chiddush logo

תחשיב עלויות של קניית דירה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 4/7/2021

 קניית דירה

קניית דירה היא נושא שיש לטפל בה באופן מוקפד על כל רבדיה כיוון שכל אדם קונה בדרך כלל דירה אחת לשנים רבות וכל ההתנהלות היא מסועפת וכוללת הרבה מאד התרוצצויות ונושאים חדשים ולא מוכרים שיש לטפל בהם. הדבר החשוב ביותר הוא לשכור את שירותיו של עורך דין שינהל תהליך זה מתחילתו ועד סופו כדי לא להיתקל בבעיות כלשהן במהלך זה. במקרים רבים קניית דירה כרוכה בתהליכים של הוצאת חסכונות וקבלת משכנתא ולכן כל קונה חייב להיות ערוך לכך פיננסית כיאות.

רכישת דירה כרוכה בהרבה מאד כסף ולכן בעל הנכס מחויב לבצע את התחשיבים השונים כדי לוודא שהוא מסוגל להשלים את תוכניותיו. עורך הדין אשר מלווה אותו מסביר לו מתחילת הדרך מהן העלויות הנלוות של תהליך זה מעבר לעלות קניית דירה. רוכשי דירה רבים אינם מודעים לסכומים העצומים של העלויות הנלוות ולכן מזלזלים בכך אך זו טעות חמורה. עורכי הדין מבצעים מס רכישה מחשבון ולאור הסימולציה הם מעדכנים את הלקוח מהו הסכום המשוער של תשלום מס רכישה. כאשר קונים דירה חדשה או יקרה, מס הרכישה עלול להגיע לעשרות ואף למאות אלפי ₪.

עלויות נלוות של קניית דירה

מי שלא מביא נושאים אלו בחשבון עלול להגיע למצב שאין לו מספיק כסף לקנות את הדירה כי נתח משמעותי שהוא מס רכישה עבור קניית דירה, ישולם לרשות המיסים. מעבר לכך יש גם עלויות נוספות כמו שכר הטרחה של עורך הדין שיש לסכם אותו מראש. מדובר באחוז מסוים מערך קניית הבית, כמו כן שכר טרחה של מתווך, אם הוא היה מעורב בעסקה זו.

עיצובו של הבית החדש

מרבית הרוכשים אשר מחליטים על קניית דירה ספציפית, שוכרים גם את שירותיו של מעצב פנים שילווה אותם בתהליך זה. המעצב עובר על כל התוכניות של הבית ומבצע סיעור מוחות עם בעלי הנכס כדי לעשות הצלבה בין החלומות של הדיירים מול השטח הנתון ואופן החלוקה שלו. מעצב פנים יצירתי יוביל רעיונות יצירתיים ויצליח ליצור מהפכים בפונקציונליות של כל דירה, ביופי שלה ובהתאמה מושלמת לצרכי הלקוחות.

השירותים הללו עולים סכום נכבד כיוון שהם גוררים אחריהם עלויות של שיפוץ מאסיבי שמתבצע על ידי אנשי מקצוע שונים כמו אלו בתחום הבנייה והנגרות, רכישה של מוצרים שונים כמו ריצוף, פרקטים, מערכת חימום תת רצפתי, מזגנים לסלון ולחדרים, כלים סניטריים, ארון אמבטיה, ארונות ואי למטבח חיפוי של אריחי קרמיקה, ריהוט לכל הבית ושלל מוצרים נוספים.

ההיערכות להוצאות הכספיות הגבוהות

המגמה היא להחליט מראש על תקציב ולעשות כל שניתן כדי להיצמד אליו וזאת כדי לא לעמוד בפני מצבים כספיים בעייתיים. לקראת הכניסה לדירה יתווספו עלויות לעירייה, לחברת חשמל, חברת הגז וגם הגימור של העיצוב שכולל רכישת מוצרי טקסטיל ואקססוריז לבית.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע