--------------------
וַיְהִי, מִקֵּץ שְׁנָתַיִם יָמִים; וּפַרְעֹה חֹלֵם, וְהִנֵּה עֹמֵד עַל־הַיְאֹר
בגאולת הקץ של יוסף [קץ ייסוריו] פרע לו הקב"ה במימוש חלומותיו להיותו מלך
ועוד .
אין : "ויהי" אלא גילוי פניה של השכינה לפעול ולהתערב בפועל ובגלוי בקורות חייו של האדם.
כמו גם אין :"מקץ" אלא קץ לפורענות ולחובה של מידת הדין.
הנה כי כן, יוסף פרע את מלוא מידת הדין על משוגתו בדמות ובסמל : "כתונת הפסים".
בהותרת בגדו אצל אשת פוטיפר.[הראיה למאסרו]
משל בגד של התנשאות כנגד בגד כעילה לפירעון.....
והנה סוף סוף "עמד על היאור". רמז ליוסף שסוף סוף זכה
להיותו באור של "ויהי אור".
עתה "מקץ" סוף פרעון חובותיו כלפי אחיו. בטלה מידת הדין
ובא השלב של הגמול :
להיותו של הקב"ה פורע לו את חלומותיו להיותו :"מלך" .
שזכה ועמד בכלל : "ויהי -אור".
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת. אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של חידוש ויצירה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם
משה אהרון