chiddush logo

טלטול כלי שמלאכתו להיתר לצורך גופו כשאינו לצורך גמור

נכתב על ידי איתיאל, 12/7/2020

מסוגיית הגמרא, שרבה מתרץ על הקנים ועל המקלות שאסרו בהם מכיוון שאפשר לחכות למוצ"ש או שאפשר לתלות על הידים - משמע שהיתר לצורך גופו הוא רק במקום צורך גמור, אבל בכל מקרה שאפשר להסתדר אחרת (ואפילו אם יש בזה טורח - הרי ודאי שתליית הקרבן על הידיים הרבה פחות נוחה) - אסור.


צ"ע שלמעשה לא שמענו שמקפידים בזה.

צ"ל שיש כאן מחלוקת, ורבי אלעזר שסבר להעמיד את כל אותם משניות קודם גזירה - ס"ל שמותר בכל גוונא, ואנו פוסקים כמותו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע