chiddush logo

עוצרים אותך מהשמים !!

נכתב על ידי DL2000, 15/11/2013

 יעקב אבינו נשלח בציווי הוריו לבית דודו 

לבן עם עושר רב כדי למצוא את זיווגו. 
מספרים חז"ל, בדרך, החל אליפז, בנו 
של עשו, לרדוף אחריו וביקש להורגו. 
יעקב אבינו משכנע אותו, בסופו של 
דבר, שבמקום להורגו יקח את כל כספו 
וממילא יחשב כעני, ו'עני חשוב כמת'. 
תוך כמה דקות, יעקב הופך להיות עני 
מרוד. 
מה היגיון של אדם רגיל אומר לכאורה: 
'היתכן? עשה את ציווי הוריו והלך לקיים 
את מצוות הנישואין ובדרך נעשה עני? 
והרי הבטיחו ה' שישמור עליו בדרך?..' 
בהמשך לשבת שעברה, הרי לפניכם 
המשך מכתבו המחזק והמרגש של האב 
המספר על שלושת בניו וביתו היחידה 
התקועים בשידוכים כבר שנים 
רבות, שיביא לנו את התשובה 
לשאלה: )מצווה לפרסם( מהספר 
'ונפלאותיו לבני אדם': 
"זה היה ליל שבת. ישבנו כל 
המשפחה ואמרנו: 'וכי בני אדם 
מבינים חשבונות שמיים? 
וכי יש לנו מושג בנעשה עלי 
אדמות? איך מסוגל אדם להבין 
שבדירה אחת מתגוררים זוג 
שעדיין לא נפקדו בדבר ישועה, ומעבר 
לקיר שוקק בית עם עשרה ילדים? 
וכי לנו ניתנה יכולת להסביר מדוע חולה 
פלוני מבריא וזה השוכב במיטה לידו לא 
זוכה לכך? 
"בכבשי דרחמנא למה לן?" – מה לנו 
להתערב ברחמי ה' ובהנהגתו?!?! 
הידיעה הזאת – אשר אין לנו הבנה על מה 
ולמה השכן מלמעלה, בן גילי, כבר רואה 
נכדים ואני עדין לא חיתנתי את הראשון. 
איננו מבינים מאומה, אך דבר אחד 
חייבים לזכור: הכל מנוהל בהשגחה 
מדויקת מלמעלה – ונעשה רק לטובתנו! 
כאשר אמא נותנת אנטיביוטיקה לילדה 
הגדול, מיילל הקטן שגם הוא רוצה. 
מסבירים לו שזה מסוכן עבורו, אך אותו 
לא מעניין מאומה: הכדור צבעוני ויפה – 
גם הוא מעוניין בו. 
מה עושים בכזה מקרה? 
נותנים לו לבכות, אך את הכדור 
אנטיביוטיקה הוא לא יקבל. 
כך זה גם בחיים - יש דברים שטובים 
עבור האחד ומסוכנים עבור השני! 
אך את זה האדם )הילד( אינו קולט. 
האדם אינו מבין מדוע לשכן שלי הדבר 
הזה הוא טוב וראוי – ולי הדבר לא טוב 
ומסוכן.. שהרי מה לא טוב שיהיה לפלוני 
ילדים בינתיים? למה פלונית תקועה שנים 
במציאת החתן? 
לכן, בוכים וצועקים: "אבא, גם אני רוצה". 
אך הקב"ה ברחמיו מניח להם לבכות, 
ומחביא מהם את מה שלא טוב עבורם – לך 
אסור לשתות את הכדור הזה, נכון, הוא 
צבעוני ויפה – אך בינתיים זה לא בשבילך! 
זה מסוכן בשבילך! 
אי אפשר להבין את זה – אך צריך להאמין! 
וכי לא היו זוגות שמיד לאחר הלידה נפטר 
התינוק, ה' ישמור ויציל? 
לכן, אולי לעיתים רוצה הקב"ה לעכב הדבר 
וכשיצברו הזוג כמות של תפילות וזכויות – 
יקבלו ילד שיאריך ימים ושנים בעזרת ה'! 
קורה לעיתים, שהילד הקטן זקוק לקבל 
תרופה מרה, והוא מסרב בכל תוקף. 
מנסים לשדל אותו ולהסביר לו שזה טוב 
עבורו, שזה יקל עליו – אך הוא אינו רוצה! 
בכזה מקרה, לא שואלים אותו וכופים עליו 
לקבל את מה שהוא חייב לקבל". 
ממשיך האב את מכתבו: "לעיתים היה נראה 
לי שהנה הקב"ה כבר מביא את הישועה. 
הכל התנהל כשורה: נפגשנו, דיברנו, סיכמנו, 
אפילו התידדנו וחשבנו שזהו סימן טוב 
מהשמיים, ופתאום בבת אחת: עצירה 
פתאומית, ותשובות לא ברורות מלמדות 
אותנו שהצד השני נסוג מהעניין. 
האכזבה הקשה ממררת את הימים והלילות, 
"רבונו של עולם", עולה המצוקה השמימה, 
"אם זה לא זה, אז למה זה התחיל בכלל?". 
אבל האמונה עונה ברורות:"זה מה שהיה טוב 
עבור הנשמה, לעבור את האכזבה הזאת, 
לקבל את התרופה גם אם היא מרה. 
כדברי הפסוק: "את אשר יאהב ה' – יוכיח". 
אם האדם שהכי מרחם עליי בעולם, לא היה 
עושה לי זאת – קל וחומר שה' יתברך, שהוא 
אב רחמן המרחם עליי יותר מכל מרחם - 
 
אביו הנהג: "דם של נהג זורם בעורקי הילד, 
הוגה הוא בהקיץ וחוזה בחלומותיו על נהיגה 
באוטובוס תוך שליטה מלאה ב-05 הנוסעים 
גם הוא לא היה עושה לי כך אם 
הדבר לא היה לטובתי! 
ואם הוא יתברך גרם לי את כל זה – הרי 
זה רק מחמת רחמיו עליי. 
לסיכום: לא כל מה שנראה לי שהוא טוב 
עבורי – הוא באמת טוב בשבילי! 
לעומת זאת: לא כל מה שנראה לי שזה 
מר עבורי – הוא באמת מר! 
האמא הרחמנית והאוהבת שלי שמחליטה 
בשבילי – היא הקב"ה בכבודו וברחמיו: 
אם יש משהו שהוא לא טוב – הוא יעכב 
את זה ממני באחת מאין סוף האפשרויות 
שלו, על אף מחאותיי הטיפשיות. 
אם יש משהו שכדאי לי לעבור אותו לצורך 
תיקון נשמתי – הוא יעביר אותי בו, על אף 
חוסר רצוני. 
 כי עוד יגיע היום שאני יודה לו 
 על כך! 
 אותו הדבר היה עם יעקב אבינו, 
 אדם רגיל שהיה במקומו, יכל 
 לומר: 'רבונו של עולם, אני 
 הולך בציווי הוריי, כיבוד הורים 
 ובשביל מה? למצוא זיווג. 
 אז למה נתת לאליפז לקחת לי 
 את הכסף? מי תרצה אותי 
 ככה? איך אתחתן? 
אך יעקב אבינו ממשיך לבית לבן בשמחה 
ואמונה, ובהמשך הכל התברר: 
כותב הרב שלום הרוש שליט"א בספרו 
החדש והמדהים: "שעריו בתודה' )בגן - 
התודה(: אם היה יעקב אבינו מגיע לבית 
לבן עם כל הכסף שלקח עמו, היה מיד נותן 
ללבן כסף ולוקח את רחל, כשם שלקח 
אליעזר את רבקה מיד. 
אך הקב"ה, ישתבח שמו לעד, ראה שאם 
יקח את רחל וישוב לביתו מיד, הרי שעשו 
עדיין מחכה בכל זעמו וכעסו להורגו. 
מה עשה הקב"ה? נתן ליעקב לאבד הכסף 
וכדי לזכות ברחל יצטרך לעבוד 22 שנה, 
כך שבינתיים ישכח עשו וירגע מהעניין. 
אך יותר מהכל, אומרת הגמרא, שלרחל 
לא היו אמורים להיות ילדים, ורק בזכות 
שוויתרה ללאה זכתה ל- 2 שבטים. 
מה עשה ה'? נתן ליעקב להגיע עני לבית 
לבן, לעבוד 22 שנה וכך, שלבן 'יעבוד' 
עליו ויתן לו את לאה – ובזכות נתינת 
הסימנים והוויתור של רחל –יזכה ל-22 
שבטים. מה היה קורה אם היה מגיע עשיר 
ולוקח ישר את רחל? לא היו לו 22 שבטים! 
אין לנו עסק בנסתרות, הכל מה' ברחמים!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע