חידושים ודברי תורה לפרשת האזינו וחג סוכות
13/10/2016
חידת השבוע
פרס נאה מובטח מבית מכון המקדש
לראשונים שישלחו את התשובה הנכונה.
נא להשאיר פרטים מלאים כולל כתובת מדויקת לשליחת הפרס
התשובה תפורסם ביום ראשון
חידת השבוע – פרשת האזינו:
בניסוך המים התקינו חכמים שהמנסך יגביה ידו,
משום מעשה שהיה בצדוקי אחד שניסך על גבי רגליו ורגמוהו כל העם באתרוגים.
מדוע רגמו אותו דווקא באתרוגים?
דברי תורה וחידושים לפרשת האזינו
פרשת האזינו
DoarHamikdash
פרשת האזינו משה רבנו מבשר, כי לעתיד לבוא הגוייםישבחו את ישראל, כאשר ה' יקום את דם ישראל מצריו, ומסיים הפסוק: "וכפראדמתו עמו". מפסוק זה דרשו חז"ל, בשבח ארץ ישראל, שכל הנקבר בארץישראל מוחלים לו עוונו
DoarHamikdash
פרשת האזינו משה רבנו מבשר, כי לעתיד לבוא הגוייםישבחו את ישראל, כאשר ה' יקום את דם ישראל מצריו, ומסיים הפסוק: "וכפראדמתו עמו". מפסוק זה דרשו חז"ל, בשבח ארץ ישראל, שכל הנקבר בארץישראל מוחלים לו עוונו
אהובה קליין
אם ברצונך להחכים. שיר מאת: אהובה קליין © אם ברצונך להחכים גש לספר הספרים תדלה מים חיים מתוקים לחיך וערבים. אם תתקל במהמורות ותטעה ביער ההבנות תרחק מבור תחתיות שא
אם ברצונך להחכים. שיר מאת: אהובה קליין © אם ברצונך להחכים גש לספר הספרים תדלה מים חיים מתוקים לחיך וערבים. אם תתקל במהמורות ותטעה ביער ההבנות תרחק מבור תחתיות שא
ליקוטי אור - בפרשה - האזינו - " הַאֲזִינוּ הַשָּׁמַיִם וַאֲדַבֵּרָה
עצה בפרשה
בס"ד עש"ק י"ב בתשרי תשע"ז
עצה בפרשה
בס"ד עש"ק י"ב בתשרי תשע"ז
פרשת השבוע האזינו
אלון
האזינו חג הסוכות "האזינו השמים ואדברה ותשמע הארץ אמרי פי" (לב, א). השמים בגימטריה נשמה, שהיא חלק שמימי, וארץ רומז לגוף ארצי וכאשר אדם שומר את נשמתו בקדושה וטהרה ואינו פוגם בה, אז גם גופו משומר מכל
אלון
האזינו חג הסוכות "האזינו השמים ואדברה ותשמע הארץ אמרי פי" (לב, א). השמים בגימטריה נשמה, שהיא חלק שמימי, וארץ רומז לגוף ארצי וכאשר אדם שומר את נשמתו בקדושה וטהרה ואינו פוגם בה, אז גם גופו משומר מכל
עמודי העולם
יניב
"בהנחל עליון גוים בהפרידו בני אדם יצב גבלת עמים למספר בני ישראל" (דברים לב,ח). '"למספר בני ישראל" - בשביל מספר בני ישראל שעתידין לצאת מבני שם, ולמספר שבעים נפש של בני ישראל שירדו למצרים הציב גבולות ע
יניב
"בהנחל עליון גוים בהפרידו בני אדם יצב גבלת עמים למספר בני ישראל" (דברים לב,ח). '"למספר בני ישראל" - בשביל מספר בני ישראל שעתידין לצאת מבני שם, ולמספר שבעים נפש של בני ישראל שירדו למצרים הציב גבולות ע
יניב
במחלוקת ר"א ור"י (סנהדרין צז,ב) האם הגאולה תלויה בתשובה, פסקו והביאו ראשונים ואחרונים רבים שהלכה כר"י שאף ר"א הודה לו. ראה ברור מקיף והבאת השיטות בספר 'קמעא קמעא' (פרק ז- 'גאולה ותשובה')
במחלוקת ר"א ור"י (סנהדרין צז,ב) האם הגאולה תלויה בתשובה, פסקו והביאו ראשונים ואחרונים רבים שהלכה כר"י שאף ר"א הודה לו. ראה ברור מקיף והבאת השיטות בספר 'קמעא קמעא' (פרק ז- 'גאולה ותשובה')
אהובה קליין
"כנשר יעיר קינו"[דברים ,ל"ב, י"א]הטכניקה: שמן על בד.*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירה(c)
"כנשר יעיר קינו"[דברים ,ל"ב, י"א]הטכניקה: שמן על בד.*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירה(c)
נשר כמשל /שיר מאת: אהובה קליין(c)
אהובה קליין
נשר כמשל /שיר מאת: אהובה קליין© אי שם בלב שמים בשעת בין הערביים נשר פורש כנפיים למרגלותיו נושא עיניים. שם גוזליו נמים בקן עטוף עלעלים אט ינענע הענפים מתוך אהבה ורח
אהובה קליין
נשר כמשל /שיר מאת: אהובה קליין© אי שם בלב שמים בשעת בין הערביים נשר פורש כנפיים למרגלותיו נושא עיניים. שם גוזליו נמים בקן עטוף עלעלים אט ינענע הענפים מתוך אהבה ורח
פרשת האזינו- מה מסמל הנשר ובמה ייחודו?/מאת: אהובה קליין
אהובה קליין
פרשת האזינו- מה מסמל הנשר ובמה ייחודו? מאמר מאת: אהובה קליין. פרשת האזינו - כתובה ברובה בסגנון שירה , בראשיתה משה מזמין את השמים ואת הארץ להיות עדים על דבריו לעם ישראל. בהמשך מוזכ
אהובה קליין
פרשת האזינו- מה מסמל הנשר ובמה ייחודו? מאמר מאת: אהובה קליין. פרשת האזינו - כתובה ברובה בסגנון שירה , בראשיתה משה מזמין את השמים ואת הארץ להיות עדים על דבריו לעם ישראל. בהמשך מוזכ
חידושים ודברי תורה לחג סוכות
ק"ש תפילין סוכות ופסח
יניב
בקריאת שמע אנו אומרים: “שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד" (דבריו ו,ד) והכוונה: 'ה' שהוא אלקינו עתה ולא אלקי האומות ע"א הוא עתיד להיות ה' אחד, שנא' (צפניה ג) "כי אז אהפוך אל עמים שפה ברו
יניב
בקריאת שמע אנו אומרים: “שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד" (דבריו ו,ד) והכוונה: 'ה' שהוא אלקינו עתה ולא אלקי האומות ע"א הוא עתיד להיות ה' אחד, שנא' (צפניה ג) "כי אז אהפוך אל עמים שפה ברו
על נטילת לולב
יניב
בארבעת המינים מברכים 'על נטילת לולב', ומסבירה הגמ': 'א"ל ר' ירמיה לר' זריקא: מאי טעם לא מברכינן אלא על נטילת לולב? הואיל וגבוה מכולן. ולגבהיה לאתרוג ולבריך? א"ל: הואיל ובמינו גבוה
יניב
בארבעת המינים מברכים 'על נטילת לולב', ומסבירה הגמ': 'א"ל ר' ירמיה לר' זריקא: מאי טעם לא מברכינן אלא על נטילת לולב? הואיל וגבוה מכולן. ולגבהיה לאתרוג ולבריך? א"ל: הואיל ובמינו גבוה
יניב
'רבי אליעזר אומר: ארבע עשרה סעודות חיב אדם לאכול בסכה, אחת ביום ואחת בלילה. וחכמים אומרים: אין לדבר קצבה, חוץ מלילי יום טוב ראשון של חג בלבד' (משנה סוכה ב,ו). 'מ"ט דר' אליעזר? "תש
'רבי אליעזר אומר: ארבע עשרה סעודות חיב אדם לאכול בסכה, אחת ביום ואחת בלילה. וחכמים אומרים: אין לדבר קצבה, חוץ מלילי יום טוב ראשון של חג בלבד' (משנה סוכה ב,ו). 'מ"ט דר' אליעזר? "תש
