chiddush logo

החשיבות של מוסיקה מגיל צעיר

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 4/2/2021

 מוסיקה מגיל צעיר

מוסיקה היא עולם ומלואו ושפה נוספת עבור כל אדם, לכן קיימת חשיבות גדולה להטמיע את כל הנושא של הכרת מוסיקה מגיל צעיר. ברוב המקרים המוסיקה שהילדים ישמעו הם מה שאוהבים לשמוע בני המשפחה, מוסיקה חסידית, או לועזית בסגנונות שונים. ככל שהילדים נחשפים מילדות לסוגים שונים של מוסיקה, כך ההשפעה עליהם היא רחבה הרבה יותר.

מעבר לנושא של שמיעת המוסיקה, מומלץ לרכוש לילדים כלי נגינה מגוונים בהתאם לגילם. חשוב להקפיד ולקנות כלים אשר עשויים מחומרים ייעודיים כמו עץ המתאימים לתינוקות והם קיבלו תקן לכך. הקטנטנים ייהנו מאד לנגן ברעשנים שונים המשמיעים קולות נחמדים.

בחירה של כלי נגינה לצורך הכרת מוסיקה מגיל צעיר

קיימים כלי נגינה רבים ולא כולם מתאימים לכל גיל. לכן ההמלצה היא לעבוד עם הילדים באופן מדורג ומדי פעם בהתאם לגילם לאפשר להם לשלב כלים חדשים. כשהם זוחלים או יושבים, קסילופון הוא כלי נגינה נפלא שבו הם מפעילים את המוטוריקה העדינה של האצבעות שלהם ונהנים להשמיע את הצלילים הבוקעים מכלי נגינה זה.

כאשר הילדים מתמזגים עם מוסיקה מגיל צעיר, הם לאט לאט מתחילים להבחין בהבדלים בין הצלילים השונים וכך לפתח את השמיעה המוסיקלית שלהם. עם הגדילה כל ילד ייהנה גם לתופף על כלי הקשה כמו תופים ולנענע תופים קטנים כמו תוף מרים.

מוסיקה לילדי הגן

שיעורי המוסיקה בגני הילדים חושפים את כל אחד מהילדים לכלי נגינה שהם לא מכירים כמו שליש, מארקס, רעשנים שונים, מפוחית, חליל וכלי נגינה המגיעים ממדינות שונות ומשמיעים צלילים מעניינים במיוחד וגם כלים רבים נוספים. העובדה שכל אחד מהכלים משמיע צלילים אחרים מפתיעה מאד את הילדים וכך הם נשבים בתוך הקסם ששמו עולם המוסיקה.

ילדים גדולים יותר כבר מפתחים אהבה לכלי נגינה ספציפיים אשר מסקרנים אותם וכך אפשר לראות אותם מנגנים בבית בגיטרה המותאמת לגילם, מערכת כלי הקשה, מפוחית או חליל. אהבת המוסיקה אינה מסתיימת אף פעם והילדים בדרך כלל נהנים מאד מאפיק זה בחייהם ומנצלים רגעים פנויים רבים כדי לנגן, לשיר באמצעות מיקרופון ולהקים להקה עם חבריהם הקטנים כך שכל אחד מנגן בכלי אחר ויחד הם מאושרים הן מהנגינה והן מהשירה.

אהבת המוסיקה אצל ילדים גדולים

לאור העובדה שהילדים ניגנו בכלי נגינה שונים כך שהכירו מוסיקה מגיל צעיר, הם יכולים לבחור את הכלי המוסיקלי שמרתק אותם. כך אפשר לראות ילדים שמגיל צעיר מגיעים ללימודי כינור, חליל, גיטרה או פסנתר. ההתמדה היא מילת המפתח ומי שמרגיש שזה כלי הנגינה שמתאים לו, הוא מתמיד בכך. אך מי שמרגיש שזה לא זה, מבקש בדרך כלל להתנסות גם בכלי נגינה אחרים על פי התחושות האישיות שלו.

לא אחת הילדים לומדים על כמה כלי נגינה, עד שהם מתבייתים על אחד מהם שהוא הנכון עבורם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע