chiddush logo

החזר מס – מה זה בכלל?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 15/11/2021

בין אם אתם שכירים או עצמאים, וודאי נתקלתם בביטוי החזר מס ולא היה לכם ברור בדיוק מה זה החזר מס והאם גם אתם זכאים להחזר. בכל הנוגע למיסים ובירוקרטיה, רבים מאיתנו נמנעים מלהתעמק ולהבין את הפרטים הקטנים, פעמים רבות ההתעלמות שלנו יכולה לעלות לנו בזכויות שלנו וחבל. אז אם גם אתם לא יודעים מה זה החזר מס אבל לא רוצים להפסיד את מה שמגיע לכם אתם במקום הנכון.

 

מה זה החזר מס?

קיימים שני סוגי החזרי מס עיקריים, החזר מס לשכירים והחזר מס לעצמאים. עצמאים משלמים לרוב מס הכנסה באמצעות מקדמה המבוססת על ההכנסות הצפויות שלהם. בכל שנה, על עצמאים להגיש דוח שנתי הכולל את ההכנסות שלהם בפועל. כשיש פער בין ההכנסות הצפויות להכנסות בפועל יש החזר מס או תשלום מס. שכירים לעומת זאת לרוב מגלים את הפער במיסים העודפים ששילמו בדיעבד, בין אם זה עקב נקודות זכות שלא מומשו עבורם במס הכנסה או עבודה שאינה רציפה. שכיר בישראל יכול לבקש החזר מס שש שנים אחורה, אך בגלל ההתעסקות בטפסים והחששות ממס הכנסה רבים לא מגישים את הבקשה ומפסידים את החזר המס שלהם.

למי מגיע החזר מס?

ישנן מספר סיבות בגינן שכיר יכול לבקש החזר מס בדיעבד נציג מספר דוגמאות:

 שינוי מקום עבודה במהלך שנת מס או חוסר רצף תעסוקתי – פעמים רבות עובדים מחליפים עבודה במהלך שנת המס. מכיוון שמס ההכנסה לשכיר מחושב באופן שנתי אבל מנוכה מהשכר באופן חודשי, במקרים בהם עובד מחליף עבודה במהלך השנה או לא עובד במשך תקופה יתכן והוא זכאי להחזר.

חייל משוחרר – כאשר חיילים משתחררים משירות החובה שלהם הם לרוב זכאים במשך 36 חודשים מהשחרור לנקודות מס נוספות. ישנם מקרים בהם הנקודות האלו לא מעודכנות כראוי והחיילים לא מקבלים את הזיכוי מהמס ששילמו.

החזר מס בעקבות לידה – נשים בתקופת התעסוקה שלהן כאימהות פעמים רבות לא עובדות באופן רציף, בין אם מדובר בחופשת לידה בתשלום במהלך שנת המס, ובין אם מדובר בחופשה ללא תשלום כשהיולדת מאריכה את חופשת הלידה על חשבונה. כמו כן, כשנולד ילד חדש מקבלים עבורו נקודות מס במס הכנסה. פעמים רבות השינויים הללו אינם מעודכנים כראוי ויולדות לא מקבלות את נקודות הזיכוי כפי שהיו אמורות ומשלמות יותר מס ממה שהיו צריכות.

 החזרי מס לעובדי הוראה – מורים לעיתים יוצאים לשנות שבתון, מקבלים מענקים ועוד ולכן פעמים רבות זכאים להחזרי מס.

 

איך מבקשים החזר מס?

אפשר לאסוף את הטפסים הדרושים באופן עצמאי, אבל כדאי לקחת בחשבון שלעיתים עלולים להתגלות גם חובות למס הכנסה ולא רק החזרים. ניתן לפנות ליועץ מס או רואה חשבון שלרוב ייקח מכם אחוז מסך ההחזר שתקבלו. ניתן להוריד תוכנות שעוזרות בהגשת הבקשה להחזר המס בעלות חד פעמית.

למידע נוסף ביקרו באתר: https://portalmisim.co.il

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע