למשה נתנה הזכות להגדיל שם הוויה של חסד
נכתב על ידי משה אהרון, 27/6/2022
בס"ד.
המקרא
-----------------
וְעַתָּה, יִגְדַּל-נָא כֹּחַ אֲדֹנָי, כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ, לֵאמֹר. יח יְהוָה, אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב-חֶסֶד, נֹשֵׂא עָוֺן, וָפָשַׁע; וְנַקֵּה, לֹא יְנַקֶּה--פֹּקֵד עֲוֺן אָבוֹת עַל-בָּנִים, עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים. יט סְלַח-נָא, לַעֲוֺן הָעָם הַזֶּה--כְּגֹדֶל חַסְדֶּךָ; וְכַאֲשֶׁר נָשָׂאתָה לָעָם הַזֶּה, מִמִּצְרַיִם וְעַד-הֵנָּה. כ וַיֹּאמֶר יְהוָה, סָלַחְתִּי כִּדְבָרֶךָ.
הדברים:
-----------------.
וכי משה האחראי גם "לשחק" בכוחותיו האינסופיים של הקב"ה. שהוא כביכול גם נותן לו לקב"ה הוראות בעניין ויסות כח ההשגחה בעולם..
אלא שהמילה "יגדל" נסובה ומתייחסת אלינו או כלפנו. שבשלוש עשרה המידות ודווקא בתחילתן,כפלה התורה שם הוויה. משל שם הוויה אחד למידת האמת ושם הוויה שני למידת החסד והסליחה.
והמתח ביניהן תדיר.
וכך ניתנה למשה הרשות להאריך ולהגדיל זה על חשבון זה. [בפרשת קורח למשל משה פעל בהפוך].
דהיינו שהקב"ה יעביר מידותיו שבמידת הדין [האמת] וייפנה כח גדול יותר למידת החסד והסליחה .
משל לרגע שם ההוויה כולו אך חסד [כי גדל וגבר על חשבון מידת הדין].
הנה גם צדיקים שבכל דור ודו יש והם מסוגלים להפיק גם אחד משישים ממה שהפיק משה באמירתו המופלאה:
" יגדל נא כח ה'..."
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)