chiddush logo

התקנת מערכת סולארית על גג של בית פרטי

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 15/11/2021

יותר ויותר ישראלים מאמצים את היתרונות של אנרגיה סולארית ואחסון חשמל מאי פעם.  עם מגוון כל כך גדול של מוצרים, מתקינים וקמעונאים בחוץ, להיות צרכן מושכל מעולם לא היה חשוב יותר. מאמר זה יעזור לך לברר אודות רכישה, התקנה ותחזוקה של מערכת סולראית וסוללות לבית או לעסק שלך.

מהן הסיבות שלכם להשקעה במערכת סולארית לגג?

על מנת לקבוע אם ישתלם להתקין מערכת סולארית על גג של בית פרטי, חשוב להבין את צריכת האנרגיה שלכם.  הבנה בכמה אנרגיה סולארית תוכל להשתמש לאורך כל היום תעזור לך לקבוע את גודל המערכת המתאימה ולהבטיח שתקבל החזר על ההשקעה שלך.

התועלת הגדולה ביותר להפיק מהשמש היא באמצעות "צריכה עצמית" - כלומר צריכת הכוח שמערכת הסולארית שלך מייצרת במקום לשאוב חשמל מהרשת. המערכת הסולארית שלך תייצר את מירב הכוח בשעות אור היום, כך שזה הזמן האופטימלי לצרוך את האנרגיה שהמערכת שלך מייצרת.

 

מתי אתם משתמשים הכי הרבה בחשמל?

אם אתה (או משפחתך) לא בבית במהלך היום, אתה עדיין יכול להפיק את המרב מהמערכת שלך על ידי שינוי או התאמה של אופן צריכת האנרגיה שלך, או הפעלת מכשירים בשעות אור היום.

כל עודף כוח שאתה מייצר נשלח בחזרה לרשת, שבגינה תוכל לשלם לך תעריף הזנה על ידי קמעונאי החשמל שלך.  תעריפי ההזנה שונים ממדינה למדינה, ומקמעונאי לקמעונאי ולכן כדאי לדבר עם הקמעונאי או לערוך קניות כדי למצוא את העסקה הטובה ביותר עבורך.

גורם המפתח הנוסף בקביעה אם השמש תעבוד עבורך הוא הגג שלך בבית הפרטי.

 

איך עובדת המערכת הסולארית בגג הבית שלי?

כאשר השמש זורחת, פאנלים סולאריים ממירים את אור השמש לחשמל DC (זרם ישיר). המהפך הסולארי ממיר חשמל זה לחשמל AC (זרם לסירוגין) לשימוש בבית שלך. מכשירי החשמל הביתיים שלכם (מקרר, מדיח כלים, משאבות בריכה וכו') משתמשים בחשמל זה במקום לשאוב חשמל מרשת החשמל.

כל עודף חשמל המיוצר על ידי פאנלים סולאריים אך לא בשימוש על ידי מכשירים נשלח בחזרה (מיוצא) לרשת החשמל או משמש לטעינת סוללה סולארית. חברת החשמל משלמים תעריף הזנה עבור כל חשמל שנשלח בחזרה לרשת.

ייצור סולארי, צריכה ויצוא הוא במעקב ורשומה באמצעות מונה חכם, מתן הנתונים לחיוב חשמל.

מערכות סולאריות יעילות ביותר כאשר הן ממוקמות היטב (פנייה צפונה היא אופטימלית, אך לא חיונית) וחשופות למספיק אור שמש ללא חסימה על ידי צל הנגרם מעצים, קווי חשמל או מבנים אחרים.

 למידע נוסף על המערכת ביקרו באתר: https://fenergy.co.il

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע