אמונת האמת
כל העניין הזהשל האמונה הוא מלשון התאמנות, ואחרי ההתאמנות באה המיומנות, וההתאמנות נעשיתבלהתאמן בחיבור האלוקות עם האמונה שבלב ובמוח והחדרת האלוקים על ידי חיבורו ללבולמוח וכשמתאמנים בכך פעמים רבות נעשית האלוקות שגורה באדם, וצריך להיזהר לאלהאמין באלוקים אמונה טפלה, כלומר שמעופפת ולא מחוברת למציאות כי בשביל זה ברא השםאת התנועה הזאת בנפש שנקראת כפירה ואפיקורסות וקירור האמונה, - כדי להפריך מידיפעם באדם אמונות טפלות, - לכן יזהר האדם לא להאמין באלוקים אמונה טפלה שאין לה קשרעם המציאות ואמיתות המציאות כי אז תוכל האפיקורסות והכפירה וקירור האמונה להפילאותו בקלות לחוסר אמונה באלוקים, אבל אם יאמין באלוקים אמונה מבוססת לא יהיה אפשרלהפריך אותה בכלל ולעולמים תהיה מצויה בליבו ובמוחו.
מכאן יוסבר
בזה שאלוקים הוא שם מושאל למכלול כול הכוחות והיכולות כולם ביחוד גמור כפי שהם
אומרים שכול העולם הזה היקום וכול חללו יכול להסתכם בחור שחור אחד גדול כלומר
נקודה בהיכלא כמו שמבואר בזוהר בריש הורמנותא, כלומר כול הכוחות והיכולות של כול
העולם כולו היקום ביחוד גמור, ואת זה מצד אחד לא יכולים להוכיח מדעית מצד שני קיימותו
אינה מוטלת בספק, ואם ישאל השואל אם מכלול כוחות ויכולות זה הוא בעל דעה ורצון
ותבונה להשגיח על האדם נאמר להם שמה שהפיק מתוכו יצורים בעלי דעה ורצון ובחירה
ותבוניים – הרי לא יהיה גלום בו בשורשו הכוחות האלו? – בודאי שכן, ולכן איננו
זקוקים לשם האמונה בקיימות האלוקות בתור כוח שמשגיח על העולם ועל האדם לשום הוכחה
מדעית, כי מעצם ההגדרה מה זה אלוקים קיימותו אינה מוטלת בספק וגם לא כוחו להשגיח
על העולם ועל האדם.