chiddush logo

אילו מוצרים מחייבים הכשר לפסח? המדריך המלא

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 26/3/2021

 עושים סדר - כל המוצרים שמחייבים הכשר לפסח, לפי חלוקה לקטגוריות:


לרגל חג הפסח ההולך והמתקרב, שוב עולה השאלה בקרב הצרכנים אילו מוצרים מצריכים הכשר לפסח, ואילו מוצרים ניתן לקנות ולצרוך למרות שאין להם הכשר. במדריך שלפניכם נעשה סדר בנושא זה, ונמנה את המוצרים שמחויבים/ לא מחויבים בהכשר, לפי סוגי המוצרים:

הכשר לבשר ודגים

בשר או דגים טריים (מהקצביה או מהמעדניה) הם מוצרים שלא עברו בפס ייצור, ולכן הם לא מחויבים בהכשר לפסח.
בשר או דגים קפואים (מהמקפיאים במרכולים) - כאן הסיפור כבר שונה, מאחר ומדובר במוצרים שעוברים בפס ייצור במפעל. בתהליך האריזה המוצרים סופגים לא מעט מים בשל הזרקת חומרים משמרים, ובמקרים מסוימים אף מוזרק למוצרים עמילן, שנחשב לחמץ.
בכל הנוגע למשקל הסופי של המוצר לאחר סינון הנוזלים - שימו לב שעל האריזה אמור להיות מצוין משקלו הסופי של המוצר (זאת לאחר שקילה מדויקת בתהליך האריזה והביקורת שלו במפעל, אותו חישבה
מכונת שקילה מיוחדת, שיודעת לחשב משקלי מוצרים ללא הנוזלים).


הכשר למוצרי חלב, רטבים וממרחים

תהליך הייצור למוצרי חלב כמו גבינות כולל שימוש בחומרים משמרים מחמיצים, אשר כוללים מרכיבים שנחשבים לחמץ, ולכן מוצרים מסוג זה מחויבים שיהיה להם הכשר לפסח.
בכל הנוגע לרטבים וממרחים כדוגמת מיונז, חרדל קטשופ, ממרחי שוקולד וריבות - בתהליך הייצור של מוצרים מהסוג הזה משתמשים בעמילנים שונים. העמילנים נחשבים לחמץ, מה שאומר שמוצרים מהסוג הזה מחויבים בהכשר לפסח.
מוצרים כגון שמנים (שמן זית, קנולה, שמן חמניות וכד') - את השמנים עצמם מערבבים עם דגני חיטה בתהליכי הייצור, מה שאומר שגם הם מכילים רכיבי חמץ, ומחייבים בהכשר לפסח.

מוצרי נייר וחומרי ניקוי

חלק מהרכיבים של מוצרים כגון נייר סופג, נייר אפייה, וכלים לשימוש חד פעמי עשויים להכיל חומרים עמילניים שונים אשר נחשבים לחמץ, כך שחשוב לבדוק שקיים הכשר לפסח גם למוצרים האלו לפני הרכישה (ובמיוחד אם מדובר במוצרים אשר אמורים לבוא במגע עם מזון), אלא אם כן מדובר בנייר שעליו מודפסים הוראות שימוש שלא בא במגע ישיר עם המזון.
חומרי ניקיון - לא מצריכים הכשר לפסח, שכן הם לא מוצרים למאכל או שמכילים רכיבים שקשורים למזון.

מוצרי טיפוח וקוסמטיקה

משחת שיניים אומנם לא מחשבת למוצר מאכל, אבל חשוב שיהיה לה הכשר לפסח, אלא אם כן מדובר במשחה רפואית או חומר מיוחד לשיניים - בהם ניתן להשתמש ללא הכשר.
קיסמים וחוט דנטלי - כל עוד הם אינם מכילים טעם מסוים, אין צורך בהכשר.
מוצרי איפור גם כן אינם מצריכים הכשר, אלא אם כן מדובר בשפתונים בטעמים (כמו למשל שפתונים נגד יובש), שמצריכים הכשר.

מוצרי טיפוח ורחצה - אינם מצריכים הכשר.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה