chiddush logo

לא. לא הכל מסיני....

נכתב על ידי משה אהרון, 7/9/2022

ובס"ד.

 אחד מעקרונות היסוד ביהדות  כאילו כל מדרשי ודברי חז"ל מקורם בסיני. וכי הם הם חלק בלתי נפרד מתורת ישראל כ"תורה שבעל פה". הינו עקרון נפל הרסני שזרע בתורת ישראל הרבה מאד סיגים  ורעיונות נפל כושלים . ואשר כך או אחרת גם  גרמו להתארכותה של הגלות לגלות אלפיים.
 ראו למשל המדרשים על ה"שבועות"  ו"על שלא לעלות בחומה" ושאין גאולה אלא בהנהגת ובהובלת  משיח ......
 מדרשים מופרכים אלה לא רק גרמו להארכת גלות אלפיים אלא הם הם בעיקר המיטו עלינו לבסוף גם את השואה האיומה. שגם שכבר קול הזמיר והתור נשמע בארץ ישראל  מפיהם ממחרשתם של החלוצים, קמו אדמורים  ומנעו חיבור עם ישראל לארץ, בין השאר על הבסיס אותם מדרשים ופילפוליהם והכל רק משום שהחלוצים לא שמרו תורה ומצוות. משל עשו הם חוזה עם הקב"ה ששליחיו לגאולה צריכים וחייבים להיות רק עם שטריימל וקאפוטה. 
ואפילו עתה יש חצופים שמכחישים ב"אתחלתא" רק משום שהיא מנוהלת בעיקרה על ידי שלטון אזרחי והכל בכוונת מכוון של אלוהי ישראל.
 וכך נזרעו  במורשת ישראל  מדרשים רבים מופרכים  ואשר המשיכו להוות פלטפורמה להררי חידושים  עד כי טעות קטנה של ראשית הפכה בסוף המבנה המדרשי לקטסטרופה נוראה שאין בינה לבין תורת ישראל ולא כלום
 וכך גם נסחפנו למחוזות  של בוקה ומבולקה איננו מוצאים כיום ידיים ורגליים . נסחפנו למחוזות שלא רק שלרא מקרבים אותנו אלי הגאולה השלמה אלא מרחיקים אותנו ממנה . ומרבים עלינו חבלי גאולה קשים
 לפתחם של הדורות שלפני הגאולה השלמה וביאת המשיח רובצת  מלאכת הניפוי . ניפוי הסיגים הרבים שהפכו את תורת ישראל לתורה לא רלוונטית ורחוקה מערכי כלל האדם.
 חובה על כל לומד ודורש לברור היטב את חומר הגלם שהוא מבקש לעבד. שלא כל מדרש חז"ל הוא באמת מסיני די שבמדרשים מסויימים כדי לעורר ספק  בהתאמתם לערכי האדם בכדי להתרחק מהם ולא לבנות עליהם תילים לתלפיות ..
 צריך הרבה אומץ להלחם עם תחנות רוח.
  משהו צריך להעיז ואני הקטן שמתי נפשי בכפי.
 והשאר וודאי יסופר בתולדות ישראל   

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע