chiddush logo

"וזאת התורה" (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 15/9/2022

 

לתורה יש שתי השתקפויות  מבפנים ומבחוץ
----------------------------------------------------------

 מי שרק מתעסק עם התורה בפנים - ספון אך בארבעה כתלים.
 רואה תמיד אך חלק אחד מוגבל של אמיתה והווייתה של התורה.
 בלי לראות את התורה גם מבחוץ ,כלומר מחוץ לבית המדרש .
 בפרספקיטיבת ה"אין סוף"
 בשדה הטרשים של  מימושה,
 ובהתחכחות מתמדת עם האנשים, עם הארץ ועם עול הפרנסה
  והילדים, אי אפשר לו לאדם לראות את כל הצדדיה המופלאים של התורה
 ואי אפשר לו גם .
להתחבר ממש עם השכינה קרוב קרוב.
 כמאמר יעקב  : 
 ואני אתנהלה לאיטי לרגל הילדים והמלאכה.
 רגל אחת למלאכה והרגל האחרת לילדים. 
ורק בלילה לתלמוד עת יש שביתה  לכאורה
 משני ה"רגליים"
  הנה כי כן ,התורה הנרכשת על ידי האברכים כיום בכוללים  ומבלי מלאכה לצידה
  "נכה" היא ומוגבלת .
היא אינה משקפת את כל אמיתה ועומקיה של התורה .
אין רואים בה את השתקפותה של התורה בכל צדדיה
 ואף אין מתקרבין ממש ממש לשכינה . 
 עתה אולי יובן מאמר התורה ביחס ללוחות,
 שהם כתובים משני עבריהם
חז"ל הבינו זאת והרבנים הדגולים יותר היו דווקא
 בעלי מלאכה .
 את השיר : "כל הלומד תורה מבפנים...."
 יש לתקן לאמור : 
כל הלומד תורה  מבפנים. ומבחוץ
 תורתו מכרזת עליו מבחוץ
וגם מלמעלה
-
נ.ב.  : קראו בהמשך גם באותו העניין,
הרשימה הנוספת תחת הכותרת :
"פסול לך ואני אתקין לי שוב"
 משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (15/9/2022)
בס"ד
עוד תימוכין מפרשת השבוע
-----------------------------------
וכי למה נצטוו בני ישראל לכתוב את משנה התורה על אבנים גדולות על הר גבוהה,ודווקא בכניסה לארץ.
שכל הנכנס לארץ ידע כי בארץ ישראל , התורה הולכת יחד עם אבני בניין גדולות .
שאדם יעסוק בארץ ישראל , לא רק בתורה אלא גם בלחונן את הארץ את אבניה ועפרה
בעבודת העמל והבניין.
משה אהרון
ציורים לפרשת שבוע