chiddush logo

רפורמת ביטוחי בריאות

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 23/6/2021

 לעשות היום ביטוח בריאות לבני המשפחה, זה משהו שכבר הפך להיות סטנדרט אצל כל מי שאכפת לו לדאוג לעתיד משפחתו קצת יותר.

אם ישנה האפשרות, זה תמיד מומלץ וצריך להיות בסדר עדיפויות ראשוני אצל כל אדם, שכן לעולם אנחנו לא יודעים מה חובק העתיד, וצריך להיות מוכנים לכל מקרה שלא יקרה.

בנוסף מחירי ביטוחי הבריאות החדשים השתנו לחלוטין בשנים האחרונים, עקב התחרות הגדולה בשוק והמודעות שגברה לנושא, והיום זה מתאפשר הרבה יותר מפעם לדאוג לכיסוי רפואי רחב יותר לכל בני המשפחה.

 

מה נותן ביטוח הבריאות?

ביטוח הבריאות הוא בעצם כיסוי חודשי שמשלמים עליו, במטרה לקבל שירותים רפואיים רחבים יותר. הדבר הזה חשוב במיוחד כשמדובר בעתיד של המשפחה שלנו, ואין להקל ראש בנושא הזה ותמיד לחשוב שהכול יהיה בסדר.

צריך להיות מוכנים לכל תרחיש, שחס וחלילה לא תצטרכו אותו. ובכל זאת ביטוח הבריאות נותן לכם שקט נפשי לדעת שלא משנה איזה פציעה חלילה עברתם, או מחלה מסוימת, הביטוח ידאג לכם לכל מענה, ויכסה את מרבית ובחלק המקרים את כל ההוצאות הרפואיות שלכם.

בנוסף מוקצה לכם סוכן ביטוח אישי, שדואג לטפל בכל הפרטים הטכניים והבירוקרטיים בעבורכם, מה שהופך את החוויה שלכם לפשוטה יותר ומאפשר לכם להתמקד בהחלמה שלכם או של בני המשפחה.

 

אז מה ההבדל בין ביטוח הבריאות לקופות החולים השונות?

ההבדלים הגדולים הם תמיד בפרטים הקטנים, ובמקרה הזה הפרטים הללו מאוד משמעותיים. ביטוחי הבריאות של קופות החולים, מבוססים על סל הבריאות הממשלתי ולצערנו לא מכסים את כל סוגי המחלות, הטיפולים והתרופות. ביטוח בריאות פרטי יוודא שתקבלו את כל מה שקופות החולים לא יכולה לסבסד עבורכם.

בנוסף ביטוח הבריאות הפרטי מאפשר לכם מבחר רחב יותר של רופאים שמגיעים מהשוק הפרטי, מה שאומר שההמתנה לתורים אצלם גם מתקצרת משמעותית, ומאפשרת לכם לטפל בעצמכם במהירות גדולה יותר. הרופאים המומחים הללו, גם לרוב יותר מומלצים ומנוסים ואם תנסו לקבוע אליהם תור באופן פרטי ללא ביטוח הבריאות, זה יעלה לכם הון.

קחו בחשבון שגם החוויה לפנות לרופא פרטי היא הרבה יותר נעימה, שכן אין צורך להתמודד עם המתנה ארוכה בתור, או עם שירותי הרפואה הציבוריים, ובמיוחד שמדובר בנושאים רפואיים אישיים, תרצו שהחוויה שלכם תהיה כמה שיותר אינטימית.

 

בעבור מי ביטוח הבריאות הזה מתאים?

ביטוח הבריאות מומלץ לכולם בכל הגילאים ולא משנה מה הרקע הרפואי שלהם. קחו בחשבון שמומלץ להתחיל את הביטוח כבר בעבור אנשים בריאים, מהסיבה היא שביטוח עבור אדם בריא הוא משמעותית זול יותר ואם תתפתח חלילה איזה שהיא בעיה בעתיד, עדיין הביטוח שלכם יהיה זול יותר, מאשר להתחיל לשלם על ביטוח כשאתם כבר חולים.

בנוסף גם רמת הכיסוי משתנה בהתאם למה שתצטרכו ותרצו והדבר משפיע ישירות על מחיר הביטוח. בעיקרון הביטוח הזה מומלץ בעבור כל מי שרוצה לדאוג שיהיה לו את כל המענה והטיפול והנדרש ביום שהוא יצטרך אותו, או בעבור אנשים שמעוניינים להיות מטופלים גם בשגרה הבריאה, דרך רופאים פרטיים ולא רוצים להתמודד עם מערכת הבריאות הציבורית.

 

ומה עם ביטוח לטסים לחו"ל?

רפורמת ביטוחי בריאות יכולה לכסות גם מקרים של אנשים שטסים לחו"ל ומעוניינים בביטוח רפואי שם. הקורונה לדוגמא הפכה להיות סיבה עיקרית אצל אנשים לבצע ביטוח רפואי לזמן שהם שוהים בחו"ל. מעבר לכך שזה הוא דבר חשוב במיוחד, כי גם בלי קשר לקורונה, אפשר להיפצע או לחלות בחו"ל ואז כל פניה לרופא או יום אשפוז יכולה לעלות המון כסף.

קחו בחשבון שלרוב הביטוח בזמן השהייה בחו"ל הוא לא חלק מהביטוח הרפואי בארץ ויש לוודא זאת עם חברת הביטוח. אם זה משהו שמעוניינים בו אפשר לבצע הרחבה לביטוח הקיים, או לעשות ביטוח נפרד לזמן השהייה בחו"ל.

קיימת גם את הדוגמא ההפוכה, של אזרחים ישראלים שכבר לא תושבי הארץ, ומעוניינים בביטוח רפואי לטובת הביקורים שלהם בארץ. כך הם בטוחים שבזמן שהם מבקרים בארץ הם מכוסים מבחינה רפואית, אפילו שהם כבר לא רשומים בקופות החולים השונות. הדבר הזה מאפשר להם לקבל שירותים רפואיים, וחלק מהביטוחים אפילו מאפשרים מתן חיסונים לקורונה כחלק מהביטוח הרפואי שהם מוכרים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע