"היום הששמיני" - יום מעשי האדם. בבחינת : "אשר ברא לעשות"
נכתב על ידי משה אהרון, 23/3/2022
בס"ד.
"היום השמיני"
===================
תהיתם אולי פעם מה פשרו של "היום השמיני" בתורה. ?
שהרי ברור לנו שהוא נגזר כנספח לשבעת ימי הבריאה.
שעל כן קרוי הוא :"היום השמיני".
אם כן מה הוא היום השמיני ומה מהותו ?
הקב"ה ברא את העולם כולל את האדם בשישה ימים. את היום השביעי הקדיש הקב"ה לאחדות עם האדם בבחינת "שבת וינפש" [שובת לנחול בנפש האדם שברא]. במנוחה של חידלון ממעשה לברך ולהתקדש הדדית. כאילו להתכונן ליום הכי נישא ואולי הכי קדוש - הוא "היום השמיני".
וכל כך משום שביום השמיני מתחיל האדם לתרום את חלקו לבריאה. מתחיל הוא לעשות מעשים של "לעובדה ולשומרה" - במסגרת המנדט של : "אשר ברא לעשות".
לכן מעלתו העצומה של היום השמיני. שקדושתו בעשייה בהשלמת הבריאה ודווקא על ידי האדם.
כשותף לו לקב"ה....
לכן אנו מלים עצמנו ביום השמיני . משל אז אנו מכתירים בברית את בריאת האדם והקב"ה הותיר לנו פעולה כיררוגית קטנה של הסרת העורלה במלה. שרק אז האדם נשלם בבריאתו בהסרת העודף
הלא רצוי - העורלה.
כך כמו בפרשת השבוע הכהנים פועלים בסמכות של מילוי ידם רק ביום השמיני. לאחר שבעת ימי המילואים. המקבילים לכאורה לשבעת ימי הבריאה
כך גם בשמיני עצרת .שכאילו רק אז נעצרת הבריאה במעשי ידי האדם כאמור .לכן גם שמיני עצרת נקבע כיום שמחת התורה. יום שבו אנו חוגגים את העשייה המופלאה בעולם, על פי מצוות והנחיות התורה.
לכן גם כל יום שמיני כאמור מסוגל בין היתר לפיסגה של גילוי השכינה......
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת. אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)