chiddush logo

מדוע אין גזירה לגזירה במנורה שאית בה חידקי

נכתב על ידי איתיאל, 21/4/2020

 מדוע במנורה דאית בה חידקי גזרו ולא הוי כגזירה לגזירה (חידקי גזירה משום חוליות, וחוליות גזירה שמא יתפרק ויבוא להרכיב)?


נראה מרש"י שאין כאן גזירה באדם עצמו שיבוא להקל בחוליות. אז היה נחשב כגזירה לגזירה. אלא הוא משום מראית העין. שהרואה חושב שהוא חוליות ויבוא להקל בזה.

ואם כן שפיר נחשב כגזירה חדא, שלרואה וסבור שהוא חוליות הוי כגזירה ראשונה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה