chiddush logo

איפה משלמים על טסט לרכב? כל מה שצריך לדעת

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 31/3/2023

היתרון הכי גדול שמגיע עם בעלות על רכב הוא החופש להגיע ביעילות ובמהירות לכל מקום, כל עוד, כמובן, מקפידים על תחזוקה נאותה, שמתבטאת בעיקר בתשלומים שוטפים על טיפולים ושירותים חיוניים, כמו ביטוחים, דלק, טיפולים קבועים וניקיון.

העלויות המלאות של טסט לרכבים כמו עבור משאיות, אוטובוסים, אופנועים וכלי רכב אחרים מוצגות בטבלאות שמתפרסמות על ידי משרד הרישוי, וחשוב להבין שביצוע הטסט אצל גופים שאינם רשמיים, מוסמכים ומוכרים על ידי הממשלה, כרוכים בתשלומים גבוהים יותר, ועלולים להוביל לשלילת הרישיון.

לצד הטיפולים השוטפים, החוק בישראל מחייב בעלי רכבים לבדוק את הרכב אחת לשנה, ומאמר זה מציג את כל מה שצריך לדעת על תשלום אגרת טסט לרכב.

מאפייני תשלום טסט לרכב

נהגים ישראליים נוהגים בסוגים שונים של רכבים גדולים, קטנים, חדשים, ישנים, יקרים או מסוגים ממוצעים. כולם (חוץ מאלה שנקנו לפני פחות משלוש שנים) צריכים לעבור בדיקה מקיפה אחת לשנה כדי לוודא שהרכב כשיר ובטיחותי מספיק לנהיגה.

במהלך הבדיקה, עובדי המחלקות השונות של המוסך בודקים את הליקויים ובמידת הצורך שולחים את בעל הרכב לתקנם. המחיר של האגרה משתנה כמובן בין סוגי הרכב השונים, אבל הסכום הממוצע עומד על 1,100 ש"ח.

אבל זה עוד לא הכול, שימו לב:

תשלום טסט לרכב, הוא רק אחד מכמה תשלומים שמוטלים על נהגים ישראלים. והאגרה הזו נגבית עבור הבדיקה המכאנית. גובה האגרה נקבע על פי מבנה הרכב – נפח וסוג מנוע, משקל, ושימוש פרטי או מסחרי.

חשוב לזכור שרכבים חדשים אמנם פטורים מהבדיקה הפיזית בשלוש השנים הראשונות, אבל לא מתשלום האגרה.

איך משלמים על טסט לרכב?

משרד התחבורה מעמיד לרשותכם כמה דרכים לשלם את האגרה. בניגוד לשנים קודמות, ניתן היום לשלם דרך אתר האינטרנט, עם הזנת פרטי כרטיס האשראי. תשלום אונליין מאפשר הדפסת רישיון הרכב המחודש והגעה למכון הרישוי לצורך ביצוע הטסט.

אל דאגה, אם אתם מעדיפים לשלם במזומן, תוכלו לעשות זאת באחר מסניפי הדואר הקרובים לביתכם, וניתן גם לבצע תשלום טסט לרכב גם בכל אחד מסניפי הסופר-פארם שמכילים עמדת "רשיומט" אוטומטית.

תשלום אגרת רכב – חובה או רשות?

לא מדובר בתשלום רשות, ולא מומלץ להתעכב איתו. אם לא תשלמו את האגרה, משרד התחבורה עלול לשלול לכם את הרישיון. רכב לא רשאי לעלות לכביש ללא רישיון רכב בתוקף ובלי טסט! מהרגע שאתם מקבלים את הטופס בדואר, אין כל סיבה להתעכב עם תשלום האגרה. עומדות בפניכם אפשרויות רבות, ולכן מומלץ לעשות את זה במהירות ולהימנע מדחיות.

כמו שאתם רואים, לא חסרות דרכים לשלם על טסט לרכב, וכל מה שצריך לעשות זה לבחור את שיטת התשלום הנוחה ביותר. קחו בחשבון שאם אתם רוצים לחסוך זמן ובוחרים באפשרות של הליך טסט לרכב עד הבית בעזרת גורם שלישי, תצטרכו להוסיף כסף גם עבור השירות הזה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע