chiddush logo

צמאה נפשי - נשא (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי DL2000, 16/5/2013

 בס"ד


עיקר בריאת העולם הייתה לגלות יראתו ומלכותו "יראת ה' טהורה עומדת לעד" צריך לדעת שיש רק יראת ה', צריך רק ליראה 
מה', רק לפחד מה', לא לפחד מאף אחד, משום אדם, לא מהמן, לא מפרעה, לא מנאצים, צריך רק יראת ה' אסור שתהיה שום 
יראה לא משר לא מאדון לא מגנב לא משודד לא ממחבל. כל הבריאה כולה היא בחינת מלכות שמגלה את מלכות ה' בעולם, 
כל הבריאה אומרת "ה' מלך ה' מלך ה' ימלוך לעולם ועד" – חוץ מה' שום דבר לא קיים אין מחבלים אין רוצחים אין כלום.
רבנו אומר דבר ראשון לעבודת ה' שלא יהיה שום פחד! העיקר מה שתקבלו ממני שלא יהיה לכם שום פחד, הרבי לא צריך 
פחדנים הרבי לא סובל מוגי לב, מה אתה פוחד? יש ה' בעולם! ה' חי וקים! יש צדיקים, יש משה רבינו יש יהושע בין נון הם 
מושלים פה בעולם, הם הראשי ממשלה. אם אדם רוצה להצליח בעבודת ה', אם אדם רוצה להצליח באיזה שהוא דבר, אז דבר 
ראשון שלא יהיה לו שום פחד, שום זיק של פחד. אומר ר' נתן שפירא )מגלה עמוקות( שהפחד זה הטומאה הכי גדולה בעולם, 
שאדם פוחד זה פירוש שאין לו שום אמונה. לכן שיש לאדם פחד אז הוא צריך לעקור אותו מהשורש.
אומר רבינו בתורה רמט "עיקר הגבורה בהלב, כי מי שלבו חזק ואינו מתיירא משום אדם ומשום דבר, יכול לעשות גבורות 
נוראות ולכבש המלחמות על ידי חזק ותקף לבו" – אדם חייב להיות גיבור חיל אדם חייב שיהיה לו אומץ לב בלי סוף, שתהיה 
לו גבורה בלב שיהיה אמיץ לב ואז יוכל לנצח את כל המלחמות שלו וזה בחינת ”איזהו גיבור הכובש את יצרו“, כי דבר ראשון 
זה להתגבר על המחשבות הרעות להתגבר על ההסתכלויות הרעות. וזה מה שכתוב על שמשון הגיבור "ותחל רוח ה' לפעמו 
בין צרעה ובין אשתאול" שבאותם המקומות צלחה עליו רוח ה' ולבש גבורה ובא לו חוזק ותוקף בלב, שם באותו המקום הוא 
שיסע את האריה ועשה גבורות נוראות.
אומר רבי נתן שבשעה שהשליכו את דניאל לגוב האריות אז המלך שאהב את דניאל מאוד ולא רצה שיהרג, התפלל שיהיה איזה 
נס שהבור שדניאל היה בתוכו יתכסה ולא יהיה גלוי. כי אם הבור יהיה גלוי אז יש סיכוי שיזרקו על דניאל חיצים. המלך ידע 
שהאריות לא יזיקו לו, הוא ידע שדניאל צדיק, הוא היה בטוח שאריות לא יטרפו אותו אבל הוא פחד שאדם ירה בו חץ. אבל 
דניאל לא התבלבל מכלום הוא שמר על האמונה שלו, דניאל אמר אם ה' שומר אותי מאריה אז הוא ישמור אותי גם כן מחץ. 
ואילו המלך אמר מחץ אני מפחד! מאריה אני לא מפחד. ועל זה שואל ר' נתן מה ההבדל בין חץ שיורה אדם לאריה? – מסביר 
ר' נתן שאדם רואה חיה אז הוא יכול לשמור על האמונה שלו, אפילו אם אריה מתנפל עליו אז הוא יצעק "שמע ישראל" עם 
כל האמונה עם כל הכח והוא יבטל את הפחד מהאריה, כי אריה לא יכול להפיל את האדם מהאמונה. להיפך כשהוא רואה את 
האריה אז הוא מקבל עוד יותר אמונה בה', הוא צועק לה' יותר חזק וה' גם מציל אותו מהאריה. – אבל אם בא בן אדם ומכוון 
עליו חץ והבן אדם הזה הוא רוצח, כופר הוא אדם בלי אמונה הוא רשע, אז הוא יותר גרוע מאריה מכיוון שהוא יכול להפיל 
אותו מהאמונה. מסביר ר' נתן הרי הרוצח הזה הוא שד הוא בכלל לא בן אדם הוא מלא כפירה, והכפירה שלו מקרינה על 
האדם שהוא הולך לרצוח ונדבקת בו, והאדם מתבלבל מהכפירה, מההקרנה הזו. ואומר "מה פתאום הורגים אותי? מה עשיתי?" 
הוא מתמלא קושיות באמונה וזה מה שמפיל את הבן אדם מהאמונה מהצעקה לה'. אבל אם אדם מתגבר על המחשבות האלה 
על הפחדים האלה אז אפילו שיבוא לאדם רוצח נאצי עם אקדח מולו ויצעק לו "אני יורה בך" ואותו אדם ישאר זך באמונה נקי 
באמונה אז שום דבר אי אפשר לעשות לו.
כמו שמספרים סיפור אמיתי מהשואה - שעמד נאצי אחד לירות באיזה יהודי העמיד אותו מול הקיר ואמר לו "עכשיו אני הורג 
אותך!" אמר לו אותו יהודי אתה לא יכול להרוג אותי! רק ה' יכול להרוג אותי! כעס אותו נאצי ואמר הנה אני הורג אותך! הנה 
אני יורה בך! אמר לו אותו יהודי - זה ה' יורה בי! זה לא אתה! אמר לו הנאצי אני יורה! אני מחליט! אמר לו היהודי לא! זה רק 
ה' רק ה' יכול לירות, אני לא מפחד ממך. אותו נאצי השתתק וברח כל עוד נפשו בו, הוא חשב אם הכול זה ה' אז אני לא מוכן 
להיות השליח של ה'. אותו יהודי עבר את כל המלחמה עבר את הכל וידע שהכול זה ה‘ אין כלום חוץ מה‘ ובזכות זה ניצל.
כל מה שעובר עלינו 120 שנה כל מה שעובר עלינו זה רק נסיונות. נסיונות עם נאצים עם מחבלים עם רוצחים עם גזרות קשות. 
וצריך לגלות את האמונה החבויה בלב, לגלות את האמונה שלא ניפול בדעתנו משום שר משום אדם משום שונא, צריך להתחזק 
באמת שיש רק ה', ולעמוד על האמונה שה' אחד והכול דימיונות הכול בטל ומבוטל, והעיקר להאמין בצדיק האמת, להאמין בכזה 
צדיק שיכול להשפיע כזו אמונה שיש רק ה' יכול להאיר כזו אמונה, יכול לגלות את נקודת האמונה. כי לבד קשה להגיע לכזו 
אמונה רק מי שהוא דבוק בצדיק אמיתי אמיתי, אז הצדיק יכול לעורר אותו לאמונה הזאת ולפתח אותה שבאמת יוכל להשתמש 
עם נקודת האמונה הזאת, כי הצדיק הוא כולו ביטול לה' אין לו מציאות, אין לו שום ישות הוא נמצא בביטול לה' יתברך, אין לו 
פחד משום דבר, ומי שזוכה להגיע לכזה צדיק ולקבל מהצדיק את הביטול הזה את האמונה הזאת שזה דרגה גבוהה ונוראה מאוד 
אז על ידי זה כולם יכרעו ויפלו לפניו, כל השונאים כל הנאצים כל המחבלים כולם יכרעו ויפלו הם וכל דכיוצא בהם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
DL2000 (16/5/2013)
אנשים שחיים בעולם חושבים שהעולם נברא
בשביל שנאכל, נשתה, נתלבש, נסתדר. נהנה
מזה ונהנה מזה. יש דברים שצריכים: צריך
בית, צריך פרנסה, ואחר כך בנים, שיהיו לי
ילדים מוצלחים, שיצליחו בלמודים, שיהיו
בחדרים טובים, בנות שתהיינה במוסדות
טובים, שנחתן אותן כמו שצריך. בקיצור, גם
אם כולם חושבים שגם ה׳ יהיה לו נחת רוח
מכל זה, עדיין המושג הזה שיהיה להקב״ה
נחת רוח, שזה בעצם כתוב לפני כל מצוה:
לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתה, זה
דבר רחוק מאד מבני אדם. לדעת שבאמת
הכל צריך להיות לכבוד השי׳׳ת. המצב הכי
טוב של האדם הוא זה כשהוא נמצא במצבים הכי קשים. כי כשהולך לו וזורם
לו והכל טוב, אז הוא במצב מאד קשה. למה? כי כשהכל הולך לו טוב הוא
לא זוכר את ה׳. בפשטות הוא לא זוכר. ”ואכלת ושבעת ורם לבבך“. ה‘ אומר
אני פוחד לתת לך לאכול הרבה, אני פוחד שתהיה לך כזו משכורת גדולה
ותסתדר והכל יהיה מצוין, כי אז אף פע
(להמשך התגובה לחץ כאן )