chiddush logo

"קדושים תהיו"

נכתב על ידי ברוך עינב, 22/6/2012

 בס"ד

 

כשמתחתנים בשעה טובה, מברכים על מצוות הקידושין עם כוס של יין. ניתן ללמוד מפה כמה דברים.

 

יין בגימטריה זה "70" ומהחיבור 7+0 יוצא 7. החתן והכלה שותים מהיין שממלא אותם בקדושה ורוחניות, כמו שמסמל המספר 7. מעתה מספר פעולות שהיוו עבור כל אחד מבני הזוג איסור מוחלט לפני החתונה הופכות להיות מותרות לחלוטין, ולא רק זאת כי אם לשם מצווה ולשם שמים.

 

המספר 7 מסמל גם את הקודש שבחול, מאחר ובכל דבר בבריאה יש מימד של קדושה, ואכן גם הזוג הנשוי יעסוק בכך במהלך חייו.

 

הנוזלים מהווים כשישים אחוז ממשקל הגוף של אנשים בוגרים, וכל אחד מבני הזוג שותה מהיין שנחשב לנוזל, ומאחר והוא נכנס לגוף ומגיע לאיברי הגוף השונים, כל אחד מבני הזוג יכול וצריך ללמוד מכאן שמעתה, כשהמצב המשפחתי השתנה מרווק לנשוי, הוא צריך לקדש כל אחד מהאיברים שלו בצורה הרבה יותר קפדנית, כי עתה גם השכינה שורה ביניהם.

 

כמו היין גם הבשר הוא מרכיב חשוב בכל סעודה והגימטריה שלו היא 502, וגם מהחיבור כאן יוצא 7, ומכאן ניתן ללמוד על חשיבות הקדושה של המאכלים והמשקאות שאנו מכניסים לגופנו, מאחר והם בונים אותנו, שומרים על בריאותנו והחשוב מכל, משפיעים על הרמה הרוחנית שלנו עד כדי כך, שמי שאוכל מאכלים לא כשרים יכול להיאטם מבחינה רוחנית והזיקה שלו ליהדות יכולה להינזק קשות.

 

גם מספר הפתחים בראש שלנו הוא 7 - פה אחד, שתי עיניים, שתי אוזניים ושני נחיריים, וכל אחד נדרש לשמור עליהם במיוחד. אם מקומות טמאים מעסיקים שומרים בשכר כדי שישמרו על פתח שמוביל למקום מזוהם, קל וחומר שאנחנו צריכים להדק את השמירה על הפתחים שלנו שמובילים למקום קדוש בו שוכנת הנשמה.

 

כל "צד" צריך לעשות את ה"צעד" שלו/ה לקראת השני/ה במערכת הזוגית, כשההבדל בין שתי המילים הוא באות "ע" = 70 בגימטריה, ומהחיבור יוצא 7 והנה גם כאן אנו פוגשים את הקדושה והרוחניות.

 

הגימטריה של "כוס" שוה לזו של "אלקים" עם האות "ה", וכמו שהגבר והאישה שותים מהכוס ולאחר מכן היא נמצאת ומלווה אותם תמיד, כך גם השם יתברך נמצא עם הזוג הנשוי, מלווה ומשגיח עליהם בכל דבר ועניין בכל שלבי החיים השונים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע