פרשנות אונקלוס – פרשת במדבר
פרשנות
אונקלוס – פרשת במדבר
במדבר א,נב: וְחָנוּ, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אִישׁ עַל-מַחֲנֵהוּ וְאִישׁ
עַל-דִּגְלוֹ, לְצִבְאֹתָם: אונקלוס: טִקְסֵהּ.
תה"ת: הערכותו. אונקלוס מפרש שנקבע סדר קבוצתי, מתכונת לכל שבט ולכל שלושה
שבטים.
במדבר ג,ג: אֵלֶּה, שְׁמוֹת בְּנֵי אַהֲרֹן, הַכֹּהֲנִים,
הַמְּשֻׁחִים--אֲשֶׁר-מִלֵּא יָדָם, לְכַהֵן: אונקלוס: כהניא; לשמשא.
תה"ת: הכהנים; לשרת. אונקלוס מפרש שכהן הוא שם תואר, ופעולתו – שירות בקודש.
רש"י על שמות כח, ג: "לשון כהונה – שירות הוא".
במדבר ג,ט: וְנָתַתָּה, אֶת-הַלְוִיִּם, לְאַהֲרֹן, וּלְבָנָיו: נְתוּנִם
נְתוּנִם הֵמָּה לוֹ, מֵאֵת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: אונקלוס: מסירין יהיבין.
תה"ת: מסורים נתונים. אונקלוס מפרש שבני לוי לא רק ניתנו ונמסרו על ידי ה',
אלא גם מרצונם, התמסרו לתפקידם.
.
במדבר ג,לב: וּנְשִׂיא נְשִׂיאֵי הַלֵּוִי, אֶלְעָזָר
בֶּן-אַהֲרֹן הַכֹּהֵן, פְּקֻדַּת, שֹׁמְרֵי מִשְׁמֶרֶת הַקֹּדֶשׁ: אונקלוס: ואמרכלא דממנא על
רברבי לוואי; דמתחות ידוהי ממנן. תה"ת: ואמרכל הממונה על נשיאי הלוויים;
שמתחת ידו מתמנים. אונקלוס מפרש מיהו אותו 'נשיא הנשיאים', וזהו אדם שנקבע למנות,
בלי ועדות מיותרות, אדם אחד שממונה לכך.
שבת שלום, שבת קידוש לכבוד בר המצווה של
בני היקר נהוראי יהונתן, בשמחה תמידית, שבת של סדר, שירות בקודש, התמסרות לעבודת ה'
והחלטות נכונות, אורן.