chiddush logo

חג השבועות-מתן תורתנו (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי יניב, 6/6/2011

 

חג השבועות הוא החג היחיד שניקבע ע"פ זמן שסופרים מחג אחר ולא ניקבע ע"פ תאריך (שאפילו שמיני עצרת שהוא זמן {שמיני} והוא חג לעצמו –יש לו תאריך קבוע) מדוע?-חז"ל תיקנו לומר בתפילה "זמן מתן תורתנו" (וראה הסבר ניפלא של מו"ר גדול הדור הגר"ש גורן זצוק"ל זיע"א ב'תורת המועדים' כיצד אומרים שאז ניתנה תורה הרי התאריכים משתנים בין השנים כשקובעים ע"פ הראיה וכו')למה לא לומר שם מהתורה הרי יש כמה שמות בתורה(קציר,ביכורים,שבועות)?-לכן ניראה שחז"ל כעין באו לגלות את עומק התורה שראו בקביעת השם "זמן מתן תורתנו"ככותרת של התורה –שמה המשותף בין 3 השמות שבתורה?-קציר חיטים מרמז על הדעת –שיש דעה שעץ הדעת היה חיטה ובכ"א חיטה נותנת כח הבנה(ששאר הדעות על עץ הדעת לא חלקו על זה שנותן כח שכלי אלא חלקו רק מה היה העץ)רמז לשכל של תורה-ביכורים זה שבכיר-התחלה,חשוב ומעולה(ולכן בו{בביכורים} מספרים את התחלת העם היהודי-ולא מספרים גם שקיבלנו את התורה כי כביכול זה חלק ניסתר שהוא יסודי בכל התהליך של יציאת מצרים לא"י)שזה שבאנו לא"י לתקן את העולם ע"י התורה (וזהו ביכורים שנותנים לה')וגם שבועות זה רמז לתורה שכביכול אין לו תאריך-שהחודש ניקבע על ידנו אבל בשבוע  אין תזוזה שתמיד קבוע מבריאת העולם-והעולם ניברא ע"פ הסתכלות בתורה והתורה קבועה ולא משתנת –שיש שינויים בתושב"ע שזה בגזרות וכדו' אבל בתורה שבכתב אין שינוי-שתמיד קבוע ולכן זה מרמז על התורה-יוצא שהכל רומז לתורה בשלמותה –בחיבור שבה שבין ה'(שרמוז בחיטה-דעת-שהתורה דעת ה')ובנ"י(שרמוז בביכורים שבו אומרים תחילת בנ"י –וגם קשור לא"י-ביכורי א"י-שיחד זה הקדושה של ה' בנ"י וא"י)והתורה(שזהו שבועות –שע"פ התורה ניברא וניקבע העולם-שזהו "יום השישי" שלא ניקבע בשלמות עד מתן תורה)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
יניב (6/6/2011)
העיקר להגדיל תורה ולהאדירה לשם לימוד תורה לשמה
ישראל (6/6/2011)
פירוש מאד יפה יניב.
אני אומר אותו בשולחן בשבעות בל"נ.
רק צריך לסגנן קצת
ציורים לפרשת שבוע