סוכות וא"י
נכתב על ידי יניב, 19/10/2011
שמעתי היום שיעור של מו"ר גדול הדור הגר"ח דרוקמן שליט"א על חג סוכות וא"י-על הקשר העמוק בניהם-כמו שמביא הארבנאל(7 ימים כנגד 7 מינים שנישתבחה בהם בא"י)והרמב"ם(במורה נבוכים-4 המינים רוב מציאותם בא"י בעת ההיא..)והרוקח..והרחיב והסביר עם עוד ראיות...
וניראה אולי להוסיף שהנה זמן המדבר היה כעונש על חטא המרגלים-ולכן כשמסמלים בחג הסוכות את הסוכות שהיו במדבר ודאי שיש בעומקו קשר לא"י שהרי כל אותו הזמן קשור לא"י.. ולכן ניראה שסוכות מסמל את חיותם במדבר ולכן זה כולל גם קשר לשאר הניסים-ולכן מובן מדוע דווקא על הסוכות חוגגים ולכאורה לא על שאר הניסים-כי חוגגים אף עליהם בתוך סוכות שכל כולו מכוון כנגד חיותם בזמן המדבר-ולכן ניראה שכנגד הבאר שזה מים עושים ניסוך המים המקדש וגם הערבות מסמלות "ערבי נחל"-מים-וגם נידונים על המים-וכנגד המן אוכלים בסוכה שהיא תחת כנפי השכינה(ולכן חובה לאכול בחג ראשון..)וכך כביכול האוכל קדוש כאותו המן-והסוכה עצמה כנגד ענני הכבוד(שגם אם תאמר כדעת ר"ע שזה כנגד סוכות ממש-עדיין הסוכה קדושה ולכן מרמזת גם על ענני כבוד-בנוסף לסיבה המרכזית לר"ע זה כנגד סוכות שבנו)-והנה עובדת היותם במדבר זה בשל עון המרגלים-אולם ניראה שזה לא סתם רק משום עונש אלא יש בו גם משום תיקון-שחטאם של המרגלים היה שהתנגדו לא"י-שעדיין לא התחברו לא"י וכך יצא שהתנגדו לה-ולכן במדבר התרגלו לא"י-ולכן הבאר היתה מתגלגלת איתם ולא מופיע בחניתם-שזה כעין א"י שיש גשמים שבאים עם העננים ולא כמצרים שהמקור מים במקומו ולוקחים ממנו-וענני כבוד עוטפים אותם כמו א"י שהיא מקום קדוש של שכינה-והיא המגנה-שבא"י ה' עוזרנו להצליח לנצח אויבנו יותר מסתם כך-שא"י ניקנת ביסורים ולכן יותר מורגשת כאן עזרת השכינה-כמו בענני הכבוד-והאוכל בא"י קדוש כמו שאומר הב"ח שלכן אומרים "לאכול מפריה ולשבוע מטובה" ששפע רוחני של א"י קיים בפירותיה-וזה כמו המן שהוא אוכל קדוש-ומימלא כך בחיותם במדבר התרגלו לעניינה של א"י והתחברו לא"י-והתנקו מעון המרגלים-ומימלא סוכות שהוא כנגד חיותם במדבר-ביתם=סוכות-במדבר הוא כנגד א"י-ויוצא שסוכות כנגד א"י בשורשו.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)