מדוע לא מוזכר קורח ? (8 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי DL2000, 2/8/2010
פרשת עקב , פרק יא ,פסוק ו
" וַאֲשֶׁר עָשָׂה לְדָתָן וְלַאֲבִירָם, בְּנֵי אֱלִיאָב בֶּן-רְאוּבֵן, אֲשֶׁר פָּצְתָה הָאָרֶץ אֶת-פִּיהָ, וַתִּבְלָעֵם וְאֶת-בָּתֵּיהֶם וְאֶת-אָהֳלֵיהֶם--וְאֵת כָּל-הַיְקוּם אֲשֶׁר בְּרַגְלֵיהֶם, בְּקֶרֶב כָּל-יִשְׂרָאֵל."
מדוע לא מוזכר כאן קורח שהוא היה העיקר במחלוקת ואשר בלעה אותו האדמה ,ואינו מוזכר בכלל ??
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (8)
הכתבה נקראת "מסע בזמן"
הקישור
http://www.shaulicohen.022.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=57548
/>
התנ"ך מספר כי על שאול המלך שרתה רוח רעה, היות וצפה חורבן לממלכתו.
לעומת זאת, קורח צפה רוח טובה, של בנין בעולם העשיה, עד שרוח הקודש קבעה כי קורח שקול למשה ואהרון.
אלא שהנבואה שקיבל קורח היתה בבחינת לא מאירה ולא ברורה, כי לא ידע שאין המדובר בו אלא ביוצא מזרעו הלא הוא שמואל הנביא.
בכל אופן, מבחינתנו פשוט מאד להבין שעל קורח שרתה רוח הקודש שהיא רוח טובה הצופה לעתיד של בניה בעולם המעשה (תקופה של קשר טוב בין הבורא לשמואל הנביא) בניגוד לרוח רעה הצופה חורבן (כמו ששרתה על שאול המלך וכפי שהתממשה בנפילתו במלחמה ביד הערלים)
ראו מסכת סנהדרין דברי רבי אליעזר הגדול ורבי יהודה בן בתירא, כי קורח מזומן לחיי העולם הבא.
ומה אנו נגיד ואיננו יודעים אם נהיה ראויים להיות במחיצתו.
מקצת הראיות:
1. מקורח יצא שמואל השקול כנגד כל ישראל וכנגד משה ואהרון, מידת הדין לא היתה מאפשרת מציאות שכזו והיא המעידה על גדולתו של קורח ושל בניו שתיקנו את אביהם "הבן הוא הירך של אביו".
2. במזמורי תהילים: "מזמור לבני קורח", מדוע מזכירים את שמו? תהרהרו בכך.
3. מצאנו כי קורח צועק בכל דור ועד היום "משה אמת ותורתו אמת". אם זה לא תיקון אז מהו תיקון? ואם לא היה מזומן לחיי העולם הבא ונפשו נכרתה מדוע ניתנה לו האפשרות לצעוק? הדיבור בעולם הבא הוא רק לצדיקים וכל השאר אילמים.
4. מצאנו כי קורח היה ראוי לצאת מהפרוזדור בתשובה, ועל כן לא יצא מבלי לראות את האמת (ברעידת האדמה ובליעת כל רכושו) ובכך הצליח להרהר תשובה בדבר בסוד תשובה יסורים ומיתה.
ועל כן כל אותו הלילה אמר דברי אמת אלא שהיו בבחינת לשון הרע שיש בכוחם להזיק ולקלקל את האחדות
על משה רבינו בניגוד לקרח שרתה רוח הנבואה ועל כן מינה את אליצפן על פי דבר ה' וכאשר רוח הקודש מתנגשת עם נבואה - דבר ה' יקום בעולם המעשה
בבוקר קרח התפקח והבין את אשר עולל כי על דבריו הוסיפו דתן ואבירם דברי שקר בבחינת מוציא שם רע,
קרח ניסה להשיב לאחור את הגלגל שלא יקטירו את הקטרת (ולכן רק דתן ואבירם עמדו ניצבים ולא קרח ובניו) אבל לשווא, זעקתו כי משה אמת ותורתו אמת לא הצליחה כנגד הטוענים כי הפך את עורו, והרי בלילה דעתו היתה שונה ואולי משה הבטיח לו דבר מה...
הפרשה נקראה על שמו של קרח ללמדנו מה הנזק מלשון הרע (ואפילו הכל אמת)
קרח נענש היות ובלעדיו לא היתה מתחילה המחלוקת ומידת הדין אמרה לפני הבורא כי לא יתכן שמי שקילקל את חברו לא יענש.
זו גם הסיבה לש
אולי כי בני קרח חזרו בתשובה.וי''א שקורח עצמו יתוקן לע''ל.וכהרמז צדיק כתמר יפרח ס''ת קרח.
(אינני זוכר המקור. מי שיכול להביא את המקורות. יבורך)
גם בתהילים פרק קו פסוק יז קורח לא מוזכר:" תִּפְתַּח-אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל-עֲדַת אֲבִירָם."