chiddush logo

מה גרם לפרעה לרדוף אל סופו

נכתב על ידי משה אהרון, 4/2/2023

 בס"ד.

 
 מה גרם לפרעה לרדוף אל סופו
=============================.
 תגובה למאמר......

 הסוגיה שבכאן מחייבת עיון יותר מעמיק בכתובים . 
ולעניות דעתנו ניתן לומר כי
הרעיון הפילוסופי  שבמאמר,בעיקרו נכון , אך לא בהיכרח נקודות המוצא - 
קרי : בשינוי מהרקע והמצע הקודם.השאלות והתשובות.
 לפני מכת בכורות היתווה הקב"ה את המצע והרקע הנכון ליציאת מצרים, כיציאה סופית ומוחלטת [ולא רק יציאה לעבודת פולחן].
  לפיכך אמר הקב"ה שפרעה יגרש את ישראל כגרשו כלה .כלומר שילוח מוחלט ויציאה מוחלטת . ואכן פרעה עצמו לאחר מכת בכורות  ולאחר שהתחרט משילוח בני ישראל . אומר : "מה זאת  עשינו כי שילחנו את ישראל "מעובדנו". 
 ודוק,דגש  שהשילוח היה בכלל :  מהמהות - מ"עובדנו" .
 כלומר שילוח טוטאלי של ישראל כעבדים .
 אותם שברור לכולם, שאינם מתכוונים לשוב.
 וכך כיוון פרעה וכך היה ברור לישראל.
 אם כן ,מה גרם לפרעה להתחרט. 
 שובו ועיינו בבקשה בכתוב .
 כל אותו הצעד המפתיע שהקב"ה מורה לבני ישראל לא רק לעצור .
אלא לשוב מעט אחור. בכדי  בפי החירות,לעמוד מול בעל צפון. 
תמונה שהקב"ה כיוון אליה, להקשות בכך שוב את לב פרעה .
בסוברו כי האל שלו : "בעל צפון" הוא שאחראי על שער המדבר,
 להיותו סגור בפני עבדים נמלטים. 
סגר בפני ישראל את שער המדבר. 
לכן אמר פרעה  : "נבוכים הם בארץ  סגר עליהם [בעל צפון] את המדבר  . 
תמונה זו היא שגרמה לפרעה לשוב ולהתחרט .
וכאמור היה זה צעד מתוכנן להקשות את ליבו בכדי שיציאת מצרים תעוטר לבסוף גם .בנס קריעת ים סוף ובמפלה טוטאלית של המצרים .
 הנה כי כן, מכת בכורות שינתה את התנאים הקודמים כאמור :
לא עוד משה ביקש ופרעה כיווון ליצאת מוגבלת  ואך  פולחן של שלושה ימים . 
 אגב גם לעניין ה"השאלה " יש לכאורה  סיבות שונות אחרות ......
. משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע