מדוע אין גזירה לגזירה במנורה שאית בה חידקי
נכתב על ידי איתיאל, 21/4/2020
מדוע במנורה דאית בה חידקי גזרו ולא הוי כגזירה לגזירה (חידקי גזירה משום חוליות, וחוליות גזירה שמא יתפרק ויבוא להרכיב)?
נראה מרש"י שאין כאן גזירה באדם עצמו שיבוא להקל בחוליות. אז היה נחשב כגזירה לגזירה. אלא הוא משום מראית העין. שהרואה חושב שהוא חוליות ויבוא להקל בזה.
ואם כן שפיר נחשב כגזירה חדא, שלרואה וסבור שהוא חוליות הוי כגזירה ראשונה.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)