chiddush logo

רעלת הריון ותביעות רשלנות רפואית

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 31/3/2023

עורכי דין לרשלנות רפואית, שמתמחים בפגיעות לידה, מייצגים, בין היתר, גם נשים שנפגעו בעקבות מקרי רעלת הריון שלא דווחו או לא טופלו, ומאמר זה דן באופן בו מתנהלות תביעות רשלנות רפואית במרים אלו, הבעיות החמורות שנובעות ממחדלי הרופאים או הצוותים הרפואיים, תשלומי הפיצויים או הגעה להסדר פשרה.

אם נולד לכם תינוק שסובל מפגיעה שנובעת מאי-טיפול או מאבחון שגוי של רעלת הריון, חשוב שתתייעצו עם עורך דין מומחה בתחום כדי לקבל ייעוץ משפטי שיסביר לכם את זכויותיכם ויעריך את נסיבות המקרה שלכם.

מאפייני רעלת הריון

רעלת הריון מוגדרת כמצב של לחץ דם גבוה במהלך ההיריון ובששת השבועות הראשונים לאחר הלידה. לחץ דם גבוה מלווה בהגברת חלבון בשתן. זהו מצב מסוכן לאם ולעובר, ודורש טיפול מידי על מנת למנוע החמרה. מצב זה שכיח יותר מכפי שרוב הנשים מאמינות, ומשפיע במידה מסוימת על עד 8% מההריונות.

זהו מצב חמור, ורופאים מיילדים שמתעלמים מסימני האזהרה של רעלת הריון מסכנים גם את האם וגם את העובר. ללא טיפול, המצב עלול להחמיר במהירות להתפתחות סיבוכים נוירולוגיים כגון התקפים ומוות.

רעלת הריון היא הגורם המוביל למוות של נשים הרות

רעלת הריון עלולה להוביל גם לסיכון של לידה מוקדמת, ונחשבת לסיבת המוות המובילה בילדים מתחת לחמש, או לפציעות לידה חמורות רבות שמשפיעות על ילדים למשך כל חייהם.

אין טיפול יעיל לרעלת הריון מלבד לידה של הילד. אבל במקרים בהם הרופאים או הצוותים הרפואיים לא התנהלו נכון במצב, לאם עשויה להתקיים עילת תביעת רשלנות רפואית.

מהי אקלמפסיה?

אקלמפסיה היא מצב של התקפים ותרדמת כתוצאה מהתקדמות רעלת הריון. ללא טיפול, רעלת הריון תוביל לאקלמפסיה הגורמת לנזק מוחי, תרדמת ואפילו מוות.

דימום או סטטוס אפילפטיקוס עלולים להתרחש לפני, במהלך או אחרי הלידה. מנגנון הפגיעה המוחית קשור להתקפים או שטפי דם.

רופאים חייבים להתייחס ברצינות לרעלת הריון

מובן מאליו שרופאים, מיילדים וצוותים רפואיים צריכים להתייחס ברצינות רבה לרעלת הריון, ולספק טיפול טרום לידתי הולם שכולל מעקב אחר סימנים ותסמינים להתרחשות המצב, משום שרעלת הריון לא מאובחנת מסוכנת לאם ולתינוק. זה נכון במיוחד כאשר לאם יש גורמי סיכון למצב זה.

גם במקרים קלים יש להקפיד על מניעת החמרת המצב, ובמקרים רבים, האישה זקוקה למנוחה במיטה, או להיות מאושפזת בבית החולים להשגחה צמודה. חלק מהנשים זקוקות לטיפולי זריקות מגנזיום גופרתי כדי להפחית את האפשרות להתקפים. אם העובר גדול מספיק, ומצבה של האישה יציב, ניתן ליזום את הלידה באמצעות שימוש בתרופות או לבצע ניתוח קיסרי.

מקרים נפוצים של רשלנות רפואית ברעלת הריון

מקרים רבים של רשלנות רפואית ברעלת הריון כוללים:

·         אי אשפוז או נקיטת כל הצעדים הדרושים לשליטה במחלה.

·         אי אבחון של אלח דם ומניעת הטיפול המתאים.

·         אי אבחון התסמינים של רעלת הריון.

·         הפסקת הריון מוקדם מדי או לא מספיק מוקדם.

·         אי הפניית האישה לבדיקת חלבון בשתן.

פסקי דין או הסדרים במקרי רשלנות רפואית ברעלת הריון

פסקי דין והסדרים במקרי רשלנות רפואית ברעלת הריון מיועדים לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לאישה, לתינוק, ולבני המשפחה. כל מקרה נבחן לגופו ותוצאות של מקרים דומים אינן מהוות ערובה להשגת אותן תוצאות במקרה שלכם, גם כאשר העובדות עשויות להיראות זהות.

כל שופט קובע פסק דין שונה, ובחלק מהמקרים פרטי האירועים יכולים להיות שונים מאוד בשני מקרים שנראים זהים. יש מקרים של רשלנות רפואית ברעלת הריון שאינם מגיעים לבית המשפט, כשהצדדים חותרים להשגת הסדר.

לכן אין טעם לחשב את סכום הפיצוי המדויק שאתם עשויים לקבל, בעיקר כי המקרים האלה הם כל כך שונים, אבל עורך הדין שלכם יכול להעריך ממוצע של גובה פיצוי שאתם עשויים לקבל, ולחזות את היתכנות קבלת המקרה שלכם על ידי בית המשפט עם פסיקה לטובתכם, בהתאם לנסיבות.

השפעות על תשלומי פיצויים ברשלנות רפואית של רעלת הריון

הגורמים העיקריים שנלקחים בחשבון על ידי עורכי הדין והשופטים, שמשפיעים על פסיקת פיצויים או הגעה להסדר בתביעות רשלנות רפואית ברעלת הריון הם אמינות טיעוני התביעה נגד הרופא או בית החולים, וכן חומרת הפגיעות שנגרמו לאם או לתינוק. ברוב המקרים, תביעות אלו מגיעות להסדרים לפני פתיחה בהליכים משפטיים.

התביעה תטען שהרופאים שסיפקו את הטיפול באישה ההרה היו חייבים לאבחן את רעלת ההיריון ולנקוט בצעדים המתאימים לטיפול במצב ולמניעת פגיעה בעובר או באישה. אם הרופאים התרשלו באבחון בזמן של רעלת הריון של האם, והתינוק נפגע כתוצאה מרשלנות זו, יתכן שתתקיים עילת תביעה לפיצוי נגד אותו הרופאים או הצוות הרפואי.

ייעוץ של עורך דין מומחה ברשלנות רפואית בפגיעות לידה

בכל מקרה בו תינוק או אישה סובלים מפגיעה שנגרמה כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון או טיפול ברעלת הריון, חשוב ליצור קשר מיד עם עורך דין מומחה בתחום.

הצוות המשפטי יסייע לכם בהערכת המקרה וידריך אתכם לאורך כל ההליכים, עד למיצוי הדין עם האחראים והשגת הפיצוי ההולם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע