chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "תרומה" ה'תשפ"א

נכתב על ידי ידד, 18/2/2021

 

 


כאשר אדם מתכוון לבנות בית או לשפץ אותו הוא לוקח אדריכל, מעצב פנים, קובעים לפרטי פרטים היכן יהיה כל רהיט, איך יעוצב הבית, לקראת הבניה או השיפוץ מסמנים במדויק מיקום של נקודות חשמל ומים ויורדים לפרטים הקטנים ביותר לפני שמתחילים.

הקב"ה רואה בחשיבות של הפרטים האלה ערך עליון. החל מפרשת השבוע, פרשת "תרומה" ובמשך עוד ארבע פרשות תעסוק התורה כמעט רק בבניית המשכן. כבר בפרשה שלנו השבת, נקרא על החומרים בהם ייבנה המשכן, היכן יעמדו כל הכלים שבו, מה יהיו המידות של כל דבר שקשור למקדש וכמובן דרך הייצור של הכלים ותהליך בנייתם והרכבת כל המשכן על חלקיו הרבים והשונים. 

כבר בתחילת הפרשה אומר ה' מה תכלית בניית המשכן: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" - התכלית של הבנייה היא לא השראת השכינה בו אפילו שיש בו את הקודש קודש והקודשים, אלא התכלית היא השראת השכינה בכל אחד ואחד מישראל. שהרי כתוב "ושכנתי בתוכם" - לכל ישראל יש חלק במשכן הקדוש. לא בכדי אדני המשכן עליהם עומדים קירות המשכן, נקנים מכספי מחצית השקל שנאספים ע"י כלל ישראל. 

כאשר יש לכל אחד קשר ושייכות לדבר הוא מרגיש מחובר אליו יותר. הוא משקיע בו יותר וכך נוצר קשר עמוק יותר.

מכאן שיש חיבור בין שייכות כל אחד מישראל למשכן שתוכנן עד לפרט הקטן ביותר כדי שייצא מראש הכי מדויק ונכון שאפשר.

כבר שנה שרבים רבים נמצאים בעיקר בבית. למדנו על עצמנו כמה חשוב הבית שלנו, הפיסי ממש על קירותיו אך עוד יותר כמה ערך יש לאנשים שחיים בו. למשפחה. החיבור ובקשר בין הורים לילדיהם והפוך, היחסים בין האחים, הם הבסיס והיסוד להתנהלות הבית כסדרו ואיכותו. שכל בני הבית שותפים לערכי הבית ולהתנהלותו הבית חם נעים להיות בו. 

שבנינו אותו או ששיפצנו והכנסנו רהיטים תכננו היטב את קירותיו ותכולתו וכעת אנחנו חיים את אופיו על פי ערכי חיינו. 

 

שבת שלום ומבורך!

 

 

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם.

לרפואת דב בן לובה.

לבנות בית, לשפץ,אדריכל, מעצב פנים,תרומה,בניית המשכן, השראת השכינה, קודש הקודשים, מחצית השקל,

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע