chiddush logo

רוח אחרת למלא אחר ה' (3 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 8/6/2023

     בס"ד.
 רוח אחרת למלא אחר ה'.
==========================..
 וְעַבְדִּי כָלֵב, עֵקֶב הָיְתָה רוּחַ אַחֶרֶת עִמּוֹ, וַיְמַלֵּא, אַחֲרָי--.

 לעולם אדם ,שמשכיל למלא אחר דברי הקב"ה במובן של מתן גיבוי לדברים.
 הרי שהוא ניחן ברוח מיוחדת ו"אחרת", משאר בני האדם.
מהו עניין זה של : "וימלא אחרי".  נדרש לזאת בהמשך .
 אך עתה לתמיהה מדוע שינה הקב"ה בין יהושוע לכלב .והרי שניהם לכאורה היו באותה עיצה, ובאותה דעה ואף אותה פעולה.
 אלא שיהושע כמנהיג שהוכתר כבר מראש על ידי הקב"ה בשינוי שמו והוספת שמו של הקב"ה. יהושוע זה כבר הייתה מראש רוח אלוקית בו והיא מימלא אחרת .
 הנה אם כן רוח האחרת של כלב הייתה גם "אחרת" ביחס לרוחו של יהושוע.
 שרוח זו של כלב  באה מעימו מתוכו הוא .
 הנה אם כן נשוב לעיקר מהו עניין : 
"וימלא אחרי"
 קראו בעיון רב את הפסוק הבא  :

 " וַיַּהַס כָּלֵב אֶת-הָעָם, אֶל-מֹשֶׁה; וַיֹּאמֶר, עָלֹה נַעֲלֶה וְיָרַשְׁנוּ אֹתָהּ--כִּי-יָכוֹל נוּכַל, לָהּ."
 
אמר להם כלב לעם  אתם מתעלמים מהעיקר  מ"יה" מהקב"ה ולכן הס לכם .
 הוסיף ואמר להם  הרי איננו עם ככל העמים ההולך לכבוש במלחמה אלא אנו עם ה'  ואנו נשרכים אחריו. שכל שנפעל נפעל מכוחו הוא שאנחנו איננו "עולים".
 אם הוא לא מקיים "עלוה" לכן כפל  : "עלה נעלה". 
 והמשיך  "יכול נוכל לה"  שוב כפל קודם הקב"ה הכל יכול  ואחר כך אנו "נוכל לה".
משום שהקב"ה וודאי יכול כי אז וודאי נוכל לה גם אנו. 
זו הדינאמיקה המופלאה שנקט בה כלב . 
דינאמיקה והתבטאות שעלי הכריז הקב"ה .
שעליה אמר הקב"ה  :"וימלא אחרי".
 שהקדים אותי להם ואחרי הוסיף אותם ואת יכולתם שהיא מכוחי .
 משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (3)
משה אהרון (9/6/2023)
בס"ד.
המגמה של כלב הייתה לתקן את המעוות .
המרגלים והעם אחריהם התעלמו מהקב"ה .
כאילו חלילה יש כאן רק פוטנציאליים אנושיים
עם ישראל לבדו מול עמי הארץ. .
וכלב בתגובתי השיב את ה"משוואה" על כנה.
הכניס את הקב"ה ובראש שכבר במילה הראשונה "ויהס" .
רמז להם : "הס" לכם ש"יה" הוא הנותן והוא המנחיל.
ולא שייך כלל מי העומד מולו או מול עם ישראל .
וכאמור עשה כן בהמשך באמצעות כפל הפעלים כאמור ובכך שהקדים את הקב"ה .
ומילא אחריו אחר הקב"ה ביכולת העם לקיים אך בתלות בו.
הקדים הפוטנציאל האלוקי למימוש הפוטנציאל על ידינו.
וחידש את הזיקה האמיצה ביניהם
משה אהרון
משה אהרון (9/6/2023)
תודה אריאל.
כוונת הדברים שאם הקבה לא נוקף אצבעו למעלה לקיים בנו עלוה אין בידנו לקיים נעלה
הפונקציה שלנו לקיים עליה קשורה ברצונו של הקבה בקיימו בנו עלוה בבחינת פתיחת הדרך ובגיבוי מלא
תודה
משה
אריאל מרדכי פנדל (9/6/2023)
מאוד יפה מה שפירשת על וימלא אחרי, כלומר אנחנו לא לפני ה' אלא אחריו. מכוחו.
אך מה כוונתך במילים:
הוא לא מקיים "עלוה" לכן כפל : "עלה נעלה" ?