chiddush logo

שקר מבולבל

נכתב על ידי ברוך עינב, 25/9/2012

בס"ד

 

בתגובה לאחד מהמאמרים שפרסמתי באינטרנט קיבלתי תגובה מאחת הגולשות בזה הלשון: "...חוץ מזה שזה לא מרום להחזרה בשתובה או בשאלה".

טעות הכתיב שמופיעה בתגובה הזאת מאפשרת ללמוד כמה דברים מעניינים ב"ה.

במילה "מרום" האות "ר" כתובה במקום האות "ק" ובמילה "בשתובה" האות "ש" לא מופיעה במקום הנכון, לרמוז לנו, שאם נהפוך את סדר האותיות ונשנה את צורת ההסתכלות על העולם, אפשר יהיה לגלות את כל ה"שקר" שיש בו, וכשיודעים להגדיר את השקר הרבה יותר קל למצוא את האמת. לפעמים כל מה שחסר כדי למצוא אותה זה רק קצת סקרנות, מידע ומודעות.

 

אם מוסיפים את האות "ת" שאף היא אינה נמצאת במקומה אפשר ללמוד שבעולם הזה הכל מוגבל ולכל דבר יש סוף, כשהמטרה היא למצוא את התכלית והאמת.

 

מה אפשר ללמוד מהמילה "התכלית"?

שלפני ומעל הכל נמצא ממ"ה הקב"ה (האות הא), מיד אח"כ מגיעה התורה הקדושה (האות תף), יחד איתה במרכז אנו מוצאים את עם הנצח ישראל - כהן, לוי וישראל (אותיות כל"י), שרק ביחד יוצרים את אחדות ישראל, כשהם מופיעים כאן לפי סדר הקדושה, ואת המשוואה השמיימית הזאת חותמת התשובה שבסופו של דבר בזכותה כתבתי את המילים האלה.

 

ומה אפשר ללמוד מהמילה "אמת"?

כפי שהרב זמיר כהן אמר, האמת מורכבת מהאות הראשונה, האמצעית והאחרונה לפי הסדר של האלף בית העברי, שמרכיבות מילה שהולכת לפי הסדר, בזמן שהשקר לא מכיל אף אחת מהאותיות האלה, אותיותיו מבולבלות והוא אינו מגיע לתכלית. בנוסף, לשקר אין רגליים מאחר ולכל האותיות במילה הזאת אין בסיס יציב עליו הן יכולות לעמוד כמו במילה אמת, כך שאם היינו מניחים אותיות מקרטון או מכל חומר אחר על משטח ישר, כל אותיות השקר היו נופלות, בזמן שאלו של האמת היו נשארות לעמוד על תילן.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע