רק מעון קודש בארץ מתחבר למעון הקדושה שבשמיים (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 16/9/2022
בס"ד.
המקרא
----------------
(יב) כִּי תְכַלֶּה לַעְשֵׂר אֶת כָּל מַעְשַׂר תְּבוּאָתְךָ בַּשָּׁנָה הַשְּׁלִישִׁת שְׁנַת הַמַּעֲשֵׂר וְנָתַתָּה לַלֵּוִי לַגֵּר לַיָּתוֹם וְלָאַלְמָנָה וְאָכְלוּ בִשְׁעָרֶיךָ וְשָׂבֵעוּ: (יג) וְאָמַרְתָּ לִפְנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ בִּעַרְתִּי הַקֹּדֶשׁ מִן הַבַּיִת וְגַם נְתַתִּיו לַלֵּוִי וְלַגֵּר לַיָּתוֹם וְלָאַלְמָנָה כְּכָל מִצְוָתְךָ אֲשֶׁר צִוִּיתָנִי לֹא עָבַרְתִּי מִמִּצְוֹתֶיךָ וְלֹא שָׁכָחְתִּי: (יד) לֹא אָכַלְתִּי בְאֹנִי מִמֶּנּוּ וְלֹא בִעַרְתִּי מִמֶּנּוּ בְּטָמֵא וְלֹא נָתַתִּי מִמֶּנּוּ לְמֵת שָׁמַעְתִּי בְּקוֹל ה' אֱלֹהָי עָשִׂיתִי כְּכֹל אֲשֶׁר צִוִּיתָנִי: (טו) הַשְׁקִיפָה מִמְּעוֹן קָדְשְׁךָ מִן הַשָּׁמַיִם וּבָרֵךְ אֶת עַמְּךָ אֶת יִשְׂרָאֵל וְאֵת הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נָתַתָּה לָנוּ כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתָּ לַאֲבֹתֵינוּ אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ: (פרק כו).
הדברים
--------------
הגידה לך התורה, איך וכיצד בונה אתה בישראל בית של קדושה.
ואיך אתה משכלל את ביתך לכלל "מעון" - בית שהוא זך מכל "עוון".
"מעון" שסגולתו גם להתחבר למעון הקדושה שבשמיים.
והמעניק לו לאותו יהודי את הזכות והסגולה לפנות לקב"ה בתביעה :
"השקיפה....."
אם כן כיצד ?
שאין הקודש נכנס ונוחל בביתו של יהודי ,אלא אם כן פינה מקומו קודש אחר הנמצא בבית .
ומה הוא אותו ה"קודש" האחר, המצוי בכל בית ובית .
הוא כל אותו העודף שהקב"ה נתן לך כפיקדון והוא מוקדש לצדקה ואתה נקראת לשמש אך נאמן להוציא קודש זה מהבית שלך.
על מנת שהקודש המלא האלוקי החיובי יכנס תחתיו לביתך שלך.
והנה החידוש הוא ,שהמקרא זה המצוטט לעיל ,אינו מתייחס אך ל"קודש" בבחינת מעשרות. עניין זה מוצה בפסוק הראשון -י"ב.
הפסוק החוזר הנוסף פסוק י"ג נסוב כאמור על הקודש האחר הנוסף אותו שהגדרתי אותו כהון עודף הנצבר ביד האדם.לשמש בידו כפיקדון .
והוא האדם מחזיק בביתו למעשה "קודש" השייך למי אחר.
שאם לא יבוער מהבית . בית זה לעולם לא יזכה לכניסתה של הקדושה האלוקית .לעולם לא ישתכלל לכלל "מעון" כאמור המכוייל בחיבור ישיר למעון שבשמיים והמקנה כאמור זכות פנייה ישירה לקב"ה. בקריאה : "השקיפה"
הנה כי כן .כל מה שאצלך ביתר והופך להון הוא הוא מה שחסר לנדכאים והחלכאים .
הוא הוא שבבחינת הקודש השלילי שבביתך.
חז"ל שידעו כי מדובר במין אוטופיה, שאינה בהישג יד של רוב בני האדם
הנחו אותנו על מידה יותר סמלית של צדקה........
אבל לכתחילה התורה שואפת לשלמות של חיבור קדושה.
של האכלה של כל החלשים לא בבתי תמחוי .אלא דווקא בכבוד הראוי :ב"שעריך" .
ושאתה צריך גם לוודא כי אכן אכלו ושבעו. - דגש על "שבעו"
רק אדם שמבער את הקודש כאמור מביתו יכול להצהיר :
"לא אכלתי ממני באוני"
כלומר הבדלתיו מכל היתר שהוא בבחינת "אוני" שלי.
ולי הוא בבחינת "אוני" השווה לאני.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
כסף עודף ומיותר הופך עבודה זרה.
-------------------------------------------------.
בפרשת השבוע "עקב" מפרטת התורה את שרשרת ההתדרדרות של האדם , שמקורה בעושר החומרי המוגזם ווברווחה כלכלית מוגזמת . התדרדרות שמתחילה "בשיכחת אלוה" ,לבלתי יראתו ושלא לשמור מצוותיו .
רום לבבו של האדם בא לו לאדם מריבוי כסף ורכוש מיותרים העודפים עשרת מונים על צרכיו.
והנה בווקום הזה שנוצר משכחת אלוהים ויראתו, נכנסת הגאוה [שהיא אך "מטבע" אלוהי ומחוץ לסוברניות של האדם]. וכדי : "ואמרת בלבבך כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה".
וכאן יש לו לאדם הזדמנות אחרונה לעצור להתעשת ולקיים : "וזכרת את ה' אלוהיך.
ואם גם כאן לא נעצר האדם .
מתקיים בו ההמשך לאמור : "שכוח תשכח את ה'
ולמה כפל לשון שכחה כי האיש למעשה שכח פעמיים כאמור ....
והתוצאה העגומה היא אחת "והלכת אחר אלוהים אחרים.
שדרכו של