המאמין הראשון כמו האחרון חי גם את הספק
נכתב על ידי משה אהרון, 25/10/2023
בס"ד.
המאמין הראשון כמו האחרון חי גם את הספק.
--------------------------------------------------------------.
שלעולם אין ולא תהייה באדם שלמות אמונית מוחלטת.
היהדות גם בעניין זה,נסחפה למחוזות הטוטליים.......
וכך גם שוב ושוב הנארטיבים התנכיים, נצבעים בצבעים עזים של שחור ולבן .
[ראו למשל על דוד נאמר שלעולם לא חטא .....?! ולעזאזל מה אמר נתן הנביא]
אנחנו ,לא מוכנים לקבל את המוחלטות כאמור גם ובעיקר לגבי אברהם .
למשל :כי אברהם כמאמין הראשון לא היה ולא יכול היה להיות המאמין המוחלט.
אנחנו [היהדות התלמודית]מסרבים להודות באמת כי אברהם כמאמין הראשון התקשה שוב ושוב להתנהל בבטחון מוחלט. אותו שגם ניזון ומופעל - מאמונה שלמה ומוחלטת.
והנה, כשיש רעב הוא על דעת עצמו נותש למצרים..... לא מחכה לאישור.....
ולא רק זאת . הוא גם לא סומך שחייו שם יהיו בטוחים. והוא מקדים ונוטל יוזמה "
להיאחז בשקר לבן והכל כדי להציל את חייו.
תופעה זו אצל המאמין הראשון , חזרה על עצמה שוב ושוב ואף הונחלה בהמשךגם לבן....
שהאלוהות נתפסה בעיניו גם כמוקד או מקור של פחד ואימה .
[גם בעקבות טראומת העקדה.....]
כך שלא בכדי , בתודעתו של יצחק ההאלוהים מכונה : "פחד יצחק".
[את זה ידע לספר לנו בנו - יעקב]
הנה אם כן, לפי תפישתנו,,אנו שוגים להבין:
כי אמונה נבנית רק על נרטיבים מוחלטים ומפוארים .
אנו אישית נמשיך לסבור ולומר שוב ושוב :
כי אברהם לא עמד במלא בכל הניסיונות .
גם משום שאדם מאמין לא יכול לא אז ולא היום - לעמוד במלא בכל הניסיונות .
האלוהים בורא העולם והאדם והוא גם היודע זאת .
והוא בניגוד לנו לא מטייח אמיתות .......
ש"המשפט[ובכלל זה כמובן האמת] לאלוהים הוא".
"והנותן...."
"והאמור...."
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)