ארבעת המינים ושמחה
יניב
"ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר כפת תמרים וענף עץ עבת וערבי נחל ושמחתם לפני ה' אלקיכם שבעת ימים" (ויקרא כג,מ). בהקשר לארבעת המינים מופיע עניין השמחה. השמחה בתורה חשובה מאוד, כמו שמ
יניב
"ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר כפת תמרים וענף עץ עבת וערבי נחל ושמחתם לפני ה' אלקיכם שבעת ימים" (ויקרא כג,מ). בהקשר לארבעת המינים מופיע עניין השמחה. השמחה בתורה חשובה מאוד, כמו שמ
אני והו
יניב
'מצות ערבה כיצד: מקום היה למטה מירושלים, ונקרא מוצא. יורדין לשם ומלקטין משם מורבייות של ערבה, ובאים וזוקפין אותן על צידי המזבח, וראשיהם כפופים על גבי המזבח. תקעו והריעו ותקעו. בכל יו
יניב
'מצות ערבה כיצד: מקום היה למטה מירושלים, ונקרא מוצא. יורדין לשם ומלקטין משם מורבייות של ערבה, ובאים וזוקפין אותן על צידי המזבח, וראשיהם כפופים על גבי המזבח. תקעו והריעו ותקעו. בכל יו
סוכות, ימי הדין ובריאת העולם
יניב
ת"ר: ב"ש אומרים שמים נבראו תחלה ואח"כ נבראת הארץ, שנאמר: "בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ". וב"ה אומרים: ארץ נבראת תחלה ואח"כ שמים, שנאמר "בי
יניב
ת"ר: ב"ש אומרים שמים נבראו תחלה ואח"כ נבראת הארץ, שנאמר: "בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ". וב"ה אומרים: ארץ נבראת תחלה ואח"כ שמים, שנאמר "בי
הרב דני סיגליס ראש ישיבת נצרת עילית בשיחה בליל הושענא רבה
https://drive.google.com/file/d/0B3KyXjL12DzoZlJFY0tTRERoVWs/view?usp=docslist_api
https://drive.google.com/file/d/0B3KyXjL12DzoZlJFY0tTRERoVWs/view?usp=docslist_api
לחג הסוכות
DL2000
חג-הסוכות בסוכה עם פשוטי-העם מסופר על הבעש"ט, שפעם אחת בנה לו סוכה שהיו עליה הרבה שאלות, ורק בדיעבד הייתה כשרה למצוות סוכה. וכי לא היה יכול לבנות סוכה כשרה למהדרין ולקיים מצווה מן המובחר? אלא כמנ
DL2000
חג-הסוכות בסוכה עם פשוטי-העם מסופר על הבעש"ט, שפעם אחת בנה לו סוכה שהיו עליה הרבה שאלות, ורק בדיעבד הייתה כשרה למצוות סוכה. וכי לא היה יכול לבנות סוכה כשרה למהדרין ולקיים מצווה מן המובחר? אלא כמנ
הושענה רבא
יניב
בהושענא רבה יש 'חותם בתוך חותם' שהפסקי דין נישלחים לביצוע, כך מובא בשם האר"י ז"ל, ומרן שר התורה גדול הדור הרה"ג שלמה גורן זצוק"ל זיע"א הביא לכך כמה ראיות
יניב
בהושענא רבה יש 'חותם בתוך חותם' שהפסקי דין נישלחים לביצוע, כך מובא בשם האר"י ז"ל, ומרן שר התורה גדול הדור הרה"ג שלמה גורן זצוק"ל זיע"א הביא לכך כמה ראיות
הרב יוסי איתן
"מצטער פטור מן הסוכה, הוא ולא משמשיו... איזהו מצטער? זה שאינו יכול לישן בסוכה מפני הרוח או מפני הזבובים והפרעושים וכיוצא בהם" (שו"ע,תר"מ,ד) בזמננו שכיחים חום והשרב, עד שהבעיה איננה השינה בלילה,
"מצטער פטור מן הסוכה, הוא ולא משמשיו... איזהו מצטער? זה שאינו יכול לישן בסוכה מפני הרוח או מפני הזבובים והפרעושים וכיוצא בהם" (שו"ע,תר"מ,ד) בזמננו שכיחים חום והשרב, עד שהבעיה איננה השינה בלילה,
סוכות ומלחמה
יניב
סוכות קשור לא"י, כמו שמביא מרן גדול הדור הרה"ג חיים דרוקמן שליט"א ('לזמן הזה' 'סוכות וא”י'). אולם ניראה שיש הדגשה עמוקה בקשר עם א"י, ביותר דיוק, והוא ה
יניב
סוכות קשור לא"י, כמו שמביא מרן גדול הדור הרה"ג חיים דרוקמן שליט"א ('לזמן הזה' 'סוכות וא”י'). אולם ניראה שיש הדגשה עמוקה בקשר עם א"י, ביותר דיוק, והוא ה
שבעים פרים דווקא בסוכות
יניב
בחג סוכות מקריבים 70 פרים כנגד אומות העולם 'א"ר (אליעזר) הני שבעים פרים כנגד מי? כנגד שבעים אומות. פר יחידי למה? כנגד אומה יחידה. משל למלך בשר ודם שאמר לעבדיו: עשו לי סעודה גדול
יניב
בחג סוכות מקריבים 70 פרים כנגד אומות העולם 'א"ר (אליעזר) הני שבעים פרים כנגד מי? כנגד שבעים אומות. פר יחידי למה? כנגד אומה יחידה. משל למלך בשר ודם שאמר לעבדיו: עשו לי סעודה גדול
דיני ישיבת סוכה – לעניין מצטער
zeev148
חידושי תורה – דיני ישיבת סוכה – לעניין מצטער קישו"ע עם פסקי הרב מ.אליהו הראשל"צ [סימן קל"ה, סעיף ג, הערה 1] "לדעת השולחן ערוך אם יורדים גשמים והוא מצטער אין הוא מקבל שכר על ישיבה בסוכה ואינו יכול
zeev148
חידושי תורה – דיני ישיבת סוכה – לעניין מצטער קישו"ע עם פסקי הרב מ.אליהו הראשל"צ [סימן קל"ה, סעיף ג, הערה 1] "לדעת השולחן ערוך אם יורדים גשמים והוא מצטער אין הוא מקבל שכר על ישיבה בסוכה ואינו יכול
חג סוכות
אלון
אם עד היום חשבנו שהטופ הרוחני שאפשר להגיע אליו זו תפילת הנעילה ביום הכיפורים – קַבְּלוּ תיקון. אם הייתם בטוחים שלעמוד כמו מלאכים טהורים ולזעוק "ד' הוא הא-לוהים" זו פסגת השאיפות –
אלון
אם עד היום חשבנו שהטופ הרוחני שאפשר להגיע אליו זו תפילת הנעילה ביום הכיפורים – קַבְּלוּ תיקון. אם הייתם בטוחים שלעמוד כמו מלאכים טהורים ולזעוק "ד' הוא הא-לוהים" זו פסגת השאיפות –
ראשון לחשבון עוונות
יניב
ולקחתם לכם ביום הראשון וכי ראשון הוא, והלא יום חמישה עשר הוא, ואת אמרת ביום הראשון?! אלא ראשון הוא לחשבון עונות. רבי מני ורבי יהושע דסכנין בשם רבי לוי אמר: משל למה הדבר דומה? למדינה
יניב
ולקחתם לכם ביום הראשון וכי ראשון הוא, והלא יום חמישה עשר הוא, ואת אמרת ביום הראשון?! אלא ראשון הוא לחשבון עונות. רבי מני ורבי יהושע דסכנין בשם רבי לוי אמר: משל למה הדבר דומה? למדינה
פירוש בציור
"שאל ...זקניך ויאמרו לך"
הטכניקה: צבעי שמן על בד.
* כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירה(c)
[דברים ל"ב,ז]
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)