chiddush logo

למה אין משיח עכשיו

נכתב על ידי טל סייג, 26/12/2013

דניאל ט',כ"ו, "...ייכרת משיח ואין לו ...",

דע שהשם הואבעל היכולות ובעל הכוחות כולם, או כמו שאומרים בלשון העם כל יכול, ולכן יכול לנהלאת עולמו גם בלי משיח, ויש תקופה בתולדות העולם שאין שום זכר לשום משיח בכלל והמלךהישיר של עם ישראל זה השם בלבד, כפי שהיה לפני ששמואל הנביא המליך את שאול המלךודוד המלך, ומשם ואילך צריך לשאול אם בכלל צריך ורצוי שיהיה משיח ואם צריך ורצויאז ממנים משיח אך לא באותה מתכונת יותר כפי שהיה בעבר.

כי בהתארכותהעיתים אין יותר מלכים כמנהג המלכות שהיה בעבר אלה שלטונות ומשטרים החדשים כפישנהוג בדורנו, לכן השורש של המלכת מלך משיח בחומש פרשת שופטים בספר משנה תורההדברים פרק י"ז פסוק י"ד "... אשימה עלי מלך ככל הגויים אשרסביבותיי:" – והלא כל הגויים אשר סביבותינו ממנים משטרים דמוקרטים ושלטונותממשלות המוחלפות בקדנציות של 4 שנים, - לכן השורש של העניין בטל ממקורו בחומש, -אלה שהשררה הזו של מלך משיח נשאר לה להיות שררת תורה בלבד של רבנות ואמירת תורותהיא אותה תורה דלעתיד שלה מחכים ולא עוד מלכות חול, כי מלכות החול מנוהלת על ידישלטונות חול גמורים, - אכן כמנהג הגויים אך אין לה יותר שום קשר לעניין משיחוגאולה.

ומלכות מלך המשיח שלה מחכים כעיקר מעיקרי האמונה היאמלכות פנימית בלבד בתוך התורה שתפקידה למסור את אותה תורה מעולה, תורה מהוללה תורהדלעתיד שלה מחכים ולהורות דברים שרק לעתיד לבוא נבין. 

ועוד בעניין יכרת משיח, שכל עוד משיח לא מביא את בניו של הקדוש ברוך הוא אליו יתברך, אל הקדוש ברוך הוא, ולא לשום מינוח ספציפי מסויים בתורה אלה רק אל השם לבדו, הוא במידה כנגד מידה לא בטלה מן העולם לי אין ילדים גם לך לא יהיו ילדים בדין כרת ערירי מלפני השם, וזהו דין כרת נורא ואיום שכן מי יכול לדעת אם ליבו של איזה שהוא יהודי אחרי כל מאמצי הקירוב אל אבינו שבשמים באמת פונה אליו כבן לאב ונעשה החיבור הזה שאבינו שבשמים רואה את בניו ומתרועע איתם ושח איתם, כי נעשה בעצם רק חזרה בתשובה אבל לאמיתת הדבר מי יכול לבחון זאת.

 

לכן הרבה צדיקים שההינו לעיניין משיח נותרו בעולם עד סוף ימיהם ללא בנים כי זה עניין עמוק מיני חקר, אם השם באמת רואה בנים ורווה מהם נחת, אבל לכשיעשה הדבר הרי זה בודאי אז באמת הגאולה השם יזכנו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע