chiddush logo

עסק משפחתי חרדי - האם גם הוא צריך ייעוץ והכוונה?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/8/2018

 ניהול עסק בעולם המודרני כרוך בקשיים בלתי מבוטלים. כמעט על הכל מוסכם כי התנהלות עסקית בימינו עשויה להיות מורכבת הרבה יותר מכפי שהיה בעבר. הדברים הללו ברורים כשמש במיוחד עבור עסקים קטנים או בינוניים, המתמודדים מול חברות ענק מן הארץ או מארצות שמעבר לים. אי לכך, ייעוץ לעסקים הפך למקובל מאוד, בעיקר עבור עסקים מתחילים או לעסקים החווים שינויים שונים לאורך השנים. הדבר מאוד ברור לבעלי העסקים החילוניים, אך מה לגבי עסקים משפחתיים חרדיים, האם גם הם צריכים ייעוץ והכוונה?

כיצד מרגישים בעניין זה בני המשפחה

גם אם לא כל עסק ועסק יצא נשכר מקבלת ייעוץ, איך הדבר משנה את העובדה כי עסקים נסגרים בכל יום בשל טעויות שניתן לתקן. אם מתקיים עסק משפחתי כזה או אחר ואחד מבני המשפחה סבור כי ייעוץ לעסק משפחתי יוכל לעזור, כדאי לברר על מה ולמה וממה נובעת הרגשה זו. אפילו אם אין זה ראש המשפחה או מי שעומד בראש העסק הסבור כי ייעוץ יוכל להועיל, כדאי שהדבר יובא לדיון על מנת שהדבר יישקל וייחשב. לפעמים, גם עסק משפחתי חרדי שנראה כי התנהלותו טובה למדי יצא נשכר מייעוץ שיביא ליותר הכנסות ויותר רווחה. יועץ הרואה קלקול מסוים במוקדם יוכל למנוע את התגברות הקושי ועל כן יהיה הייעוץ לברכה.

ייעוץ שמביא לאיזון

בדרך כלל יודעים לפחות חלק מבני המשפחה השותפים בעסק מתי נדרש באמת ייעוץ לעסק משפחתי ומתי לאו. אולם לעיתים הדבר נטוע עמוק בלב וקשה לפרש מדוע מרגישים קושי ומצוקה. לכן, נסביר כאן על כמה מקרים שבהם מקובל שייעוץ יוכל לעזור.

ישנם עסקים שבהם, במיוחד כאשר מתווספים בני משפחה חדשים לעסק קיים, מתערער האיזון במערכת היחסים. לפעמים מתערער האיזון שבין הבעל לאשתו. לפעמים מתערער האיזון בין היחסים הטובים שבין אח לאחיו. ייעוץ לעסק משפחתי יכול בהחלט להתמקד בעניינים אלה ולהשיב את האיזון על כנו.

ייעוץ לשיפור בהכנסות

גם עסקים חרדיים יכולים בהחלט לשאוף לגידול בהכנסות ולרווחים גבוהים יותר. אך לא די ברצון לשפר ולהיטיב את פרנסת המשפחה. יועצים מקצועיים יכולים לסייע לבעלי עסקים מתחילים וגם לבעלי עסקים וותיקים לנקוט בצעדים שישפרו את ההכנסות.

על מנת לסייע לעסקים משפחתיים בהיבט זה מתחיל הייעוץ בתהליך של אבחון מקיף, כאשר בודקים שאלות כגון מיהם הלקוחות הקיימים ולאילו לקוחות נוספים אפשר לפנות. ניתן לבדוק האם העסק מבצע צעדים נכונים מבחינת פרסום ושיווק ובודקים גם יעילות תפעולית. יש לקחת בחשבון שלא תמיד ניתן להגיע לשיפור בהכנסות בין לילה. יש צורך לבצע פעולות שונות שבחלקן עשויות להוביל לירידה מסוימת ברווח, תוך חשיבה לטווח ארוך.

עובדים בצורה מתוכננת

יועצים עסקיים מובילים מציינים כי על מנת להוביל את העסק קדימה כדאי וחשוב לעבוד באופן מתוכנן. זה נכון הן לעסקים מתחילים והן לעסקים וותיקים. הכוונה של יועצים בעניין זה יכולה לכלול למשל הכנת תוכנית עסקית, אימון לניהול זמן אפקטיבי יותר, ליווי בתחומי אשראי ומימון. מרבית העסקים המשפחתיים יוצאים נשכרים מייעוץ משולב, הן כזה הנוגע בהיבטים התפעוליים והפיננסיים של העסק והן כזה המתייחס לתפקוד העסקי והמשפחתי כפי שהם כרוכים זה בזה. נקודת זמן חשובה שגם בה הייעוץ יכול לעזור הינה כאשר מכניסים לעסק קיים את הדור הבא. כיצד מבצעים היטב ובצורה מסודרת את "העברת המושכות" או כיצד משלבים בן או בת זוג של הילדים בעסק הקיים.  

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע