טלטול כלי שמלאכתו להיתר לצורך גופו כשאינו לצורך גמור
נכתב על ידי איתיאל, 12/7/2020
מסוגיית הגמרא, שרבה מתרץ על הקנים ועל המקלות שאסרו בהם מכיוון שאפשר לחכות למוצ"ש או שאפשר לתלות על הידים - משמע שהיתר לצורך גופו הוא רק במקום צורך גמור, אבל בכל מקרה שאפשר להסתדר אחרת (ואפילו אם יש בזה טורח - הרי ודאי שתליית הקרבן על הידיים הרבה פחות נוחה) - אסור.
צ"ע שלמעשה לא שמענו שמקפידים בזה.
צ"ל שיש כאן מחלוקת, ורבי אלעזר שסבר להעמיד את כל אותם משניות קודם גזירה - ס"ל שמותר בכל גוונא, ואנו פוסקים כמותו.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)