לכאורה הנרטיב. אותו הרמוז ביסוד : "אשר ברכו ה'.
שה' גרם לכך שיצחק בניגוד למציאות יריח בבגדי עשיו החמודות, ריח עז של שדה אשר ברכו במיוחד ה'. אותו הריח שהריח יצחק בשדהו, שהניב בברכת ה' "מאה שערים"[גם בריח] .
שריח רגיל של שדה המוכפל פי מאה .
ריח "נוקאווט" שהכריע את יצחק מספקותיו [שהרי עשיו היה צריך גם להגיע אליו ישירות מהשדה. מריח גם מריח] אז לטעון שיצחק השכיל דרך הריח להציץ פנימה. ואם כך היה קורה .וודאי היה מגלה את האמת ,שיעקב אך מתחזה לעשיו.
אז יצחק שמימלא היה מודר בנבכי הנבואה ..... והעובדה שלכתחילה לא ידע מי הוא הבן הבחיר בעיני ה' . ובחר בהפך בעשיו .דבר שרק רבקה ידעה שרק היא התברכה ברוח נבואה .
מנגד על המשיח נאמר ,שישכיל להריח ביראת ה'. שיראת ה' מדיפה ריח מיוחד . שרק "אפות" מכויילים מסוגלים להריחם.כשם שהמדע יודע לומר כי יצורים כאלה או אחרים מדיפים ריחות של פחד, סכנה, או אפילו שמחה......
אז המשיח יהא ניחון ובסגולה של גלאי ריח שכזה .[תגובה למאמר באתר כיפה]משה אהרון ., (19.11.2023)
משה אהרון