chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "עקב" ה'תשפ"א

נכתב על ידי ידד, 28/7/2021

 


 

 

השבוע התחילה ביפן האולימפיאדה. אלפי ספורטאים בכל תחומי הספורט השונים מתחרים על זכיה במדליה האולימפית וזה אחרי שנים רבות של עמל והשקעה המלווה בהתמדה עצומה של אימונים יומיומיים. לתהליך הארוך והיסודי שלהם יש מטרה, לחלקם יש גם הצלחות רבות אך כולם שם נמצאים לאחר דרך ארוכה ומתמידה שעברו.

בפרשת השבוע מזכיר משה לבני ישראל את שנות הליכתם במדבר ועד כמה ראוי שיודו לה' שלרגע לא עזב אותם ודאג מ א עד ת לכל מחסורם במדבר: "שמלתך לא בלתה מעליך ורגלך לא בצקה זה ארבעים שנה" - עד כדי כך ה דאג להם שאפילו הבגדים והנעליים לא התבלו כל השנים האלה.

והנה עכשיו הם מגיעים לארץ הקודש: "כי ה' אלוקיך מביאך אל ארץ טובה ארץ נחלי מים עינות ותהומות יוצאים בבקעה ובהר, ארץ חיטה ושעורה וגפן ותאנה ורימון ארץ זית שמן ודבש, ארץ אשר לא במסכנות תאכל בה לחם לא תחסר כל בה ארץ אשר אבניה ברזל ומהרריה תחצוב נחושת, ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלוקיך על הארץ הטובה אשר נתן לך".

הנה ישראל עוד רגע נכנסים לארצם אך כאן הם יצטרכו לעמול. הם יזכו להגיע לארץ מלאה כל טוב ובמקביל כדי לאכול ולהתלבש הם יצטרכו להשקיע, לחרוש ולזרוע, לקצור ולדוש עד שיהיה להם קמח וממנו לחם. ועם כל זה, דווקא בגלל כל זה מוטלת עליהם החובה אחרי שיזכו בכל הטוב הזה לברך ולהודות לה'. הם יצטרכו לזכור שאמנם הם טרחו, עבדו קשה, התמידו בעמל והכינו לחם, אך הכל הוא בזכות הארץ הטובה שנתן להם ולנו ה'. 

לכל תהליך שהאדם עובר, בין אם קטן ובין אם גדול יש ערך מוסף וחשיבות וגם הרבה לימוד,  בדיוק כמו הספורטאי, אך עם כל זה על כולנו לזכור להודות ולברך את ה' על מה שהוא נותן

שבת שלום ומבורך!

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם.

לרפואת דב בן לובה.

 

להשקיע, לחרוש,לזרוע, לקצור,לדוש, האולימפיאדה, ספורטאים,חיטה,שעורה,גפן ,תאנה ,רימון,זית שמן,דבש,

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע