סדר האושפיזין
מדוע ישנם נוסחים שונים האם ביום הרביעי של סוכות האושפיזין זה יוסף או משה?-בפשטות ניראה שההבדל הוא האם הולכים ע"פ סדר הדורות ומימלא יוסף הוא הרביעי או ע"פ קבוצות ומימלא יוסף שייך למלוכה ולכן הוא ראוי להיות יחד עם דוד ולכן "נידחה" ליום השישי,ואולי אפשר שסוכות זה מרמז על לעתיד לבא(כמו שמסביר מרן הגר"ש גורן זצוק"ל זיע"א שלכן בבית שני התייחסו כ"ך לסוכות מה שלא עשו כך בבית ראשון..וכן שלכן הוא זמן שמחה כנגד הלעתיד לבא שכולו שמחה)ולכן אנו יושבים בבית ארעי כמרמז על העוה"ז הארעי והסוכה קדושה כנגד שלעתיד העולם יהיה קדוש ומלא דעה את ה'.. ולכן באים לבקר אושפיזין-אורחים-שהם המראים לנו את הדרך..ולכן הם האבות והחשובים לקידוש העולם-והנה יוסף כנגד משיח בן יוסף והנה בסדר העולם הוא מופיע לפני משה ואהרן-ולכן ניראה שכשהולכים ע"פ סדר זה כנגד גאולה באחישנה ולכן הגאולה-המשיח-באה מוקדם-ואם לא מתקנים דרכנו אז באה גאולה בעתה-וזהו יוסף נידחה עד דוד עד זמן הגאולה הקבועה של כל העולם-שדוד מרמז על תיקון כל העולם ונימצא במקומו-בסוף האושפיזין-ומה שדווקא יוסף מרמז על בעתה או אחישנה זה בשל מיקומו בסדר העולם..אולם גם משיח בן יוסף מקדים למשיח בן דוד-שמכין לו את הדרך-אולם יכול גם לעוות כמו בבית ראשון במלכות ישראל ויצא מנותק מהקודש-ולכן זהו כסוגי הגאולה שיש זמנים ראוים לגאולה באחישנה ואם לא נעשים לטובה הם נהפכים לזמנים לרעה.. (ומה שאהרן אחרי משה זה משום שאהרן היה תחת הנהגת משה-ולכן משה לפניו-שבסדר דורות היו יחד אע"פ שאהרן גדול יותר)