chiddush logo

הטעות הגדולה ביותר של חייו

נכתב על ידי ברוך עינב, 22/1/2018

בס"ד


אין צער, בושה ותחושת החמצה גדולים יותר מאלו של אותו אדם שהגיע לעוה"ב ורק אז גילה שיש בורא לעולם ושהתורה היא מן השמים כמו שכל הדתיים היו אומרים לו כל הזמן, כשכל חייו היו שקר אחד גדול והוא בזבז אותם להבל וריק וכעת כל האשליה העלובה שהוא בחר לחיות בה מתנפצת לו מול הפרצוף ואין כאב גדול יותר מזה.


אוי לה לאותה בושה ואוי לה לאותה כלימה כאשר יצטרך לעמוד בפני מי שאמר והיה העולם ולהתמודד עם שאלות קשות ונוקבות על כל פשעיו ועוונותיו. על כך שהשתמש בכל הברכות, הבריאות, הפרנסה, הכוחות והכשרונות שנתן לו ד' יתברך ובמקום להכיר טובה ותודה פעל בניגוד מוחלט לרצונו וציער אותו כמעט בכל צעדיו ומעשיו.


פעם הוא קרא להם פאנטים, קיצוניים ומטיפים ורק עכשיו הוא מבין שהם דיברו אמת לאורך כל הדרך ולמעשה פעלו רק לטובתו מתוך מניעים טהורים של אהבת ד' ואהבת ישראל, כשהוא למעשה רק הפריע להם ומנע מהם לעזור לו ללכת בדרך העולה בית אל, ולעומת אותם אלה שהגדיר בתור החברים הטובים שלו הם אלו שגרמו לו לנזק החמור ביותר, ולא רק בעוה"ז אלא בעיקר בעוה"ב במושגים נצח ואינסוף, בכך שהורידו אותו לשאול תחתיות בו הוא נמצא כעת ועזרו לו לשבור שיאים חדשים של שפלות וזוהמה כל פעם מחדש.


כעת הוא מבין שאותם צדיקים לא רצו להגיע לגן עדן לבדם אלא רצו שגם הוא יזכה לכך ויהיה איתם, אך הוא התעקש בכל תוקף להגיע לגהינם כפי שמשתקף מכל אורחות חייו הפסולים והמקולקלים.


הוא לא השאיר להם הרבה סיכוי. הוא היה בורח מהם במקרה הטוב ולעתים אף מעליב ותוקף אותם בצורה בוטה וחריפה, שעם כל רצונם הטוב זה היה מקשה עליהם לעזור לו ומרחיק אותם ממנו. הוא מבין שכל חייו הוא קירב את מי שהיה צריך הכי להרחיק והרחיק את מי שהיה צריך הכי לקרב.


פעם הוא הרגיש שצורת החיים שהם מציעים לו מהוה איום על כל צורת החיים הנהנתנית אליה התרגל שהתאפינה ב"לעשות מה שבא לי מתי שבא לי מבלי שאף אחד יתן לי פקודות ויגיד לי לי מה לעשות, שהרי אני הכי חכם מכולם וכיצד יעלה על הדעת שמישהו יקבע לי את החיים"?


יתכן והחברה שלו היתה המובילה בתחומה והוא אף גר בארמון פאר וברשותו היו ציים של מכוניות, מטוסים ואוניות, אך כעת הוא מבין שכל תפיסת העולם שלו היתה כשלון אחד גדול ואם הוא היה צריך לחיות שוב את חייו הוא היה הופך הכל ועושה הכל אחרת בצורה קיצונית אפילו במחיר של ויתור על הדברים שהיו עבורו הקרם והקצפת של חייו אליהם התאווה יותר מכל, מאחר וכשהוא רואה כעת כל מה שיש לעוה"ב להציע הוא מבין שכל הדברים שהכי הלהיבו אותו בעוה"ז מתגמדים לעומתם, שנאמר: "וְיָפָה שָׁעָה אַחַת שֶׁל קוֹרַת רוּחַ בָּעוֹלָם הַבָּא מִכָּל חַיֵּי הָעוֹלָם הַזֶּה" (אבות ד, יז).


הוא חשב שהוא אדם חופשי שאף אחד לא מכתיב לו מה לעשות וכיצד לפעול אך כעת הוא מבין שטעה בגדול ולא אחר מאשר השטן בכבודו ובעצמו הוא זה שהכתיב לו את כל חייו, שלט בו בצורה חופשית והכשיל אותו בכל דבר וענין בחייו כדי לתבוע אותו ביום הדין ולהאבידו מחיי הנצח של העוה"ב.


פעם הוא היה בטוח שאותם מאמינים שעובדים את ד' בדבקות, משתגעים אחרי התורה ומוסרים נפשם לקיום המצוות הם העבדים הגדולים ביותר שיכולים להיות, חייהם אינם חיים מאחר והם מוגבלים למערכת חוקים קפדנית ממנה אסור להם לחרוג, והם מיושנים ואינם מותאמים לפיתוחים החדשים של עולם המדע והטכנולוגיה, והוא לעומת זאת האדם החופשי, המתקדם, הנאור והשמח ביותר על פני האדמה שחי ע"פ הצעקה האחרונה ככל העולה על רוחו, ללא גבולות, חוקים וכללים שמחייבים אותו לפעול כך או אחרת, כשהוא נהנה מכל העולמות מבלי להחסיר מעצמו דבר, אך כעת הוא מבין שהאמת היא הפוכה לגמרי מחד ומאידך שמאוחר מדי מכדי להתחיל לתקן מאחר וכל הזמן הרב והיקר שניתן לו אזל ואת הנעשה אין להשיב. הוא מכה על חטא ומתחרט על כל החטאים והעבירות אשר עשה, וכעת כל המתיקות המזויפת שמילאה את חייו הופכת למרירות אמיתית מאחר ובעולם האמת אין כל ספקות ושקרים והאמת גלויה לכל ללא צל של ספק.


הוא מבין כעת שלו יצויר שיש מכונה שמביאה מיליארד ש"ח לכל מי שמכניס אליה שקל בודד הרבה יותר כדאי לחיות שגדושים ביראת שמים, תורה ומצוות, צידקות, קדושה וטהרה, חכמה, בינה ודעת, אהבת ד', התורה וישראל, אמונה ובטחון, מוסריות ומידות מתוקנות, אמת, יושר, צניעות וענוה, שנאמר: "יָפָה שָׁעָה אַחַת בִּתְשׁוּבָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים בָּעוֹלָם הַזֶּה מִכָּל חַיֵּי הַעוֹלָם הַבָּא" (שם).


כעת הוא מבין איזו זכות גדולה ונדירה נפלה בידיהם של אותם אנשים מועטים ביחס לכל אוכלוסיית העולם שלא רק שזכו להיולד כיהודים אלא שהשכילו להשתמש במתנה האדירה שניתנה להם בחכמה וכל חייהם צעדו בדבקות, אהבה ובטחון בדרך ד', התורה והמצוות מבלי לבזבז אף שניה, שנאמר :"וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּ-ד' אֱלֹקֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם" (דברים ד, ד).


אם רק היה יכול הוא מזהיר כל אחד ואחת בעם ישראל באופן אישי שלא יפלו כמוהו בפח של היצר הרע ויעשו את אותה טעות נוראית שהוא עשה אחרת הם יחשבו למפסידנים העלובים ביותר בהיסטוריה של המין האנושי, וזה הרבה יותר גרוע מלזכות במילארד ש"ח ולא להשתמש בהם במשך כל החיים, מאחר וכאן מדובר במושגים נצחיים ולא בחיים חומריים וגם אם היו נמשכים אלף שנים זה עדיין זניח ביחס לאינסוף שמחכה להם וגם לכם. תנהגו בחכמה, דעת ותבונה ושיהיה לכולכם בהצלחה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע