chiddush logo

מלחמות העמלק שבדור

נכתב על ידי טל סייג, 17/5/2013

מכל מחזור הכספים של עם ישראל בכלל צריך לעלות סך לעוסקי התורה הטהורה ולעסק התורה הטהורה לשם שמיים באשר הוא, כי הוא חרמות שיש לפדות, - שאם לא נותנים לעניין עסק התורה באשר הוא את הסך המתאים בלי לעשות שום חוכמות של החומר הנלמד ומילדות וענייני הנשיאה בנטל הכלכלי הכללי שעם ישראל עומד בו, פשוט המצב הכלכלי מתחיל להיות גרוע והמשק מתחיל להתמוטט.

 

ובסוף מהשמיים באים גם גזרות רעות יותר, צפו לבאות כאלו, לא עלינו ולא על אף אחד מישראל, השם ירחם, השם יעזור השם ישמור, השם יציל, רחמנא לשזיב, - ולכן מי שרוצה לבטל התקצוב היאות לעניין עסק התורה באשר הוא מקופת כספים ששייכת לעיניין ישראל וששם ישראל נקרא עליה, מאיזו שהיא סיבה, - פשוט מזמין עלינו ועל עצמו צרות מהשמיים, והוא בכלל הלא כול כך חכמים שכורתים את הענף שיושבים עליו, יורקים בבור ששותים ממנו ונושכים את היד שמאכילה אותם.

 

ועל זה כתב רבנו נחמן מברסלב שכשרוצים הרשעים השאינם ישראל השונאים אותנו להזיק אותנו הם באים להכות בנו בפרנסה, ומבלבלים את המוח לממונים על הפרנסה – כספים – אוצר, לרעת פרנסת עסק התורה באשר הוא.

ובדור הזה הם עושים את זה עם אמצעי תקשורת משפט ופוליטיקה משוכללים מאוד שחודרים לכול אוזן ועין ויש לדעת שזה עמלק רע שונא ציון ותו לא, ולא להתבלבל אחריו ואחרי הקהל הגדול שכבר התבלבל ממנו.

והשם יזכנו לשמור את עצמנו מכך ולהלחם מלחמת השם בעמלק.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה