chiddush logo

שואב אבק ידני, אלחוטי או רובוטי – מה ההבדלים ביניהם?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 31/3/2023

חלפו הימים שבהם הייתם מקרצפים ומנקים כל פינה בבית שלכם על מנת להסיר אבק מסיבי, לכלוך או שיער של חיות מחמד. כיום הניקיון אינו כרוך במאמץ משמעותי, במיוחד עם שואבי האבק המתקדמים הזמינים.

לפני שנעמיק בסוגים השונים של שואב אבק אלחוטי, ידני או רובוטי, ואיזה מהם הכי מתאים לכם, בואו נבין רגע איך שואבי אבק עובדים וכיצד הם הופכים את החיים לקלים.

איך עובד שואב אבק?

שואב אבק מנקה משטחים בשיטת שאיבה כדי לאסוף אבק ולהשאיר את הבית או המשרד נקיים. ניתן להשתמש בו על משטחים שונים - שטיחים מקיר לקיר, רצפות, ריפודים, פינות וכן הלאה. השואב אוסף את האבק במיכל, ולאחר מכן יש לרוקן אותו. הניקיון משפר את איכות האוויר בתוך הבית ומפחית את הסיכוי לאלרגיות.

כל שואב אבק עובד על מנוע שפועל באמצעות חיבור לחשמל או על סוללות. המאוורר המסתובב של המנוע "שואב" את האוויר החוצה ונוצר ואקום. הלכלוך שנמצא בטווח של כלי השאיבה נמשך לכיוון השואב בגלל הוואקום.

הלכלוך הזה נאסף בשקית או במכל, עם פילטר שפועל כמחסום בין הלכלוך שנאסף למנוע, כך שהלכלוך לא ייכנס למנוע. במילים פשוטות, כך שואב אבק ידני אלחוטי משכלל את תוצאת הניקיון.

שיקולים לבחירת שואב האבק המתאים

בחירה נכונה של שואב האבק המתאים מבוססת על השיקולים הבאים:

מטרה. סוגי המשטחים שאתם מעוניינים לנקות עם השואב.

רגישות לאלרגיות. שיקול זה קובע העדפה לדגמים עם מסננים מתקדמים.

יכולת תפעול. שיקול זה קובע את ההעדפה לדגמי סוללות המונעות בחשמל או נטענות.

מחיר. שיקול זה משתנה בין הדגמים ותלוי בעוצמת המנועים, תכונות, מספר רכיבים מצורפים, רמת אוטומציה וכן הלאה.

שואב אבק ידני

דגם של שואב אבק ידני הוא אחד משואבי האבק המוקדמים, הנפוצים והפופולריים ביותר. הוא מתפקד במתכונת של הטיה ודחיפה, עם עיצוב ארגונומי קל להבנה. המברשת מונעת על ידי מנוע ומנקה לכלוך באמצעות שאיבה.

שואב אבק ידני נחשב כמכשיר האידיאלי והחזק ביותר לניקוי משטחי שטיחים גדולים. יש לו חיישן ששואב את הפסולת ביעילות מסיבי השטיח, והגדרה שונה לניקוי רצפות חשופות שבהן גליל המברשת כבוי. מבין הדגמים השונים של שואבי אבק, דגם זה מספק התאמת גובה ולעיתים נדרשים רכיבים מצורפים כדי להגיע לפינות.

שואב אבק אלחוטי

שואב אבק אלחוטי מעוצב כדגם דק, קל משקל ומשמש לניקוי מהיר. הוא מעוצב בצורת מטאטא עם עיצוב בסיסי המקל על האחסון. המנוע ממוקם יחד עם מוט השואב ומאפשר שאיבה קלה. סוג זה מתאים לשאיבה יעילה מסביב לרהיטים או בחללים צרים, והוא מתאים גם לניקוי שטיחים קטנים ורצפות עץ.

בהשוואה לסוגים אחרים של שואבי אבק, שואב אבק אלחוטי נחשב כאידיאלי לניקוי המטבח וחדר האמבטיה, ויש לו גם הגדרה שונה לניקוי רצפות חשופות שבהן גליל המברשת כבוי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע