כרום זולות לבני אדם
"...כרום זולות לבני אדם", מזמור י"ב, ט':
דרש אלו הדברים שעומדים ברומו של עולם ובני אדם מזלזלים בהם עכ"ל.
אכן אין לזלזל בתפילה המסודרת לנו מתוך הסידורים אך זהו בדורנו כבר סידרא קצר שצריך לנקוט בוקר צוהוריים וערב ולא כי צריך לייחס לו חשיבות ומשמעות גדולה יותר מידי אלה אי הזלזול בו הוא העניין של לעשות אותו כמו שצריך ובדיוק מרובה מאוד אחרי כול עבודות ההכנה של הגוף הנפש והרוח והנשמה לתפלה כדלהלן:
ריש לכול הגוף שיהיה מפונה בכרס התחתון מצואה מהעכירות של העשנים שמעלה הצואה בכרס התחתון מסעודות האתמול שלפני הליל והלילה כי היא אזהרה עוד בכול צרורותיו יפיח בהם שאסור להתפלל משוקץ, ואחר כך בעניין שלפוחית השתן משתן פיפי וקילוח אמה ולפני התפלה לשתות טוב כדי להתפלל בלי עכירות דמים לכן ימתין עד שהשתן פיפי קילוח אמה נופל צבעם לשקוף אז זה סימן שהדמים הזדככו די צורכם שהרי התפלה היא עבודה שבנפש והדם הוא הנפש ומתוך נפש מצומקת אי אפשר להתפלל כמו שצריך, - לכן יהיה המתפלל מצוי במרווים לפני התפלה כוס תה כוס קפה שחור או נס קפה מזוג במעט חלב או שוקו ובכלל מרווים שתייה קלה וממותקת או בכלל מים ואחר כך מקווה או לפחות מקלחת ט' לוגים שאובים אם לא מצוי לו מקווה בנגישות גבוהה ובקלות, ואחר כך נקיות עולמות המלבוש הפנימיים והחיצוניים העליונים והתחתונים, - כדי להתפלל מתוך נקיות חיצונית יאותה.
ויזהר לחציצה לתפילין של השערות שהיא באזהרה קודקוד שער מתהלך באשמיו שלא יחצוץ שער עילאות קדמיים של הראש לתפילין ויגזור ציפורניו היטב שלכלוך שמתחת לציפורניים בין הכרית אצבעות לציפורניים מעכב עליית התפילה.
ואחר כך ברוח ובנשמה שיקדיש האדם לעצמו לפני התפילה חצי שעה או שעה של התבודדות והתבוננות לישוב הכלים של השכלים במוח והכנה שבלב שנאמר תכין ליבם תקשיב אוזנך ויערוך שם בחצי שעה או שעה הזאת מערכי ליבו ומחשבת מוחו שתתבצע התפלה ביישוב דעת וכובד ראש ושיקול דעת ולא בפיזור דעת וטשטוש חושים אלה מתוך השלווה הנפשית השקט והבטח והרוגע והנחת שלא תהיה תפלתו מטורפת עליו אלה רגועה ומסודרת וככה הוא הרום לבני אדם זוהי התפלה ללא זלזול כלל וכלל אלה באופן הנכון.